42

265 17 6
                                    

Na de lunch loop ik naar het veld toe. Daar zit ook nog iemand die zijn verhaal wilt vertellen. Dorian zei dat het een interessant verhaal is, dus daar moet ik hem dan maar op geloven. Toch hoop ik dat het niet zo een zielig verhaal is. Ik voel me al verdrietig genoeg. Ik plof neer op het gras. Niet veel later komen er nog meer zitten en begint de begeleider met zijn verhaal.

"Zoals jullie misschien weten is mijn naam Tim en als dat niets zegt ben ik de begeleider die in slaap viel met het kijken naar de sterren."

Er wordt gelachen.

"Maar daar gaat het nu niet over. Ik ga jullie mijn verhaal vertellen over hoe ik ontdekte dat ik op jongens en meisjes viel en hoe ik naar mijn ouders uitgekomen ben. Het begon al een hele tijd geleden. Ik zal net op de middelbare school en ik had al een aantal meisjes leuk gevonden. Ik had zelfs al een aantal vriendinnetjes gehad. En opeens begonnen jongens me steeds meer op te vallen en leuk te lijken. Maar dat durfde ik ze natuurlijk niet te zeggen. Stel je voor wat ze van me zouden denken, dacht ik dan. Dat kon niet veel goeds zijn. Toen ik aan het studeren was, op 1 april 2001, werd het homohuwelijk legaal in Nederland. Toen werd daar natuurlijk veel over gepraat op school. Een aantal jongens en meisjes uit mijn klas durfden zelfs uit de kast te komen. Dat durfde ik dan weer niet. Maar de jongen waar ik een oogje op had durfde het wel en toen wist ik dus dat hij ook op jongens viel. Maar ik durfde het nog steeds niet tegen hem te zeggen. Wel merkte ik dat homoseksualiteit bij mijn ouders niet zo'n groot probleem was. ER werd wel vaker over gepraat. Wat misschien ook wel hielp was dat mijn vaders broer ook gay was. Dat zorgde al voor meer acceptatie. Toen het augustus was en ik naar de pride wilde, heb ik het tegen mijn ouders gezegd. Ze waren er helemaal oke mee en dat was dat. En voordat jullie het vragen, nee ik ik heb het hem nooit gezegd. Ik heb op nog geen enkele jongen af durven te stappen die ik in alle meer dan veertig jaar van mijn leven leuk heb gevonden. En ik heb ook geen relatie met een vrouw nu, dus ja, ik ben single."

Weer wordt er gelachen en zelfs bij mij is mijn humeur wat beter geworden.

"Is er wel iemand die je nu leuk vindt?" wordt er gevraagd.

De begeleider knikt en staart dromerig naar iets schuin achter ons. "Hij is zelfs hier, op het kamp."

Ik draai me om, om te kijken naar wie hij kijkt, maar ik zie niemand.

Er wordt gevraagd wie het is en na een hele tijd zeuren geeft hij toe.

"Oke, ik zal het jullie vertellen, maar jullie moeten beloven niets daarmee te gaan doen."

We knikken allemaal, maar we houden ook allemaal onze vingers gekruist. Dit gaan we echt niet met rust laten.

Subtiel knikt de begeleider een kant op. Van een afstandje staat Mark tegen een hut aan geleund deze kant op te kijken. Het is Mark?! Snel kijk ik weer naar de begeleider. Dit moeten we echt laten gebeuren.

Iedereen zit nog steeds naar Mark te staren en waarschijnlijk komt hij daarom ook naar ons toe gelopen. De begeleider lijkt een beetje in paniek te raken, maar al snel verbergt hij het. Wel precies op tijd, want Mark stond op niet zo'n grote afstand.

"Hoe gaat het hier?" vraagt hij nonchalant. Hij kijkt vooral naar ons en ontwijk te begeleider een beetje. Maar wanneer hij geen antwoord van ons krijgt, richt hij zijn aandacht op de begeleider.

"Het gaat goed. Ik was net klaar met het vertellen van mijn verhaal en we waren net begonnen met de vragen." Het valt wel op hoe ongemakkelijk hij bij Mark is.

Mark knikt en glimlacht wel héél vriendelijk naar de begeleider voordat hij wegloopt.

De begeleider zucht opgelucht. "Oke, nog snel jullie vragen en dan kunnen jullie naar een ander of wat voor jullie zelf gaan doen."

Maar er zijn niet echt veel serieuze vragen. Alleen maar vragen over zijn 'crush' op Mark.

Hallo lieve lezers,

Dusss de begeleider heeft een crush op Mark????

Zoals je ziet weer een hoofdstukje erbij. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, laat het vooral weten in de comments. Heel erg bedankt iedereen die iedere keer maar weer zegt hoe leuk en mooi ze dit verhaal vinden. Het maakt me echt heel blij dat iedere keer te lezen!!

Oh en ik heb een externe link toegevoegd naar de playlist voor dit verhaal, dus ik hoop dat jullie hem nu kunnen vinden. Ook zal ik in de comments de link zetten, want dan lijkt hij wel te kunnen openen (op de computer). Veel luister plezier!! (Je kan hem ook vinden als je Kamp LHBT op spotify zoekt. De cover voor de afspeellijst is de cover van het boek)

Nu zou ik eigenlijk zeggen tot maandag, maar zaterdag is het 5 december, dus sinterklaas, dus komt er dan ook een hoofdstuk online!! Dus, tot zaterdag!!

~Bianca

Kamp LGBT (gxg) || WattysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu