Al woelend lig ik in mijn bed. Hoe graag ik er ook van verlost wil zijn, het blijft me achtervolgen. Het beeld van Gail met andere vrouwen in mijn hoofd steekt. De belofte die Samuel heeft gedaan blijft eveneens ronddwalen in mijn hoofd. Hij doet iets met me wat ik nooit had verwacht. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Dan hoor ik mijn telefoon overgaan en als ik op het scherm kijk zucht ik diep.
'Met Teresa.' Ik luister naar wat hij vertelt. 'Nee Gail, het is half 3. Je kan niet meer langskomen.' Plots hoor ik gepiep en verwonderd kijk ik naar mijn telefoon. Zou hij opgehangen hebben of zou de verbinding weggevallen zijn. Met een klap leg ik mijn telefoon op mijn nachtkastje neer. Dan zie ik Smurf zijn kop omhoog gaan en hij piept zacht. 'Sssst.' Ik kom overeind en met gespitste oren luister ik waarom Smurf piept als ik de welbekende klik van mijn slot hoor. Mijn ogen worden groot. Hij zal het toch niet in zijn hoofd gehaald hebben om hierheen te komen?
Dan piekt zijn blonde haar om de hoek. 'Teresa?'
Ik ga rechtop zitten en trek mijn deken strak om me heen. 'Gail! Wat doe je hier?!'
'Ik moest langs komen Teres, het spijt me zo.' Hij komt langzaam dichterbij en Smurf ligt te kwispelen op het bed. Hij aait hem. 'Lief beest dat je bent.'
'Ik wil dat je weggaat, ik lag net te slapen.' Ik veins een gaap maar dit weerhoudt Gail er niet van om naast me te gaan zitten. Ik houd mijn deken stevig vast, zodat hij geen lichamelijk contact met me kan maken. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. 'Waarom denk je dat je het recht hebt om hier te komen?'
Hij slaat zijn arm om mijn schouders en duwt me tegen zich aan. Gespannen wacht ik zijn volgende zet af. 'Omdat we nog niet uitgepraat waren en ik me er niet lekker bij voelde.'
Zijn zachte lippen beroeren de mijne en ik voel mezelf ontspannen. Ik leun meer tegen hem aan en hij omvat met zijn handen mijn gezicht. Ik sluit mijn ogen terwijl hij zich tegen me aanduwt en ik kreun bij het aanvoelen van zijn stijve. Zijn kussen volgen langzaam via mijn wang naar mijn oor en dan richting mijn nek. Als hij precies op hetzelfde plekje kust als van de week schieten mijn ogen open. Samuel en zijn belofte komen naar boven. Mijn handen zet ik op Gail zijn borst en ik schep meer afstand tussen ons. 'Gail, stop.' Mijn stem klinkt zwak en totaal niet overtuigd.
Hij duwt zich harder tegen me aan en ik voel zijn tong langs mijn oorlel gaan. Even lijk ik te zwichten voor hem, totdat de volgende woorden zijn mond verlaten. 'Ik weet dat je me wilt.'
Ik kan alleen maar aan Samuel denken en ik duw hem, dit keer, hard van me af. 'Nee, ik wil dit niet.'
Hij staat op en torent boven me uit. 'Dit slaat nergens op! Je wilt me altijd.'
Ik schud mijn hoofd. 'Nee.'
Dan komt hij angstaanjagend dichtbij en zijn blik is vastberaden. Als ik zijn sinistere stem hoort rinkelen alle bellen in mijn lichaam. 'Dit is vanwege die gozer in de bar hé? Je bent van mij Teres, je wilt mij. Je bent helemaal niets zonder mij, je zal terug verlangen naar mij,' zegt hij ijzig kalm. Als hij had geschreeuwd, had ik het begrepen. Dit jaagt me alleen maar meer angst aan en ik zit bevend in bed. 'Tot snel.' Hij staat op en loopt langs Smurf, die zijn kop optilt waardoor hij een aai over zijn kop geeft. 'Ik zie je later Smurf.' Smurf geeft een kwispel voordat hij zijn kop weer laat zakken.
Ik zie, vastgenageld aan mijn bed, hoe Gail mijn huis verlaat. De tranen rollen over mijn wangen als ik besef dat ik niets ben zonder Gail. Smurf staat op en komt strak naast me liggen. Ik klamp me vast aan Smurf en voel hoe mijn tranen zijn vacht natmaken. 'Ik wil geen mannen meer in mijn leven.' Smurf likt mijn zoute tranen weg en er breekt een kleine glimlach door. 'Behalve jij natuurlijk, kerel.'
JE LEEST
Forbidden Island (ON HOLD)
RomanceDe verhalen die rondgaan over het verboden eiland hebben een bepaalde aantrekkingskracht. Het verboden eiland dat alleen bereikbaar is per boot, over de stormende zee. Het verboden eiland waar alle dromen werkelijkheid worden, of lijkt dit alleen ma...