jisung Pov
Selepas aku masuk pagar rumah. Aku nampak ada kereta asing di kawasan halaman rumah. Cepat - cepat aku parking kereta. Aku keluar berjalan laju sambil tekan punat lock pintu kereta. Beg luggage yang dekat seat belakang aku tinggal je. Aku sedikit risau jika jaemin tu buat apa - apa dekat yuna.
"Yunaaa!" jeritku lepas pulas tombol pintu rumah. Mataku tertancap pada jaemin dan yuna yang berada di ruang tamu sedang melihat kearahku.
Aku mendapatkan yuna.
"Kau ok?" aku pandang dia dari atas sampai bawah untuk pastikan yang dia ok. Dia buat muka pelik.
"Akak ok je ni baru balik ke jisung?" aku angguk.
"Tadi kereta chenle buat hal dekat airport. Lepas towing kereta dia bawak pergi bengkel terus hantar dia balik rumah" ya separuh betul separuh tipu. Takkan aku nak cakap tadi aku jumpa haechan and the geng?
Aku menoleh memandang jaemin. Riak annoyed kutayangkan.
"Ni siapa? Dia buat apa dekat sini?"
"Oh yaa ni jaemin. Kawan akak dekat uni. Papa nak jumpa dia tu yang dia ada dekat sini. Papa nak minta tolong dia check database system." panjang lebar dia cerita.
"Jaemin imnida" dia bangun dan hulurkan tangan untuk berjabat tangan. Aku pandang dia atas bawah sebelum aku sambut huluran tangan dia perlahan.
"Jisung."
"Ok korang duduk lah sini berbualah dulu akak nak pergi buat air sekejap." dan yuna pun bergerak ke dapur.
Dan kini tinggal aku dengan jaemin berdua. Duduk bertentangan antara meja penghidang.
"What are you doing here." dengan nada perlahan aku bertanya keras. Dia sengih.
"Like your dearest step sister said. Help you damn father with fucking database system." dia angkat kening.
"Lawa jugak rumah. 3 tingkat. Not bad" puji dia.
"Bercakap macam tak pernah sampai sini." sindirku. Naik meluat tengok muka dia yang tak reti malu ni.
"Kau tak malu ke tunjuk muka kau dekat sini. Jangan kacau kitorang boleh tak. Get you own life man" dia membalas dengan sengihan.
"Am getting my own life. How about your? Still doesnt get your own life by loving someone who doesnt care your love bruh?" kalini aku yang tersenyum sinis.
"How would you know that she never loved me back?" aku angkat kening.
Serta merta riak wajahnya yang sinis bertukar sedikit tersungkam. Aku berdecit.
"Poor you guys. We are same. You, haechan and me. In love at the same person but she only loved me back even you guys still dont know." aku bangun daripada duduk di sofa kemudian berjalan kearah belakang jaemin sebelum menundukkan kepala untuk membisikkan sesuatu.
"Pathetic." dan aku meninggalkan dia disana sendirian. Aku masuk kedalam lift dan tekan button naik ke tingkat 3. Aku tau dia takkan berani buat apa - apa dekat yuna.
Sebab dia sayang yuna.
Tanpa kami sedar.
Yuna terdengar perbualan kami.
Manakala jaemin yang tidak puas hati hanya mampu mengepal penumbuk di tangannya. Gigi pula diketap kuat.
S
K
I
P
Haechan Pov
Aku menerpa kearah joy yang berada bersama mina dan jungkook di cafeteria. Mereka menolehbmelihat kearah aku.
"Hi emm boleh tak saya nak pinjam joy sekejap?" pintaku ramah.
Mina dengan joy sudah terkejut. Mina pulak duk tepuk tepuk bahu joy. Excited katanya.
"Your crush your crush." bisik yuna pada joy.
"Ada apa nak jumpa dia?" balas jungkook. Muka dia dah macam nangka busuk bila diperhati.
"We have a little bit discussion. I need her help. So can we meet? I will wait u in library. Make it fast." aku pamitkan diri dan terus pergi meninggalkan mereka.
Joy mengemas barangnya dan dimasukkan kedalam beg. Dia menyisip air fresh orange miliknya dan menepuk belakang bahu mina perlahan.
"Nanti korang pergi kelas dulu, aku nak jumpa haechan kejap. Bye! " serentak itu joy memakai beg totebag di kanan bahunya kemudian bangun dan beredar dari situ.
Jungkook menghempas badannya kebelakang kerusi. Muka tidak puas hati ditayang. Mina yang perasan hanya tepuk tangan jungkook yang berada diatas meja.
"Halah muka kau tu cover la sikit. Crush kau pergi sekejap je tu. Tak payah risaulah." tegur mina.
"Tapi haechan tu crush joy dari dulu kut. Kang dia rampas joy dari aku macam mana?" luah jungkook.
"Takdenye lah, joy tu crush je bukan fell in love pun dekat si haechan. Kau ni pun over sangat macam dia tu awek kau pulak. Dah dah. Tak payah risau." pujuk mina.
"Lagipun kau tau kan haechan suka siapa?" sambung mina.
Tapi jungkook hanya buat bodoh sahaja.
Tanpa mereka sedar. Seseorang melihat mereka dari jauh.
Iaitu Yuna.
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..