Yuna Pov
"Thanks yeon hantar aku balik rumah" aku keluar daripada kereta Audi R8 berwarna putih milik kawan baikku.
Choi Dayeon
Si instafamous yang agak terkenal di bandar selatan korea, Seoul.
Aku menutup pintu kereta milikknya.. Dia menurukan cermin kereta miliknya.
"Ahh takde hal lah babe. Kita kan friend. Apasalahnya kan?"
"Oklah aku gerak lu bye dear" dia segera blah dari situ kerena tiba - tiba ada satu kereta Honda Civic Type-R modified berwarna hitam berhenti di depan pagar rumah milik keluarga Yuna.
Mark la ni....
Bisik yuna didalam hati sambil sumpah seranah di dalam hati.
Seperti yang dijangkakan.
Mark yang baru keluar daripada kereta miliknya segera berjalan laju kearah aku. Aku yang baru hendak berjalan masuk kedalam halaman rumah untuk lari daripadanya tiba - tiba terasa tanganku ditarik olehnya.
Dan ia membuatkan aku terpaling menghadapnya. Mataku mencerlung kearahnya.
"You nak apa i nak masuk rumah la i letih. Ee lepaslah!!!" Aku cuba menarik lenganku.
Tapi tulah
Perempuan kan?
Paham - pahamkan jela.
"Baby kenapa you tiba - tiba hantar message nak break ni? I ada buat salah ke. Tell me dear." Aku yang sudah menyampah tengok muka dia makin menyampah bila dia panggil aku BABY.
"You curang so i mintak breaklah apa susah sangat you nak lepaskan i ni?"
"Lagipun you mana pernah layan i macam girlfriend orang lain. Kene sorok relationship bagai."
"And then tiba - tiba i nampak you makan siap BERSUAP dengan betina lain dekat luar, wait what??"
"Are you seriously?"
Mark sudah terkedu..
"Ja..jadi... You nampak i dengan perempuan lain?"
"Absolutely YES and i nak break!"
Tiba - tiba sebuah kereta BMW M5 nude merah hati masuk ke perkarangan rumah.
Kereta adik tiri aku PARK JISUNG.
Aku mengambil kesempatan untuk melepaskan diri aku daripada mark dan terus berlari masuk kerumah. Mark tidak sempat buat apa - apa mahupun kejar.
Mata miliknya sebuk untuk fokus melihat kearah tuan empunya kereta keluar daripada keretanya.
Jisung yang baru mengunci keretanya segera berjalan masuk kerumah sambil melihat mark yang sedang melihatnya. Keningnya diangkat sebelah kanan.
"Gaduh lagi ke bro?"
Tanyanya sambil menyandang beg Treasure kulit berwarna hitam miliknya menggunakan bahu belah kirinya. Manakala tangan kanannya memegang kunci kereta.
"Kalini break." Jawap Mark
Jisung hanya tertawa sinis kearah mark.
"Just break then.."
Jisung terus meninggalkan mark disitu keseorangan.
Manakala mark hanya merolling eyes miliknya. Dia tau jisung tidak pernah suka lelaki yang rapat dengan kakak tirinya.
Dia berjalan masuk kedalam kereta miliknya diluar pagar rumah milik keluargaku.
Dan dia mula mendail nombor seseorang.
S
K
I
P
SEOUL
INTERNATIOL UNIVERSITYYuna Pov
Aku, Feyy dan Taeya yang sedang makan di cafeteria uni tiba - tiba didatangi oleh Yeon bersama boyfriendnya.
Jeno.
"Sorry gaiss i'm late.." Yeon segera duduk disebelah aku memandangkan satu meja cukup 4 kerusi manakala jeno menarik kerusi di meja sebelah untuk join lepak dengan kami.
"Aahh kau memang selalu lambat pun" perli feyy sambil memasukkan kimchi didalam mulutnya.
"Heyyy! Eksekiusmiii? I bukan saje - saje tau. Kelas habis lambat sangat tadi kan cayang kan" dia memandang jeno dengan pandangan muka sedihnya.
Sedihnya yang dibuat - buat.
"Ahh dah mula dahh" - feyy
"Beginning" - Taeya
Aku hanya ketawa melihat karenah kawan - kawanku..
"Hey ape cerita mark? Aku dengar ura - ura khabar angin kau minta break? Is it true?" Pertanyaan taeya mengundang kebisuan di meja kami.
Feyy yang tengah fokus makan mula bersuara.
"Mark tu memang pasang banyak lah hahahahaha fakboi katakan aku da cakap dah dari awal lagi kau yang degil ha padan muka kau.." Marah feyy
"Tch kau ni pun marah dia pulak" balas taeya..
Aku hanya menyepikam diri.
Tiba - tiba krik krik balik..
Yeon yang mula tidak selesa tiba - tiba..
"Gais gais gais.. I nak bagitau ni u gaiss"
"Apadia" balas taeya
"Weekend ni i buat birthday party dekat i punya rumah family i. Doramg takde like always busy kerja so i buat birthday party i kat rumah. Nanti datang ea..ammuahh ok la i nak dating dengan jeno bye!!"
Dan kami bertiga ditinggalkan disitu..
"Melekat dengan pakwe je kerja dia" rungut feyy..
"Kasi dia chance lah seminggu tak jumpa kesayangan tu." Kataku
"Tulah tu" support taeya sambil membalas chat seseorang di telefon pintarya..
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
Hayran KurguI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..