C-3 | Back?

166 21 7
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

Ketika kami berjalan sama - sama menuju ke pagar rumah milik keluarga Yeon jaemin pun bersuara.

"Awak balik naik apa?" tanya jaemin

Aku yang sedang berkhayal berfikir nak balik naik apa sedikit terkejut. Aku kalihkan penglihatanku kearahnya..

"Eemm grab? I guess" jisung tadi dah bagi amaran awal - awal dah jangan call dia mintak jemput balik kalau feyy tak sampai - sampai.

Hmm mana feyy ni?

Call tak dapat - dapat jam pun dah pukul 11.30 dah.

"Hmm saya hantarkan awak balik lah kalau macam tu. Lagipun bahaya malam - malam macam ni naik grab" katanya dengan nada risau.

Aku mula tidak selesa.

Apabila dia nampak riak aku sepertinya keberatan nak tumpang dia, dia ketawa kecil.

"Awak takut ke? Jangan risau la saya tak makan orang" katanya sambil tersengih..

"Eh tak bukan macam tu. Saya cuma tak selesa dengan orang yang baru saya kenal tu je"

"Ooo tapi jangan risaulah saya takkan buat apa - apa lah lagipun kan kita satu uni. Nanti saya buat apa - apa kat awak saya dah takde kawan dah kat uni" dia mula buat mulut monyok

Yang dibuat - buat.

Yang membuatkan aku tertawa kecil melihatnya.

"Comel lah awak ni" aku picit pipi kanannya.

"Aaauu aau aauu sakitlah yunaa" jerit kecilnya sambil memegang tangannku yang memicit pipinya..

"Ok lah saya tumpang awak" kataku usai selesai sesi mencubit pipinya.

"Ha ok jom! Saya parking kereta kat depan situ jauh sikit je" aku mengangguk kepala.

Kami berjalan sama - sama menuju kearah keretanya.

Feyy Pov

"Aduh lambat pulak jalan jam tadi ni karang kejap lagi kene bebel dengan Yeon datang lambat" aku cuba mencari parking. Apabila dah jumpa aku parking di kawasan pagar jiran rumah Yeon.

Aku mematikan enjin kereta dan mula mencapai handbag milikku yang berada di tempat duduk sebelah. Laju aku menarik zip handbag dan capai phone. 

Misscall from YunaBestie - 15 calls
5 messages from Yuna Bestie

Alamak mati aku lambat. Apabila aku baru sahaja menolak pintu kereta sambil mahu menekan call yuna tiba - tiba aku ternampak yuna dengan seseorang sedang berjalan bersama - sama menuju ke kereta.

Aku amati siapa lelaki bersamanya.

Mataku yang sepet kalini terus membuntang sangat besar.

Ibu jariku cepat - cepat menekan cancel call yuna.

METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now