C-28 | Friend?

100 17 2
                                    

Mark Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mark Pov

Satu - satu pintu tandas kami mencari rempuh. Bermula dari tandas dewan besar sampai tandas cafe kami mencari. Kini kami di blok akademik literature.

Bamm bammm

Bunyi pintu ditendang kasar oleh aku. Nama yuna jelas - jelas dilaung oleh kami. Fucek aaah, budak ni pergi mana?

Tadi lepas je peristiwa dekat dewan besar tu kami ingat dia betul - betul cuma nak pergi tandas je. Tak sangka dia lari menghilangkan diri pulak. Nak mencari dia pulak uni ni luas. Nasib baik pintu lab kelas semua berkunci. Kalau tak jenuh kami nak pecah kelas satu satu sebab seketul Im Eunna.

"Mana budak ni?" Aku mencekak pinggang kemudian melangkah keluar mendapatkan feyy yang sudah berada di luar tandas. Feyy pulak dah menopang dagu dengan koridor.

Wajahnya serious je.

"So how?" Aku tegur feyy. Pantas feyy menoleh kearahku..

Mana tidaknya. Semua tandas dah cari. Cafe dah,  library dah,  dewan thearete dah,  blok akademik semua berkunci kecuali blok akademik literature.

"Jeno dengan yeon menang. Tapi dorang keluar cari yuna." Terbeliak mata aku.

"Lah kenapa tak suruh kita je cari kat luar? Dorang stick jela dalam dewan." Feyy menggeleng tanda tak tau.

"Ni pun taeya yang text aku. Puas kita mencari ni. Nak tak nak kene keluar jugak pergi cari." Mark menepuk dahi..

"Haechan ni pun satu bebal pergi macam tu je."

(Btw mark dengan feyy belum tahu haechan dengan jaemin kene tahan lokap lagi. So yeah.)

"Nak cari dekat mana ni?" Aku menggeleng.

"Mana aku tau gila. Dia bestfriend kau. Bukan aku." Feyy ketuk kepala aku.

"Jawab elok-elok sikit tak boleh ke. Sikit - sikit mencarut. Haechan ajar ke apa?" Bebel feyy. Aku merengis sambil gosok kepala aku yang diketuk.

"Dahla jom keluar cari budak pendek tu" aku terus turun tangga meninggalkan feyy disitu.

"Tunggu lah akuu siak!"

S

K

I

P

Haechan Pov

Aku yang bersandar dekat dinding lokap balai polis hanya termenung. Jangan tanya aku kenapa aku dekat sini. Ini semua sebab jaemin bodoh tu.

Jaemin?

Ada dekat lokap sebelah.

Aku menghela nafas berat.

"Fuck fuck fuckk" carutku sambil menyerabutkan rambut aku sendiri. Kakiku laju melangkah kearah bangunan akademik. Aku sendiri tak tahu kenapa aku tak boleh halang kaki aku untuk melangkah tinggalkan yuna tadi.

METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now