C-15 | Kene kan?

100 18 0
                                    

Yeon Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yeon Pov

Cafeteria

"Babe next week i kene pergi tournament dekat japan. Do you okay with that?" Aku yang baru nak suap aiskrim terus tak jadi.

"Lama ke?" Tanyaku. Jeno menggeleng.

"Tak lama pun. Dua hari je. Habis tournament i terus amik first flight balik sini. Nak beli baju prom night dengat u" ucapnya.

Aku yang muncung terus tersenyum sikit. Tiba - tiba kami disapa seseorang. Orang itu adalah yuna. Aku sedikit terkejut.

"Mana feyy?" tanya yuna tiba - tiba.

Riak wajah dia dingin je.

"Feyy tak datang lagi. Kan kelas korang petang nanti." jawapku perlahan. Yuna membuang pandangannya kearah kawan cafe kemudian toleh kearah kami.

"Is it true feyy dengan mark dah lama bercinta?"

Pertanyaan dia membuatkan aku dan jeno memandang antara satu sama lain. Kemudian aku toleh yuna dan aku berdiri.

"Ammm yuna.."aku mendapatkan dia.

"Dekat sini tak sesuai nak bincang hal ni. Boleh tak kita bincang benda ni dekat luar?" aku mencapai lengan yuna namun dia tarik lengan dia.

"Tak perlu. I know everything. Korang memang suka tengok aku dengan jaemin putus kan. Sebab korang jeles dengan aku. Korang jahatt." dia pandang jijik dekat kami kemudian meninggalkan kami dengan meluru keluar dari cafe.

Aku memanggil yuna dan ingin mengejar dia tetapi dihalang jeno. Jeno menggeleng.

"Jangan kejar dia. Jaemin dah berjaya hasut dia. Dia tengah marah tu. Biarkan dia sejuk dan i akan bercakap dengan haechan."

"Dan jaemin"

S

K

I

P

Haechan Pov

Cafe Sijeuni

"So ada apa berkumpul ni" soal feyy

"And taeya.. What are u doing here?" sambung feyy.

Taeya hanya mendiamkan diri. Maybe sebab dia sebersalah dengan yeon dan feyy.

"Taeya dah tahu semua benda. Dia nak tolong kita." jawapku.

"Aku mintak maaf. Sebab tuduh korang bukan - bukan." pinta taeya. Yeon mendapatkan tangan taeya kemudian diusap.

"Its okay. I dan feyy dah maafkan u" kata yeon. Taeya memandang kearah mark dan feyy.

"Kenapa mark ada dekat sini?" aku menepuk dahi.

"Sorry sorry. Lupa nak bagitahu. Mark dengan feyy dah lama bercinta." statement dari aku membuatkan taeya memandang mereka tidak percaya.

"What the fu-"

METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now