Nerveus sta ik voor mijn kledingkast. Ik heb geen idee wat ik moet aantrekken. We gaan samen iets drinken maar naar wat voor soort tentje zouden we gaan? Ik haal mijn strakke spijkerbroek uit de kast en mijn paarse shirtje. Als ik het heb aangetrokken kijk ik in de spiegel en besluit dat dit niet hetgene is wat ik zal aantrekken. Dan pak ik een grijs jurkje uit de kast en trek deze aan. Als ik me van alle kanten bekijk, beluit ik dat dit ook niet hetgene is wat ik wil aandoen. Ik laat me op mijn bed vallen, niet wetend wat ik moet aantrekken. Ik kijk opzij naar Smurf die een diepe zucht laat. 'Ik weet ook niet wat ik aan moet, aan jou heb ik ook geen hulp.' Als ik op mijn klok kijk, zie ik dat ik nog maar een half uur de tijd heb om me aan te kleden. Ik kijk naar mijn kast en dan valt mijn oog op het glitter shirt, waardoor ik gelijk weer op sta. Ik snel naar mijn kast en trek hem aan. Ik trek mijn blazer erover heen aan en mijn witte spijkerbroek. Als ik een rondje draai ben ik tevreden en pak ik mijn borstel om mijn haren door te kammen. Even twijfel ik of ik er iets mee moet doen als ik geklop op mijn deur hoor.
Smurf rent naar de voordeur en gaat staan piepen, terwijl hij achterom kijkt naar mij. Verward kijk ik naar de klok terwijl ik doorloop naar de deur. Het duurt nog een half uur voordat hij zou komen. Als ik de deur openmaak zie ik Gail staan. Verbaasd bekijk ik hem van top tot teen. 'Wat doe jij hier?' Gail reageert niet en voordat ik de deur dicht kan doen stoomt hij al naar binnen.
Hij draait zich om en kijkt me aan terwijl ik ongerust de deur dicht doe. 'Waarom zie je er zo opgetut uit?' Onwetend waar ik mijn woorden vandaan moet halen kijk ik hem alleen maar aan. 'Heb je je zo opgetut voor die gozer van laatst?'
Ik geef een diepe zucht. 'Gail, ik kan dit niet meer. Het is klaar tussen ons.'
Ik zie Gail zijn ogen donker worden en ik deins achteruit als hij agressief op me af komt. Hij pakt mijn kin ruw beet tussen zijn duim en wijsvinger. Ik jammer onder zijn aanraking. 'Nee, Teresa, dat is het níét. Het is nooit klaar tussen ons,' zegt hij met opeengeklemde kaken. Mijn benen trillen onder mij, terwijl hij steeds harder begint te schreeuwen. 'NOOIT.' De tranen staan in mijn ogen als hij me diep in mijn ogen aankijkt. Smurf staat tot mijn verbazing te grommen bij het horen van zijn agressiviteit. 'Heb je me begrepen?' Zijn gezicht komt dichter bij de mijne terwijl hij fluistert. 'Nooit.' Ik knik met mijn hoofd, enkel en alleen omdat ik wil dat hij me loslaat. Zijn ziekelijke grijns komt tevoorschijn. 'Mooi. Je gaat hem afbellen.'
Mijn ogen worden groot. 'Ik heb zijn telefoonnummer niet.' Hij kijkt me onderzoekend aan, terwijl hij lijkt te bedenken of ik de waarheid spreek. 'Echt niet.'
'Komt hij je ophalen?' Ik slik en knik terwijl ik hem onwetend aankijk. 'Oké, dan wimpel je hem hier af bij de deur.'
'H-hoe?' stamel ik.
Hij haalt zijn schouders op. 'Je verzint maar wat.' Teneergeslagen schud ik mijn hoofd. Dit kan hij niet menen. Hij pakt mijn kin weer ruw beet en dwingt me hem aan te kijken. 'Je gaat geen domme dingen doen, hoor je me. Als ik door krijg dat je me verraadt krijg je ervan langs.'
Vervolgens ploft hij neer op de bank en sta ik na te denken over wat ik moet doen. Ik moet ervoor zorgen dat Samuel hier niets vanaf weet want dat gaat heel slecht aflopen. Ik vervloek mezelf dat ik een afspraak heb gemaakt met Samuel. Ik schrik op als ik plots de televisie hoor aangaan. Als ik naar Gail kijk, zie ik dat hij niet op mij let. Ik loop naar mijn slaapkamer totdat zijn stem me stil laat staan. 'Wat ga je doen?'
Ik draai mijn hoofd om. 'Ik ga me omkleden, zodat het geloofwaardiger overkomt dat ik niet met hem weg kan.' Hij knikt met zijn hoofd, voordat hij zijn aandacht weer op de televisie richt.
De tranen lopen over mijn wangen terwijl ik naar mijn kamer loop, Smurf sjokkend achter me aan. Het is onvoorstelbaar dat Gail mijn leven beheerst. Onvoorstelbaar dat ik mijn mannetje niet kan staan tegenover hem. Al mijn kleren trek ik uit voordat ik mijn pyjama en badjas aantrek. Als ik in de spiegel kijk zie ik dat ik er verschrikkelijk uit ziet. Hij zal me in ieder geval wel geloven, zo beroerd als ik eruit zie.
Dan hoor ik de bel gaan en de zenuwen gieren door mijn lijf. Ik hoor de televisie uitgaan en Gail komt mijn slaapkamer binnen. 'Wat ben je aan het doen? Schiet op.'
Mijn handen trillen als ik mijn hand uitsteek om mijn deur open te maken. Gail is in de slaapkamer gebleven maar ik weet dat hij elk woord zal horen wat ik tegen Samuel zal zeggen. Mijn trillende hand leg ik op de deurkruk en ik open de deur. Er gaat een schok door me heen als ik Samuel zie staan. Hij ziet er onweerstaanbaar aantrekkelijk uit in zijn witte blouse met zijn laag uitgesneden donkerblauwe spijkerbroek. Hij heeft geprobeerd zijn springerige bruine haar te temmen maar dat is mislukt. Zijn blik glijdt over mijn lijf.
Zijn glimlach siert zijn mond en ik moet mijn best doen om niet in huilen uit te barsten. 'Interessante keuze om gekleed te gaan.'
'Ik voel me niet goed, ik kan niet mee.' De brok in mijn keel groeit.
Zijn ogen onderzoeken mijn gezicht en ik probeer een snik te onderdrukken. 'Belezza, wat is er aan de hand?'
Een traan vindt zijn weg naar beneden. 'Niks maar ik voel me zo beroerd. Ik kan niet mee.'
Zijn hand pakt mijn trillende hand en ik zie de onrust in zijn ogen staan. Hij vraagt me met zijn ogen wat er aan de hand is maar ik schud mijn hoofd. Hij brengt mijn hand naar zijn mond en geeft een kus. 'Ik blijf bij je.'
Paniek overmeestert me. 'Nee, nee, dat kan niet. Samuel je moet weggaan, geloof me. Alsjeblieft.'
Ik smeek hem met mijn ogen en heel even lijkt hij toe te geven. Zijn ogen dwalen langs mij heen naar binnen en zijn ogen vallen op Smurf, die al kwispelend aan komt lopen. 'Hey, is dat Smurf?' Hij komt steeds harder aangelopen, terwijl hij blijft kwispelen. Ik voel me ziek worden en ik wil dat dit snel afgelopen is. 'Als je je zo beroerd voelt, kan je Smurf niet uitlaten.'
Ik zucht diep en duw Smurf naar achteren. Vermoeid, met tranen in mijn ogen, kijk ik hem aan. 'Alsjeblieft Samuel, wil je nu weggaan?'
Zijn blik wordt triest voordat hij knikt. 'Ik begrijp het Teresa, blijkbaar heb ik je boodschap verkeerd begrepen.'
Hij draait zich om en ik wil hem terug roepen, maar geen enkel woord komt meer over mijn lippen. Mijn tranen rollen over mijn wangen als ik de deur dicht doe en mezelf tegen de deur laat vallen. Ik voel me ziek als ik Gail zijn spottende glimlach zie.
JE LEEST
Forbidden Island (ON HOLD)
RomanceDe verhalen die rondgaan over het verboden eiland hebben een bepaalde aantrekkingskracht. Het verboden eiland dat alleen bereikbaar is per boot, over de stormende zee. Het verboden eiland waar alle dromen werkelijkheid worden, of lijkt dit alleen ma...