الحلقة مائة واثنان

731 22 13
                                    

مشفي اوبروي

قبل بضع ساعات

امام بوابة المشفي

ما ان وصلوا المشفي ، توقف ونظر اليهم جميعا ...

شيفاي "بجدية" : ارثر اتفضل يلا علي شغلك وابعتلي الدكاترة اللي قولتلك عليهم ...

ارثر : بابا ، الدكاترة انا بلغتهم بس انا كمان لازم اكون معاكم ...

شيفاي "بحدة" : وانا مش عايز حد منكم معانا ، انا وانيكا هنكون في الاوضة اللي جنب مكتبي فوق ، ولو شوفت حد فيكم فوق يبقي هو الجاني علي نفسه ...

اقترب منها وامسك بيدها ...

شيفاي : حبيبتي ، يلا بينا ...

وقبل ان يتحرك ...

اومشيف : بابا ...

ليقف ويلتفت اليه ...

اقترب منه وامسك بيده ...

اومشيف "بحزن" : بابا انت طول عمرك عاملنا قواعد عشان نتعامل بيها مع ماما واحنا ماشيين عليها بس النهاردة لو سمحت ، ما تحرمناش من حقنا ...

شيفاي "مستغربا" : حقكم ، حق ايه اللي انا هحرمكم منه ...

اومشيف : حقنا اننا نكون مع امنا وجنبها ، بابا ارثر دكتور ومن حقه كدكتور قبل ما يكون ابنها انه يكون جنبها ، ميرا دكتورة قبل ما تكون بنت اخوها ومرات ابنها وبرضو من حقها تكون معاها ...

شيفاي : وانت ...

اومشيف : انا من حقي اكون مع امي ، حقي كأبن يكون جنب امه ...

شيفاي : وانا ...

روهيت "الذي كان يقف خلفهم" : وانا كمان من حقي كأبن اكون جنب امي واطمن عليها ...

التفتوا اليه ...

شيفاي : انت كمان جيت ، فاضلكم روهان وتبقي كملت ...

روهيت : بابا ، روهان مراته لسة خارجة من عملية واكيد هيكون مشغول معاها ...

شيفاي : طب خلصوني وقولوا عايزين ايه ...

ميرا : عايزين حضرتك تسمحلنا اننا نكون مع عمتو وجنبها ...

شيفاي : واذا قولت لا ...

انيكا : شيفاي اسمحلهم ...

نظر اليها ...

انيكا : عشان خاطري ...

ليتنهد بنفاذ صبر ...

شيفاي : خاطرك غالي اوي يا انيكا ، "لينظر الي اولاده" ، خلاص هسمحلكم تكونوا معاها ، بس نتايج الفحوصات والاشعة والتحاليل ماحدش فيكم هيشوفها ، مفهوم ...

لينظروا جميعا لبعضهم ...

الجميع : مفهوم ...

لينظر الي ارثر ...

عشقي٢ ( MY LOVE 2)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن