Yuna Pov
Kini aku berada didalam kereta bersama jaemin. Dia yang fokus memandu sambil menggumam lagu dalam mulut aku perhati.
Handsome
Desisku..
"You look beautiful sweetie. Thanks jadi pertner aku untuk malam ni." ucapnya kemudian pandang aku sekilas.
"Same goes to you jaemin. Handsome
Untung i dapat partner macam you. Mesti girls lain cemburu." pujiku. Jaemin memflipkan rambutnya."Ini jaeminlah..mestilah handsome."
Eh eh
Angkat bakul nampak?
"Eh melebih pulak dia ni." sindirku. Dia hanya tersengih. Tombol gear ditolak ke atas sekali dengan brek tangan. Enjin kereta dimatikan.
"Dah sampai. Jom?" ujarnya. Aku lirikkan mata di luar tingkap. Kemudian pandang jam di tanganku sekilas. Kami keluar dari kereta bersama - sama.
7.45pm
Kami mulai berpimpin tangan pergi ke dewan besar yang agak jauh sedikit dari tempat parking. Tiba - tiba aku teringat pesan haechan. Menari dengan dia untuk lagu kedua. Kemudian lepas tamat majlis aku kene ikut dia.
Apa aku nak jawap dengan jaemin nanti?
Aku grab tangan jaemin. Kami sekarang berada di depan pintu dewan besar. Terus dia toleh aku bila terasa ditarik sedikit.
"Saya nak cakap sikit. Saya tak dapat balik dengan awak malam ni." dahinya berkerut.
"Why?" tanyanya.
"Saya balik dengan taeya." tipuku, dia tersenyum kecil.
"Oh. Ingat apalah tadi. Boleh je. Kawan awak kan. Saya balik sorang nanti." dia menggenggam tangan kananku kemudian kami masuk kedalam dewan besar. Masuk - masuk je kami disapa junior yang menjadi penyambut tetamu.
"Nanti korang tulis nama pasangan yang korang nak untuk menang prince and princess malam ni. Vote mula pukul 8.30 Pukul 9 mula sesi menari." ujarnya mereka sambil memghulurkan 2 keping kad kepadaku. Satu kuberikan pada jaemin.
Kami berjalan masuk bersama - sama.
"Kau nak undi siapa?" tanya jaemin
"Yeon nak sangat menang. Jadi aku vote yeon dengan jeno." ucapku. Jaemin yang memahami mulai mengangguk.
"Aku vote kita dorang jugak lah kalau macam tu." ucapnya. Tiba - tiba kami disapa oleh mereka berempat.
"Hi yuna. Cantik awak." ucap taeyong sunbaenim. Aku tersipu malu.
"Thank you." ucapku.
"Korang berempat bukan kene jaga majlis ke?" tanya aku kepada taeyong, hoshi, jungkook dan mina.
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..