Az áruló, a vérfarkas és a sárvérű
Draco Malfoy épp a konyhában tevékenykedett. Most már magabiztosan mozgott a helyiségben. Mikor beköltöztek, a legegyszerűbb konyhai varázslatokat sem ismerte. A saját kárán tanulta meg, mit, hogyan kell csinálnia. Vett könyveket, és együtt fedezték fel fiával a konyhaművészet rejtelmeit. Rengeteg maszattal, néha pukkanásokkal járt, de nem számított, mert az egészet egy bájos gyerek kacaja kísérte.
Sóhajtva támaszkodott neki a pultnak, miközben a lábasban a fakanál kevergette az ételt, a mosogatószivacs bőszen tisztította az edényeket. Egyedül érezte magát a férfi. Nem számított rá, hogy ennyire fog hiányozni a fia.
Ekkor szólalt meg a vendéget jelző bűbáj. Draco elfintorodott. Remélte, hogy nem az apja érkezett megint. Az ajtón kopogtattak, így odasétált. Anyukája várt bebocsátást. A nő valaha gyönyörű volt, de az elmúlt évek neki sem kedveztek. Férje megkeserítette az életét.
– Szia, anya! – mosolyodott el Draco.
A háború óta hihetetlen jól kijöttek. Sokszor megvédte őket apjától.
– Gyere be!
– Szia, fiam! – lépett be, és puszilta arcon fiát. – Finom illata van.
– Mindjárt kész. Eszel velem? – érdeklődött.
A nő bólintott. Draco pár pálcaintéssel megterített, a ragun kicsit hűtött.
– Beszélnünk kell! – nézett Cissi a fiára.
– Gondolom, apu elmesélte. – Bólintás volt a válasz. – Nem másítok.
– Tudom, és megértem. Én is ezt tettem volna a helyedben. – szorította meg az ifjú Malfoy kezét az asztal tetején.
– Nélküled nem éltük volna túl. – suttogta a szürkeszemű.
– Azt tettem, amit anyai szívem diktált. A legjobb döntés volt. Kaptam egy csodálatos gyermeket, és unokát. Azonban apádnak igaza van. Meg kellene...
– Nem nősülök! – reagált hevesen Draco.
– Nem is kell. Csak válassz társat! – kérlelte az asszony.
– Nem akarok. – fordította el a fejét a férfi.
Tekintete elsötétedett, ahogy eszébe jutottak az emlékek, érzések.
– Még mindig? – a nő hangja halk volt, de áradt belőle a gyengédség.
Nem vetette meg fiát az érzései miatt. Sőt! Csodálta, amiért évek óta kiállt mellettük, de nem akarta egyedül látni. Fájt neki látni a vágyakozást rajta, és tudni, hogy soha nem kaphatja meg, amit szeretne.
– Örökké! – motyogta Draco.
Csend állt be. Összenéztek. Narcissa látta fia szemében az őszinte érzéseit, amelyek nem változtak az évek alatt. Most talán lenne rá esély, hisz egyszer már megtörtént.
– Nem gondolod, hogy tudnia kellene, főleg, hogy...
– Nem! – válaszolta hevesen Draco. – Beszéljünk másról!
A nő nem értett egyet, de nem akarta idegesíteni fiát.
– Apáddal elválunk. – számolt be arról, amiért igazából jött.
Draco nem lepődött meg. Ideje volt már. Soha nem szerették egymást, csak kötelező volt, ahogy ő maga is.
– Talált mást, és gyerekük lesz.
Erre a mondatra prüszkölve köpte ki a levest a fiú.
– Nem idős már hozzá? – köhögte.
– Húsz évvel fiatalabb a boszorkány apádnál.
– Akkor lesz örökös. – köpte dühösen.
Nem értette az apja múltkori lépését.
– Lány lesz. – felelte Mrs. Malfoy gúnyos mosollyal a szája szélén.
Ezért volt hát, futott át Draco agyán. Azért jött el, mert tetszik, nem tetszik az apjának, a nevet ő viszi tovább, bármennyire is gyűlöli.
– Veled mi lesz?
– Kiélvezem végre, hogy szabad lehetek. – felelte boldogan. – A Black vagyon elég lesz életem végéig. Az örököse te leszel.
– Anya, én...
– Kisfiam, tudom, hogy nincs rá szükséged, de én nyugodt leszek, hogy te és Cer, esetleg a további gyerekeid örököltök. – húzta mosolyra az ajkait.
Draco csak megforgatta a szemét.
***
A kviddicses eset óta a diákok próbáltak Cerrel normálisan viselkedni, amit a fiú undorral fogadott. Akarták őt a csapatba, de a fiú hajthatatlan volt. Mindenhol megtalálták, így lassan csak a Teddyvel közös szobájukban tudott elbújni, amit néhány bűbájjal le tudott zárni. Nem volt kedve hozzá, hiába kapott rá engedélyt. A csapatkapitány minden szünetben megtalálta, így nem egy óráról késett már el, ami bosszantotta. Miért nem hagyják tanulni? – járt dühösen a fejében. Nem értette, hogy miért nem fogadják el a döntését. Épp vége volt a bűbájtannak, mikor meglátta a folyosón a barnahajú végzőst. Azonnal hátraarcot csinált, és a hömpölygő tömeg rosszallására figyelmet sem vetve elindult az ellenkező irányba. A Sötét varázslatok órája következett. Örült volna, ha arról nem késik el, így egy hosszabb utat szemelt ki magának. Ráadásul Teddy is a gyengélkedőn volt, mert az utolsó fejfájás-csillapító üvegcsét Cernek adta oda, akinek nem nagyon használt. Tompult ugyan a lüktetés, de el nem múlt. Lehet, barátjának van igaza, és meg kellene nézetnie magát, mert ez nem normális. Az éjszaka közepén arra kelt, hogy ordít a szobatársa. Azonnal némította. Nem akarta, hogy megijedjenek a többiek. A másik vergődött az ágyban, hideg verejték folyt végig az arcán. Cer mit sem törődve a szabályokkal, kirontott a toronyból. Nagyjából a második fordulóban futott bele Mr. Williambe, aki Átváltoztatástant tanított. A férfi le akarta szidni, de mikor látta, hogy sápadt, azonnal tudta, hogy baj van. Teddyt a gyengélkedőre vitték. Reggel még eszméletlen volt.
Gyorsan szedte a lábait, nem is nagyon nézett maga elé. Meg is lett a baleset, valakivel összeütköztek, és mind a ketten fenékre huppantak a földön.
– Oh, ne haragudj! – pattant fel Cer előbb, hogy a kezét tudja nyújtani a szőke hajú, szürkeszemű fiúnak.
Látásból ismerte őt. Hugrabugos volt, és igen csendes. Kivörösödött arccal nézett fel rá, majd kicsit remegve nyújtotta a kezét. Ceré sem volt nagy, de ahogy megfogta az apró kezet, elcsodálkozott a másik piciny ujjain. Ahogy talpra segítette társát, végignézett a nála alacsonyabb fiún, aki idegesen piszkálta kopott talárjának ujját. Nagyon vékony volt, és remegett. Ezüstjei szinte ordítottak a félelemről.
– Semmi baj! – mondta halkan a fiú.
– Erre futott a sárvérű! – harsant fel egy éles hang, mire a megszeppent ezüstszemű ijedten nézett Malfoyra.
A fekete nem gondolkodott, belépett a másik elé. Épp ebben a pillanatban érkezett meg három harmadikos mardekáros.
– Oh, az áruló! Nézzétek, hogy védi a kis sárvérűt!
– Fogjátok be! – emelte fel dacosan a fejét Cer.
– Különben mi lesz? – kérdezte a patkányképű fiú. – Megátkozol, pápaszem?
Cer arca lángra gyúlt. Benyúlt a talárja alá, hogy megmarkolja a pálcáját.
– Ahhoz előbb kellene felkelni! – nevette a másik, egy kapafogú, vörös, szeplős srác.
Felemelte a pálcáját, és elkiáltotta magát, de Cer reflexei jók voltak.
Az átok lepattant a maguk elé varázsolt pajzsról. Ezután három pálcával nézett farkasszemet. Vett egy mély levegőt. A fiú a háta mögött hozzásimult, és egész testében reszketett. Cer is félt. Nem akart senkit bántani, de úgy érezte, ebből másképp nem jöhet ki.
– Szaladj el, feltartom őket! – súgta a háta mögé.
A másik nem válaszolt.
– Az árulóból a sárvérűek és korcsok védelmezője lett! – nevették az idősebbek.
– Ne hívd így őket! – szólalt meg parancsoló hangon Cer.
– Apád egy gyáva, hasz… – nem tudta befejezni, mert a talárja alja meggyulladt, amit követett a másik kettőé is, akik ijedten kezdték oltogatni a lángoló ruhadarabokat.
– Gyere! – húzta el Cert a másik fiú.
Felkapták a táskájukat, és futásnak eredtek. Hallották a szitokáradatot, amit az idősebbek kiabáltak. Meg sem álltak, míg legalább négy emeletet nem tudtak maguk mögött, egy kihaltabb folyosón.
– Köszönöm. – zihálta Cer.
– Inkább én! – mosolygott rá a másik. – Elterelted a figyelmüket. Szép védővarázslat volt! – dicsérte meg a hugrabugos.
– A te tűzvarázslatod sem volt rossz! – bólintott Cer.
– Lelökhetnéd a következő meccsen a seprűjéről! – jegyezte meg a szürkeszemű.
Malfoy elkomorodott.
– Ne haragudj, – szabadkozott a másik – csak kicsúszott… mármint hallottam, mi történt a válogatáson... és… – dadogta.
– Ellenetek játszunk. – ráncolta a szemöldökét a griffendéles.
– Nem. Nincs új őrzőnk, így csak a következő meccsen játszunk. A Mardekár lesz az ellenfeletek. – magyarázta hevesen a fiú, mire Cer elhúzta a száját.
– Ha tényleg olyan jó vagy, mint mondják, én kiállnék. – húzta széles vigyorra az arcát a másik. – Egyébként Oliver Benward. – nyújtotta a kezét, amin Cervus elsőre meglepődött, de elfogadta.
– Cervus Malfoy. – mutatkozott be.
– Tudom. – mosolygott kedvesen Oliver.
Cer nem szólt, nem akarta elrontani ezt a békés pillanatot. Most következik az, amikor szépen hátat fordítanak neki.
– Mármint, hallottam rólatok, mióta itt vagyok. Bár sokminden történt hirtelen. – vallotta be zavartan. – És… ne haragudj! – kért ismét bocsánatot, amin már Cernek is el kellett vigyorodnia. – Minden új, és…
– Megértem. – bólintott a griffendéles. – Kemény lehet, ha egyszer valaki úgy állít be hozzátok, hogy varázsló vagy. Mit szóltak a szüleid?
– Nincsenek szüleim. – vallotta be szemlesütve Oliver. – Három éves lehettem, mikor meghaltak.
– Sajnálom. – mondta halkan Cer.
A szíve sajgott a fiúért. Neki sem volt könnyű, mert úton-útfélen gorombáskodtak vele, de a szemben álló fiú nagyon elveszettnek tűnt.
– Délután van kedved velem tanulni? – csúszott ki a száján a kérdés, mire átgondolta.
Az ezüstös szempár azonnal felragyogott, ami boldogsággal töltötte el Cert. Volt valami a fiúban, ami vonzotta az ifjú Malfoyt. Újra végignézett rajta. Hihetetlen szőke haja rövidre volt nyírva. Cer szerint hosszabban jobban állna neki, de biztos oka volt annak, hogy ennyire lenyíratta. A bőre fehér volt, de az arca vörösesre színeződött Cer tekintetétől.
– Igen! – bólintotta hevesen. Oliver még elveszettebb volt, mint ő. – Szerintem elkéstünk óráról. – szólalt meg tétovázva a szőke.
– Oh, – nyikkant fel Cer – Harry Potter!
– Tényleg igaz, amit róla mesélnek? – bukott ki a nem meglepő kérdés Oliver száján.
Mélyvörös lett tőle azonnal.
– Igen. – erősítette meg Cer bólintva – Apu vele járt egy évfolyamba, de most menjünk! – fordult el.
– Mesélsz majd a varázsvilágról? – szólt utána a másik.
Cer visszafordult.
– Igen. – mosolygott, mire a másik zavarában elfordult, Cer pedig vidáman indult meg órára.
***
Cer alig várta a tanítás végét, hogy végre megnézhesse Teddyt. Mihelyt vége lett az utolsó órájának, máris rohant a gyengélkedő felé. El akarta kerülni Lewist. Épp bekanyarodott az egyik folyosón, mikor teljes erőből nekicsapódott valakinek. Aznap már másodszor találta magát a fenekére huppanva.
– Ne haragudj! – nézett fel.
Egy ezüst szempárral találkozott a tekintete. A szőke fiú szélesen mosolygott rá, ami jólesett Cernek.
– Téged kerestelek. – szólalt meg félősen Oliver, majd elbizonytalanodott – Én csak... tudod, beszéltük... de ha dolgod van..
– Lewis elől futok. – vallotta be a griffendéles.
– Értem. – felelte zavartan a másik.
Már felállt, és idegesen téblábolt.
– A gyengélkedőre megyek. Gyere velem! – mosolygott a szürkeszeműre.
Valamiért már elsőre megkedvelte a másikat. Furcsa érzése volt vele kapcsolatban, de nem tudta igazán megmagyarázni. Azt tudta csak, hogy az ezüstös szempárt látni akarja minden nap.
– Nem gond? – kérdezte halkan a hugrabugos.
Cer elmosolyodott. A másik nagyon félénk volt, amit megértett. Szülei nincsenek, és hirtelen egy varázslóképzőben találta magát.
– Nem ajánlottam volna fel. – felelte szelíden a zöldszemű.
Felvette Oliver táskáját, és a kezébe adta, majd elindultak Teddyhez. Az ifjú Lupin már ébren volt, és széles mosollyal fogadta barátját, bár egy kicsit meghökkent a váratlan látogatótól. Amikor látta, hogy a szőke fiú nagyon tart tőle, mosolyogva köszöntötte.
Vacsoráig beszélgettek, tanultak, majd hárman indultak el a nagyterem felé, ami felkeltette mindenki figyelmét. Halk suttogásként szaladt végig a mardekáros asztalnál, hogy együtt az áruló, a vérfarkas és a sárvérű. Ez azonban egyáltalán nem érdekelte a három fiút.
YOU ARE READING
Elfeledett vágyak /Befejezett/ HP ff.
FanfictionTizenegy év telt el a háború lezárása óta...Tizenegy év telt el azóta, hogy megannyi varázsló életét vesztette az utolsó nagy csatában... Tizenegy évesek lettek azok a gyerekek, akik abban az évben születtek. Ilyen tizenegy éves Cervus is, aki felsz...