C-29 | Mabuk

102 16 0
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

Sumpah aku cakap. Aku rasa lifeless gila sampai aku malukan diri aku sendiri depan orang ramai dengan main game arcade sekarang ni. Sekarang aku tengah main dancing machine.

Kau bayangkan aku dengan baju gaun ni terloncat sana terloncat sini duk gagak tekan guna kaki ikut monitor lagu masin tu. Orang yang tengah mengata aku dekat belakang aku biarkan.

Lepas je situasi dekat dewan besar tu. Aku memang cakap sumpah aku malu gila bila semua student dekat situ pandang aku siap bisik - bisik.

Kau bayangkan kau kene tinggal lepas kene kiss macam tu je. Memang fucek ah cite dia en? Bila aku nak terjatuh pesemua tu. Aku mintak pergi tandas sorang - sorang. Memang aku pergi tandas. Aku tenung muka aku dalam - dalam dekat cermin. Aku capai apps grab untuk datang amik aku dekat depan gate.

Aku mintak grab tu hantar aku pergi mall ni.

Aku beli coin token banyak banyak letak dalam purse then main macam orang gila sorang - sorang. Kesian budak - budak remaja umur bawah 20  tu dok tengok aku atas bawah je sebab aku menggila sorang - sorang.

Tengah seronok main race kereta tu tiba - tiba aku disapa seseorang. Lekas je aku toleh. Eh yuta sunbaenin rupanya.

"Awak buat apa dekat sini?" Tegur dia.  Aku berdecit kasar.

"Dekat arcade ni kau rasa kau buat apa?" Aku menjeling dia pastu sambung main lumba kereta yang dah pun terlanggar tepi jalan.

"Maaflah saya cuma tanya sebab bukan ke dekat uni awak ada prom night." Terus aku mendiamkan diri.

Kemudian aku letak muka aku atas stereng. Menangislah seketul yuna disitu. Yuta dah menggaru leher bila orang duk pandang dia sebab aku menangis.

S

K

I

P

Yuta Pov

"Dia tinggal aku macam tu je kau tau takkk!?" Bebel dia sambil meneguk soju.

Sekarang ni kami dekat gerai makan tepi jalan. Masa dia nangis dekat arcade aku terus pujuk dia cepat - cepat yang aku nak belanja dia makan. Laju je dia bab makan. Balik tadi pun tak naik eskelator kami naik lift nak turun dari tingkat atas sebab muka dia comot dengan make - up.

Lepas aku tolong dia basuh muka dekat stesen minyak kami terus pergi gerai ni. Mulala dia makan minum sambil luah semua.

"Yuna. Awak dah minum banyak sangat ni." Tegurku. Mana taknya dah 3 botol dia hambat terus. Aku menggeleng.

"Biarlah aku minum sampai mati. Bukan ada yang sayang aku pun!" Aduh budakni. Karang aku nak hantar balik taktau rumah dia dekat mana.

"Yuta sunbae.. Yuna nak tanya la..sikittt jee" dia dengan mabuk - mabuk mata sepet siap buat reaksi sikit guna jari kelingking yang ditekan kuku ibu jarinya.

"Nak tanya apa?" Ujarku..

"Betulke yuna ni girlfriend haechan? Sebab dia ada cakap yang yuna ni girlfriend dia. Dahlah dah ada awek claim aku pulak awek dia" yuna menggeleng dalam keadaan mabuk. Aku rasa nak ketawa tengok dia macam tu.

"Comel."

Aku terus mendail number seseorang.

"Kau ada kat mana?"

"Wae?"

"Datang sini. Aku bagi location"

"Untuk?"

"Ambik yuna ni. Dia mabuk. Aku taktau rumah dia dekat mana."

"Segera."

Aku terus bagi location dekat kakaotalk. Aku menoleh kesrah yuna yang dah tertidur.

"Budakkk budakk" decitku. Aku terus memanggil ahjumma untuk membayar. Aku dukung yuna Dan masukkan dalam kereta.

S

K

I

P

Haechan Pov

"Jaemin. Sampai sini jela lepak. Yuta call suruh amik yuna." Terbeliak mata jaemin seketika.

"Ehh macam mana?" Aku menggeleng tanda tak tahu. Aku tepuk bahu dia.

"Nanti aku roger kau" ucapku. Jaemin membalas dengan thumbs up.

"Kau pergila amik dia. Aku pandai - pandailah nanti call teksi amik kereta dekat uni." Ucapnya.

Aku mengangguk dan menuju karah kereta. Aplikasi kakaotalk aku buka. Location Yang yuta bagi aku klik.

Lepas sampai sana around 15 minit. Aku nampak kereta yuta elok terpakir dekat satu satu depan gerai.

Kereta yuta aku hampiri dan aku ketuk perlahan. Dia turunkan cermin keretanya.

"Yuna mabuk. Aku taktau rumah dia so kau jela aku boleh contact pun." Aku mengangguk faham. Aku terus toleh dekat yuna yang elok tertidur sebelah seat yuta sana.

"Aku amik dia eh hyung" dia mengangguk.

Lepas aku angkat yuna masuk kereta.  Aku call jeno..

"Jeno. Yuna ada dengan aku in case korang tengah risau pasal dia."

"Memang kami tengah risau ni."

"Nanti aku roger. Panjang cerita. Nanti kau call jisung cakap yuna balik esok."

"Ekk asal?"

"Takkan aku nak hantar anak orang tengah mabuk teruk ni. Dia tumpang rumah aku dulu. Esok pagi aku hantar dia balik."

"K"

Tut!

Aku toleh dekat yuna.

"Maafkan aku. Aku tak sempurna untuk kau. Selalu susahkan kau. Even aku dah malukan kau"

Aku terus start enjin kereta dan berdesup balik rumah.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now