Yuna Pov
4 Days Later
Mcd
"Kau baling headphone dia!?" jerit kecil taeya membuatkan aku mengangguk laju.
"Aku tahu aku silap kalini. Tapi aku tak sengaja. Aku emosi sangat masa tu." taeya hanya menggeleng.
"Kau ni.. Gaduh apa sebenarnya dengan dia?" pertanyaan taeya sambil mencapai kentang goreng lalu disuap maduk kedalam mulutnya membuatkan aku terdiam.
"Hello.. Am asking you right now" taeya mengetuk meja perlahan. Aku yang terdiam menoleh kearahnya. Aku mengelamun rupanya tadi.
"Ahh em.. Gaduh sebab jaemin. Dia tak bagi aku berkawan dengan jaemin. Aku tak faham kenapa semua orang tak bagi kawan dengan dia." bebelku. Tangan aku ligat cuit ayam goreng mcd dan disuap dalam mulut.
Tiba - tiba kami ternampak joy masuk kedalam ruang makan di mcd tingkat atas. Dia dan..
Haechan.
Haechan menatang tray makanan mcd dan duduk bersama joy.
Taeya menoleh kearah aku. Aku menatap taeya.
"Itu bukan ke joy dengan haechan?" tanya taeya. Aku yang melirik mata seketika pada mereka sebelum menoleh kearah taeya semula.
Kenapa tiba - tiba keluar rasa perasaan yang aneh dalam diri aku.
Aku pandang dorang balik.
Rasa nak marah.
Cepat - cepat aku menggeleng.
"Kau kenapa?" tanya taeya.
"Tak takde apa apa" aku menggeleng.
"Tapi still kalau kau rasa sedih pasal jisung. Why not you buy the new one for him?" cadang taeya.
"Ok jugak. Tapi dulu aku ajak mark beli. Sebab dia gamers. Tapi, sekarang aku taktau nak ajak siapa." aku mengeluh perlahan.
"Ha cuba ajak jeno?" cadangku pada taeya.
Taeya buat muka pelik.
"Kau seriusla? Kita tengah gaduh dengan yeon kut. Kau rasa jeno tu nak rasa apa bila kau mintak tolong dia. Lagipun dia dengan mark kan ikut pergi japan dengan jisung pesemua tu. Tak ingat?"
"Felix? Chenle? Or Sungchan?" jawapku. Taeya menggeleng.
"Kau rapat dengan dorang tak? Kalau tak jangan mimpi." ujarnya.
"Kau kan kenal sungchan. Ajak dia teman aku."
"Noo kau pergi sorang, aku busy dengan persiapan prom night."
Aishh
Mati kutu aku dibuatnya..
"Alaaaa macam mana ni. Aku bukan reti pergi beli sorang. Buatnya aku kene tipu dengan saler tu?"
Taeya menggeleng
"Ni pun aku skip waktu buat assignment aku untuk kau tau.Esok aku busy teruk. Lusa kan prom night. Aku nak kene hias lagi."
"Baju pun aku belum beli. " sambungnya.
"Ni partner prom kau siapa?" tanya taeya. Dia sibuk sangat sampai takde masa untuk aku. Ni baru dia tanya.
"Jaemin. Dia ajak aku jadi partner dia." taeya mengangguk.
"Dah beli baju?" aku menggeleng.
"Belum lagi. Lagipun lately ni jaemin macam sibuk. So esok la aku pergi cari sorang. Colour dah declair" ujarku.
"Ha apa kata kau ajak tu orang belakang tu teman kau pergi beli" cadang taeya. Aku pandang dia pelik.
"Siapa?" taeya mencebik
"Tch kau ni. Tulah si haechan. Dengar cerita dia bab - bab game ok jugak." ujar taeya.
Aku melirik mata kearah mereka disana. Kelihatan haechan dan joy sedang berbual - bual sambil bergelak ketawa. Tapi tiba - tiba haechan menoleh kearahku kerana mungkin dia rasa diperhatikan.
Dia senyum senget sebelum dia pandang joy dan kembali berbual dan ketawa.
Deg deg deg.
Detak jantung aku mulai laju.
"Haechannn joyy meh sini!" jeritan taeya membuatkan aku tersentak kemudian menoleh kearah taeya yang memanggil mereka.
S
K
I
P
Kini joy dan haechan join kami makan. Joy duduk sebelah taeya dan..
Haechan duduk sebelah aku.
"Tak sangka korang dekat sini kalau tak dah lama join korang" ucap joy.
"Bagi kau chance la nak dating dengan haechan. Kau kan crush dekat haechan" aku yang tengah minum tiba - tiba tersedak air coke. Ucapan taeya betul - betul buatkan aku terkejut.
Dan aku punya tersedak air tu sampai aku tak boleh bernafas. Terpaksa haechan mengusap belakang badan aku.
"Kau dah kenapa tersedak. Kau ok tak" tanya haechan, aku menggeleng.
"Okay okay.." jawapku.
"Ha ni dua ketul ni kenapa ada kat sini?" tanya taeya pada joy.
"Haechan nak bayar hutang. Hahahahahahah. Date dengan aku wkkwkwkwk" ucap joy.
Aku dan taeya hanya mengangguk.
"Korang dah lama kenal ke?" pertanyaan aku membuatkan joy dengan haechan memandang sesama sendiri.
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..