C-38 | Felix

85 16 0
                                    

1 Bulan kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

1 Bulan kemudian

jisung Pov

"Apa masalah kau sampai nak bunuh nyawa yang tak bersalah pulak!?" Tempikku pada Felix.

Aku dapat tau dari rakaman cctv depan gate rumah aku bahawa Felix yg letak kotak tu pagi - pagi buta. Felix yang baru bangun dari hasil tolakkan kasar aku mula bersuara.

"Apa kau merepek ni jisung?" Tanya Felix pura - pura tidak faham. Aku menggulingkann biji matanya. Chenle yang tidak memahami hanya mengerutkan dahi dia. Sekarang ni kami di apartment milik chenle. Markas NK team. Tempat budak NK berkumpul train main game.

"Tak payah lah nak tipu. Aku tau, cctv rumah aku dah menceritakan segalanya dah. Tak payah nak berdalih lagi Felix." Dia ketawa mengejek.

"Haah aku yang buat. Aku yang bunuh asal?" Chenle yang releks duduk bersandar kini terbangun. Budak junior NK sudah terdiam mendengarkan pergaduhan kami.

"Asal kau buat macam tu? Apa Salah yuna dekat kau?" Dia berdecit menyampah.

"Aku bukan tak puas hati dengan yuna..tapi dengan kau." Ha sudah..

Chenle yang dah mula tak sedap hati terus tarik dorang berdua keluar dari ruang tamu. Bawak mereka berdua masuk ke dapur.

"Ok ni apa cerita ni" tegur chenle dengan nada keras.

"Aku benci jisung kalau kau nak tau. Sebab apa? Sebab kau" felix tuding jari dekat chenle.

"Kau selalu kasi muka dekat jisung. Aku ni apa? Patung? Apa apa tournament kalau jisung kene masuk. Tapi dia tolak dan kau pulak, kau bagi. Kalau aku?"

"No mercy"

"Malah aku yang jadi mangsa kene ganti budak hawau ni." Marah Felix.

"Kau marah aku tak payah libat orang lain la kimak" kata aku terus tarik kolar baju dia hadap aku.

"Kalau ikutkan hati nak je aku bunuh yuna tu. Kau sayang sangat kan dekat dia. Tapi baguslah aku tak buat apa - apa tapi dia yang tempah maut dia sendiri." Kata - kata Felix seakan akan mau membuat aku mengamuk.

"Kau ni kenapa busuk sangat hati kau Felix. Aku tak sangka kau macam ni." Ujap chenle terkejut.

"Kau tu yang tak sedar diri. Dasar pilih kasih! Dahlah! Aku nak keluar dari team ni!" Tepis felix kasar kemudian dia keluar dari apartment.

Aku menghela nafas berat. Tak sangka aku dengan perangau Felix. Aku tahu aku bersalah sebab chenle selalu ikutkan kehendak aku. Dan mangsanya Felix.

Tapi benda boleh discuss kenapa dia nak bersusah payah untuk buat orang lain kene tempias?

Yuna yang terbaring lemah di atas katil aku pandang. Aku duduk di sofa. Jauh sikit dari yuna. Kemudian aku bamgun untuk menapak kearah dia. Kerusi aku tarik kebelakang.

Setelah duduk aku raih tangan yuna.

"Kau bila nak bangun. Rindu pulak nak bertekak dengan kau. Lama lagi ke rehat tu. Aku dah tak boleh nak tunggu. Melbourne dah memanggil aku dah."

"Aku nak tengok kau sedar sebelum aku pergi. Lama tau aku pergi nanti. 4 tahun. Aku nak kau join hantar aku pergi airport."

Aku menghembus nafas.

Mata dipejam sambil membelai jari - jemari dia.

"Aku masih cintakan kau by the way. Aku tahu kau pernah cintakan aku balik."

"Tapi kita ada gap yang menghalang."

"Tapi tak apa. Sebab aku lagi pentingkan kebahagiaan papa dari aku. Aku boleh cari perempuan lain. Papa?"

Ya papa.

Papa agak susah nak jatuh cinta. Sebab cinta papa dekat mendiang mummy sahaja. Tapi papa tiba - tiba jatuh cinta dekat omma yuna masa papa ternampak omma yuna di unit kecemasan dekat hospital beberapa tahun lepas.

Mataku celikkan balik.

Dan ketika itu juga jari yuna bergerak. Membuatkan aku terkedu. Mata dia, perlahan - lahan dibuka.

Perkataan yang keluar daru mulut dia.

"Air."

S

K

I

P

Aku yang berada di luar ward hanya termangu sehingga aku disapa mama.

"Jisung..betul ke yuna dah sedar?" Tanya mama risau..

Aku membalas dengan anggukan.

"Thank you jesus.." Mama berdoa seketika selesai habis berdoa aku memberitau mama.

"Doktor Suho ada dekat dalam tengah check keadaan yuna." Mama mengangguk.

"Papa kejap lagi sampai.." Ucapku.

Dan ketika itu aku disapa jeno dan yeon.

"Yuna dah sedar?" Terus jeno tanya tanpa beri salam.

"Dah..doktor tengah check." Ujarku.

"Syukur dia dah sedar.." Ucap yeon..

"Dah bagitahu haechan?" Ucap jeno.

Alamakk..

Mama yang elok tadi terus berubah kelat. Mama aku pandang sekilas.

"Emm belum.." Aku lirik ke jeno.

"Takpe nanti aku bagitahu." Aku terus tarik jeno menjauhi mama dan yeon.

"Kau kenapa.." Tanya jeno

"Jangan sebut nama haechan depan mama. Mama masih marah kat haechan sebab yuna.." Bisikku.

"Ohh oh sorry aku tak tahu.." Wajah jeno tampak macam serbasalah.

Sejurus doktor suho keluar dari ward yuna. Aku dan jeno terus mendekat doktor.

"Macam mana dengan anak saya."

"Anak puan dah kembali sedar. Dan ingatan dia pun sudah pulih seperti dulu."

"Jadi dia dah tak ada amnesia?" Tanya yeon dan dibalas dengan anggukan.

Semua dalam keadaan lega..

Tapi tak lama.

"Tapi ada berita yang sedap.." Ujar doktor suho serbasalah.

"Kenapa dengan dia?" Tanya jeno pulak.

Doktor tu macam serbasalah nak bagitahu kami. Tapi still kene cakap even berita tu kurang enak untuk didengari.

"Disebabkan hentakkan kuat pada kepala, dada dan... Pada bahagian kaki."

"Kaki yuna mengalami..."

"Lumpuh..sepenuhnya.."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now