C-30 | Dugaan lagi

89 19 0
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

Bunyi alarm daripada jam membuatkan aku terbangun dari tidur. Pejam celik pejam celik mata aku sebab nak biasakan dengan cahaya matahari yang masuk kedalam anak mata. Kepala yang pening aku picit.

"Sakitnya kepala..."

Seseorang masuk kedalam bilik.

"Dah bangun?" Tegurnya.

Tray yang berada tangannya terus diletak ditepi meja katil. Baju perempuan dicapai setelah wardrop dibuka. Terus diletak atas katil..

"Saya kat mana?"

"Semalam kau mabuk teruk. Takkan aku nak hantar kau dengan mabuk - mabuk karang dengan aku aku family kau fikir bukan - bukan. Makan ubat pergi mandi." Arahnya.

Sebelum dia keluar dari bilik aku sempat bertanya sesuatu.

"Kita ada buat apa - apa tak malam tadi. Em aku kan mabuk."

Dia yang berada di pintu terjeda seketika sebelum menggeleng kepala tanpa menoleh kearahku . Kemudian dia terus hayun kaki dia keluar dari bilik.

Aku memerhatikan ubat dan segelas air masa yang berada di atas tray.

Kau ingat aku bodoh tak ingat apa jadi malam tadi?

Aku terus capai tuala dan pakaian yang dia bagi dan hayunhkan kaki ke toilet.

S

K

I

P

"Dah sampai.." Ucap dia sambil naikkan brek tangan keatas.

"Thank you." Balasku lalu keluar dari kereta. Terus mata aku terarah pada satu kotak yang berada di tepi gate rumah. Berkerut kening aku. Aku terus menapak kesitu.

"Busuknya.." Aku tutup hidung aku sambil mencangkung di hadapan kotak tu. Haechan yang curios dengan aku dia pun ikut keluar menapak ke sebelah aku.

"Busuknya.." Tegur dia. Aku aku menoleh kebelakang. Dia terus pandang aku. Aku jeling dia.

"Blah lah kau.. Semalam dahlah tinggalkan aku macam tu je. Ingat aku apa?"

Dia terus meneguk air liur dia.

Aku yang malas nak layan dia terus perhati kotak tersebut. Ligat tangan aku buka kotak tu.

Mata aku terbeliak tidak percaya dengan apa yang aku tengok depan mata aku..

"Zzee..ny.."

Serta merta hidung aku menjadi pedih dan air mata laju turun ke pipi. Aku yang tadi mencangkung terus terduduk. Mulutku terbuka tapi tak bisa mengatakan apa - apa.

Dugaan apa kah ni?

Haechan di belakang menekup mulutnya setelah melihat isi kotak tersebut.

S

METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now