C-5 | Mimpi.

138 22 6
                                    

Jaemin Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jaemin Pov

"Nak bincang apa ni? Tadi bukan dah habis discuss ke?" rungutku.

Jungkook memandang aku dengan rasa serbasalah.

"Sebenarnya ada orang suruh aku panggil kau." dengan muka serbasalah dia tiba - tiba muncul mark disebalik dinding.

Kedua - dia tangannya diseluk ke poket seluarnya. Wajahnya apatah lagi. Menyampah dengan aku agaknya.

Aku rasa lah.

"Jungkook kau dah boleh balik." arah mark sambil memberi signal menggunakan kepalanya.

"Oh ok" dengan itu jungkook terus blah cepat - cepat memandangkan dia sepertinya naik seram dengan kami berdua. Masing - masing tenung sesama sendiri.

"Kau nak apa" ujarku dengan kening kiri diangkat sedikit.

"Tak payah kut aku nak cakap, aku rasa kau dah tahu kan apa yang aku nak cakap" balas mark.

"Yeah aku tahu. Tentang yuna. Asal? Kau cemburu?" dengan itu mark ketawa sinis habis mendengar apa yang aku kata sebelum dia memandang serius pada aku.

"Baik kau blah dari hidup yuna. Sebab kau la punca apa yang jadi sekarang ni" aku mendegus.

"Bukan jisung?" dalihku.

Mark memandang sekeliling dengan muka bengis dia sebelum memandang aku semula.

Aku senyum je pada dia.

"Aku cakap sekali je. Kau blah dari sini. Sebab tak ada sesiapa yang suka kau kat sini-"

"Ada. Yuna." perliku.

"Dahla aku malas nak layan kau" dan aku terus meninggalkan dia disitu sebelum aku perasan dia tak ada kat tempat dia tunggu tadi.

Mana dia ni?

S

K

I

P

Hospital

Yuna Pov

Aku terbangun dan merasakan aku badanku kini terbaring di atas rumput. Aku membangunkan diri dan memandang sekeliling. Aku bingung..

Ni bukan ke tempat court basketball kolej dulu?

Aku termangu sendiri memandang sekeliling sehingga aku dicuit oleh seseorang daripada belakang.

Automatik aku dipeluk oleh seseoramg daripada belakang.

Bau dia..

Wanginyaa..

Aku cuba untuk melihat wajah empunya yang memelukku daripada belakang.

Tetapi wajahnya sangat bercahaya sehingga aku tidak mampu melihat rupanya.

METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now