Feyy Pov
Aku dan yuna naik satu kereta memandangkan budak sekor ni seronok sangat bila kereta dia dah keluar bengkel semalam.
Sesampainya kami dekat tempat di mana kereta yuna diparking tiba - tiba budak tu berlari anak dan mencapai satu sampul surat berwarna merah hati yang terletak pada cermin kereta depannya.
"Feyy ada surat lagi lah. Tapi kenapa tak letak dekat locker? Biasanya dekat situ je" dia tayang sampul surat tu pada aku. Aku yang mendekatinya terus mengambil surat tu.
Aku scan sampul tu dan aku pulangkan balik dekat yuna dengan muka berkerut.
"Aku rasa mungkin budak course lain kut." Tebakku dan yuna pun mengangguk. Dia simpan surat tu pada celahan buku nota yang dia pegang.
"Eh feyy sebelah ni kereta lamborghini la.." Kata yuna sambil menunjukkan sebuah kereta lamborghini berwarna merah gelap.
Aku dah tau dah tu kereta siapa.
"Asal dengan kereta aku. Nak naik ke" tegur seseorang membuatkan yuna tersentak menoleh kebelakang. Aku hanya menyilangkan kedua belah tangan dan memeluk diri sendiri.
Aku tengok je scene depan aku ni.
Jeles pulak aku. Aku memutarkan kedua anak mataku.
"Eh kereta kau ke" tanya yuna.
"Ya.. Kenapa?" Soal haechan balik.
"Nak naik ke?" Tawar haechan dengan muka kerek dia tu.
Yuna menjeling.
"Nevermind..dah jom feyy" yuna menekan punat buka kunci pintu kereta. Enjin di start dan yuna memandu keluar daripada perkarangan universiti menuju ke cafe sijeuni yang tak jauh daripada universiti.
Haechan yang sebuk lambung kunci kereta dia sambil mengunyah gula - gula getah hanya tersenyum sinis.
"Kau tunggu perempuan. Kau sombong sangat kan." Ucapnya. Dia juga mula masuk kedalam kereta mahal dia tu dan memandu keluar mengikuti yuna.
Dia tahu yuna pergi mana jadi dia tak sibuk sangat nak membontoti kereta milik yuna untuk ikut kemana dia pergi.
Tidak jauh dari situ. Seseorang sedang memerhatikan apa yang berlaku. Dia mengepal tangan penumbuk dia. Muka benci ditayang.
"Aku takkan bagi kau rampas dia dari aku lagi. Dasar perampas!" Dengan wajahnya yang sugul. Dia masuk kedalam kereta milikknya.
S
K
I
P
Cafe Sijeuni
Yuna Pov
"Kau kata kau jumpa surat? Tak nak tunjuk ke." Tanya taeya. Aku yang sedap menghirup jus tembikai pun terbantut nak teruskan minum. Surat yang aku dapat aku simpan dalam kereta. Lupa nak bawak keluar sekali.
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..