29

410 15 3
                                    

Ik open mijn ogen en zie Vaia naast me liggen. Dat doet me denken aan de keer dat we tijdens het film kijken in slaap waren gevallen. Maar deze keer laat ik mezelf niet weer in slaap vallen. Ik blijf wel nog even genieten van hoe we zo samen liggen, maar even later stap ik uit bed. Vaia laat ik nog even liggen. Er is nog tijd genoeg voor het ontbijt.

Nadat ik me heb gedoucht en omgekleed hebben we nog zo'n half uur tot het ontbijt en maak ik Vaia wakker. Eigenlijk wel jammer, want ze is prachtig wanneer ze slaapt. Nog mooier dan anders, ook al had ik dat niet voor mogelijk gehouden.

Na het ontbijt hebben we meteen onze activiteit voor vandaag. Wat volgens Vaia best wel goed uitkomt aangezien ze na de lunch wordt opgehaald. Ik was al weer bijna vergeten dat ze vandaag weg gaat. Maar veel tijd om daar over na te denken heb ik ook niet, want we moeten meteen al groepjes maken voor de balspelen. We moeten groepjes van vier maken. Dorian en Noah komen op ons afgelopen en een glimlach vormt op mijn gezicht. Dit gaat leuk worden.

Ons groepje wordt als eerste ingedeeld bij voetbal. En het gaat vandaag zelfs nog beter dan gisteren. Toen was het nog een beetje wennen aan elkaar als team, maar nu gaat het meteen soepel. Dorian blijft in de buurt van het doel terwijl Noah, Vaia en ik met de bal de andere kant op gaan. Niet veel later scoort Noah.

Het zijn potjes van telkens wie het eerst twee punten heeft, dus we zijn al weer bijna klaar. Hoewel, met het andere team in de aanval wordt het ons wel moeilijk gemaakt. Een meisje met de bal stormt langs Noah en probeert zich om Vaia heen te manoeuvreren, maar die laat dat niet gebeuren. Met een paar bewegingen die voor het meisje te snel zijn om te volgen pakt ze de bal af en begint de andere kant op te rennen. Vaia ontwijkt een jongen en passt de bal naar Noah. Hij rent nog een stukje verder en passt hem dan naar mij. Ik kijk in paniek om me heen. Wat moet ik doen? Ik probeer hem terug naar Noah te schieten, maar ik schiet per ongeluk tegen het meisje aan waardoor de bal wegschiet. Dat gebeurde zo plotseling dat het meisje die bij het doel stond hem niet zag en de bal in het doel rolt.

Verbaast staar ik naar de bal. Heb ik dat gedaan? Ik heb gescoord?

Vaia komt op me af rennen en geeft me een knuffel die me laat omvallen. Lachend vallen we samen op de grond.

"Je hebt gescoord," roept ze luid.

Dorian en Noah komen ook op ons af gelopen.

"Kom we moeten naar het volgende spel." Dorian klinkt niet zo enthousiast, maar dat komt later wel.

We hebben trefbal en nu moeten we er voor zorgen dat we als eerste iedereen van het andere team af hebben gegooid. We hebben twee ballen in het spel, dus het is nog eens goed oppassen ook.

Dorian en Noah staan nu vooraan. Vooral Dorian blijkt goed te zijn in het vangen van de ballen. Iedere bal die op hem af gegooid wordt, vangt hij. Het is jammer dat dat niet betekent dat degene die de bal gooide af is, want anders hadden we al lang al gewonnen. Maar ondanks dat winnen we snel. Het andere groepje had moeite met het gooien van de ballen en dan zit je hier dus verkeerd. Niet dat ik er veel van kan, maar Dorian, Noah en Vaia zijn er wel erg goed in.

Hoi lieve lezers,

Hier weer een nieuw hoofdstukje. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Laat dat dan vooral ook in de comments weten. Tot volgende week (21 september)!

~Bianca

Kamp LGBT (gxg) || WattysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu