No one Pov
"Paaa Yuna boleh pergi sendiri lah takpe" aku memujuk papa iaitu Mr. Park supaya aku boleh pergi ke rumah Yeon sendiri.
Papa yang sedang duduk di ruangan bilik kerjanya sambil meneliti kertas kerja memandang kearahku kembali.
"No papa tak benarkan lagipun kereta kamu masih di bengkel kan. Kamu nak pergi naik apa?"
"Grab la" pintasku..
"Papa dah cakap banyak kali kan jangan naik grab. Banyak orang bahaya kan lagi - lagi malam - malam papa taknak bende yang sama berlaku lagi pada kamu."
"Yuna tak faham ke?"
"Tapi yuna nak pergi rumah yeon je nanti balik yuna mintak lah feyy hantarkan yuna" pujukku lagi.
"Papa mintak jisung hantar kamu lah." Papa bangun dari tempat dudukknya untuk pergi ke tingkat 3 iaitu bilik jisung.
Ah sudahh...
Aku sudah menepuk dahi sambil mengikuti gerak papa dari belakang.
S
K
I
P
Dalam Kereta Jisung
Jisung hanya mendiamkan diri sambil memandu keretanya dengan laju. Aku sangat takut dengan dia. Muka dia memang menunjukkan yang dia memang tengah marah sangat - sangat.
"Kau kalau hidup tak menyusahkan aku boleh tak?" Dia mula berbicara.
Ye aku tau percakapannya agak kasar..
"Akak minta maaf. Kakak dah cakap dengan papa kakak boleh drive kereta kau tapi papa taknak dengar." Dia merengus..
"Memangla papa tak bagi! Kau bukannya boleh drive malam - malam nanti kemalangan macam haritu lagi menyusahkan orang kerja nak hantar kereta kau pergi bengkel je!"
"Dahla aku ada tournament pubg kejap lagi kau ni babi betul tau arkk tch!"
Aku hampir nak menangis sebab kene marah dengan dia..
"Maa..maaf" aku hanya mendiamkan diri..
"Kenapa jisung benci sangat dekat akak. Kakak ada buat salah ke dekat jisung." Aku memandang kearahnya.
Seraya itu dia telah memberhentikan keretanya di depan pagar rumah seseorang. Gear dilepaskan ke tombol P dan break tangan ditarik keatas.
"Dah sampai" ucap dia tanpa memandang kearahku. Aku hanya terkedu. Dia langsung tak nak pandang aku.
"Jawapla-"
"Keluarlah cepat! Aku nak ready tournament ni!" Tengkingnya sambil kepalanya berpaling memandang kearahku..
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..