Extra: Wat vinden mijn vriendinnen? 3. Rian

17 1 0
                                    

Wat vind Rian ervan dat ik alopecia heb?

Toen Mirjam ontdekte dat ze alopecia had waren wij geen beste vriendinnen. Ze heeft het mij dus niet vertelt voordat de rest van de klas het wist. Ik heb het gewoon in de klas te horen gekregen zoals je in het verhaal ook wel leest. Ik heb op dit moment spijt van het feit dat ik Mirjam toen vroeg of ik het mocht zien. Mirjam heeft mij later ook nog een grappig filmpje laten zien of alopecia. In het filmpje was een jongen zijn haar kwijt geraakt door alopecia en hij belde de politie omdat zijn haar gestolen was.

Het filmpje is hierboven nog eens te zien!

Wat vind Rian ervan dat ik een boek heb geschreven over alopecia?

Ik was op Wattpad bezig met een verhaal schrijven tijdens Frans. Oepss... Mirjam vroeg wat ik aan het doen was en ik legde het aan haar uit. Een ander meisje en ik hebben toen een weddenschap gesloten als zij een boek zou schrijven die twee duizend keer gelezen word kreeg ze een chocolade reep. Het boek is ondertussen 1.600 keer gelezen, maar Mirjam heeft vanochtend (15-12-20) haar chocolade reep al gekregen, omdat we nu in lock down gaan en ze er al bijna is. Ik ben trots op haar dat ze haar verhaal vertelt heeft, omdat ik weet dat het heel moeilijk is voor haar.

De namen zijn volgens de namen in het boek. De namen in het boek zijn veranderd.

Hoe alopecia haar leven op de kop zetteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu