C-9 | A ring

142 18 2
                                    

Cafe Sijeuni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Cafe Sijeuni

Jisung Pov

Aku yang baru selesai tekan punat untuk lock kereta segera bergegas masuk kedalam cafe dan disana terdapat haecha dan yang lain,  yeon dan feyy sedang menangis di salah satu meja. Mark memujuk feyy manakala jeno memujuk yeon.

Aku terbalikkan simbol daripada open ke close cafe di pintu masuk cafe dan kemudiannya aku bergerak ke tempat mereka. Biar orang tak masuk ke cafe. Kebetulan tiada pelanggan lain. Aku mendapatkan haechan yang berdiri sambil memikirkan sesuatu.

"Asal ni?" Soalku.

"Dorang bergaduh." Jawab jeno yang sedang memujuk yeon yang teresak - esak menangis. Haechan hanya membisukan dirinya.

"Nah minum air dulu tenangkan diri" celah tuan cafe. Iaitu chanyeol. Sepupu jeno.

Kami mengucapkan terima kasih sebelum dia mempamitkan diri untuk beredar ke dapurnya.

"Gaduh?" Bingungku..

"Budak bodoh tu masih tak nak exposed perkara sebenar. Yeon dengan feyy jadi mangsa putus kawan dengan yuna. Bukan nak fikir dulu apa yang jadi kalau buat. Main terjah je budak ni.mark sambil menjelingkan matanya pada haechan.

Aku bercekak pinggang menghadap haechan. Haechan langsung melarikan pandangannya darip melihat aku. Aku tepuk kasar dadanya menggunakan tangan kiri aku.

"Kau rasa apa yang kau buat ni betul ke? Kau tau tak kalau dorang ni bergaduh lagi lah make it worst. Takde sape boleh pantau budak yuna tu. Dahla aku tak satu uni dengan korang. Tak boleh ke terus terang je."

"Habis kau tak kisah kalau budak tu tau kau la punca dia jadi macam tu? Kau punca kitorang jadi macam ni? Hello semua ni sebab kau la bodoh!" aku melarikan anak mataku daripada panahan anak mata haechan yang tajam menikam kemataku.

Jeno bangun dari tempat duduk dia.

"Dahla tu tak payah ungkit - ungkit. Kita still ada taeya. Kita boleh slowtalk dengan taeya untuk minta tolong nasihat yuna tentang jaemin. Aku yakin taeya boleh tolong. Lagipun kalau kita cerita dekat taeya perkara sebenar aku rasa taeya akan berada di pihak kita" terang jeno sambil memabdang semua orang bersilih - ganti.

"Tapi kami gaduh dengan taeya sekali." Ujar yeon. Jeno mendapatkan yeon.

"Tak apa yang tu biar i yang uruskan, lagipun taeya tu just merajuk je." Pujuk jeno.

"Biar aku slowtalk dengan taeya." Celah haechan. Semua memandang kearah haechan.

"Boleh percaya ke kau ni?" Tepis mark..

Haechan menghembus nafas berat.

"Ok guys lepas ni aku akan mula uruskan sendiri. Aku takkan kacau korang. Bye" ujar haechan kemudian meninggalkan kami disitu.

METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now