Dalam Kelas.
Yuna Pov
"Seronok la tu dah dapat drive kereta balik" siku milik feyy senggol - senggol dekat tangan aku. Dengan muka mengusik dia tu.
Aku menyengih.
"Eii dahla aku nak pergi locker jap" ujarku sambil bangun di tempat dudukku di bahagian tepi kiri. Like dalam kelas punya tu. Ada 9 meja besar dan satu meja memuatkan 2 orang atau 3 kalau jenis member bertiga memang akan ada yang menyelit duduk tengah.
Aku bergerak ke locker yang terletak untuk student dibelakang kelas. Baru je aku nak capai buku nota Electronic Circuit Analysis. Aku terpandang sesuatu.
Sampul surat.
Berwarna putih cream. Aku capai semua benda yang perlukan serta sampul surat tersebut dan mengunci locker.
Aku menunjukkan surat itu pada feyy.
"Feyy dalam locker aku ada surat." aku menghulur surat itu kepada feyy. Dia hanya scan bahagian luar. Aku yang baru duduk dia dah hulur balik pada aku.
"Nantila bukak. Kita lepak cafe ke apa nanti kita sama - sama bukak." tutur feyy. Aku hanya mengangguk.
Lagipun ni mesti surat confess budak biomed ni. Ada budak dari kos biomed ni tinggalkan surat kat locker. Lagi - lagi budak makmal dengan theraputic.
Dan kami akan berkumpul untuk bukak sama - sama buat bahan gelakan. Jahat en?
Idea feyy dengan taeya la ni memandangkan aku selalu dapat surat dari orang.
Tengah syok - syok bincang dengan feyy pasal assignment tiba - tiba kelas bising ya amat. Sampai feyy dengan aku aku sekali hilang tumpuan nak discuss.
Bising apa sial dorang ni.
Aku melihat kearah mereka.
Dan mataku terpaku kepada seseorang yang baru masuk kelas. Mata kami bertemu.
Korang bayanglah dia pakai macam ni
"Ahhh hensemnyaa haechann.." bisik mereka. Aku dengar tapi still mata kami bertembung. Mata aku dan dia. Bagaikan terpaku.
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..