Yuna Pov
Aku yang sedang berada di meja belajar menghadap laptop bagi menyiapkan report lab. Just nak buat finalize checking. Takut - takut ada yang salah dikejutkan dengan ketukan di pintu.
"Masuk jelaa" laungku sambil fokus menukar folder doc kepada pdf. Nak kene hantar by email.
"Busy ke?" tanya jisung. Sambil tu dia masuk menapak kearahku.
"Kejap nak hantar kerja." dia angguk perlahan dan berjalan bersandar di sliding door bilik aku. Aku pula sebuk taip sesuatu sebelum.
"Done." aku shut down laptop dan menutup laptop kemudian simpan kedalam bag laptop. Kemudian aku pandang jisung.
"Ada apa masuk bilik akak?" dia sepertinya ragu - ragu untuk bercakap. Lama aku tunggu.
"Hey? Nak cakap apa?" aku melambai tangan untuk alihkan perhatian dia pada aku daripada tenung lantai. Dia macam tersentak sekejap.
"Ahh ha ni. Aku nak tegur sikit pasal budak tu. Jaemin." dahiku berkerut.
"Jaemin? Kenapa dengan dia-"
"Aku tak suka kau berkawan dengan dia. Boleh tak lepasni kurangkan untuk berjumpa dengan dia. Tak payah jumpa terus lagi bagus."
Jap.
Dia siapa nak tentukan aku nak berkawan dengan siapa?
Aku tidak berpuas hati. Aku bangun dari dudukku.
"Asal ek semua orang halang aku untuk berkawan dengan dia? Dia baik kut. Korang ni dah kenapa benci sangat dekat dia!"
"Kau tak faham yuna! Dan kau tak perlu faham kenapa aku halang! Bukan masa yang sesuai untuk kau tahu semua benda!" jisung menengking aku. Aku terkedu.
"Just stay away from him. This is my warning. STAY AWAY FROM HIM-"
"Why!? Why!? Because you loved me right?" aku tenung anak mata dia dalam - dalam.
Dia larikan pandangan dia dari tenung mata aku.
"I know that you loved me thats why you jealous when im with him right. I know jaemin also have feelings for me. Also haechan. I heard what you talk to jaemin."
"And for your information i never love you jisung"
Jisung terus meninggalkan aku tanpa melihat kearah aku. Dia masuk kedalam bilik dia. Dia hempas punggung dia diatas kerusi gaming dia dan mula turn on pc. Headphone wireless dicapai dan dipakai.
Aku yang berada di sebelah dia hanya dianggap tidak wujud.
"Jisung! Aku nak cakap ni dengarlah!"
Malangnya dia hanya buat bodoh. Aplikasi Overwatch dibuka oleh dia.
Aku goyangkan kerusi dia keras. Tapi dia still membatu. Aku yang dah angin dengan dia. Aku tarik headphone wireless dia dan dibaling jauh keluar bilik.
Dia pandang aku tidak percaya. Cepat - cepat dia bangun dan berlari mendapatkan headphone tersebut. Aku mengikut dia keluar dari bilik dia. Dia mengcangkung mengambil headphone dia yang.
Hancur sikit.
Peratus nak rosak benda agak tinggi sebab aku baling memang kuat gila macam nak hancurkan pun ada.
Suasana tiba - tiba krik krik.
Dia bangun dari mengcangkung sambil menunduk menatap headphone yang dia kutip. Badan dia still membelakangkan aku.
Kemudian dia putar badan dia 180 darjah menghadap aku.
Weh
Sumpah muka dia macam nak nangis tengok headphone tu retak plus sampai nak terpatah.
Dia angkat muka dia tengok aku.
Wey sumpah muka dia macam tengah tahan nak menangis.
"Kalau marah sekali pun." ucapnya lirih
Jeda seketika
"Tolong jangan rosakkan barang yang kau sendiri bagi aku!" jeritnya
"Sebab aku dah janji dengan kau yang aku akan jaga barang ni baik - baik! Tapi kau yang rosakkan barang yang kau sendiri suruh aku jaga elok - elok!" dia terus langgar bahu kanan aku dan meluru masuk kebilik.
Aku baru nak masuk dia hempas pintu kuat - kuat.
Wey
Sumpah aku rasa serbasalah nak mampus.
Lagi - lagi bila tengok muka dia nak menangis.
Hati aku jadi sakit
S
K
I
P
Yuna Pov
Keesokkan harinya masa aku nak gerak keluar dari rumah aku ternampak jisung tengah pakai stokin dan disebelah dia ada luggage kecik dengan beg treashure dia.
Muka dia dingin je.
"Jisung nak pergi mana dengan luggage. Tak pesan apa - apa pun." pertanyaan aku hanya disambut dengan sepi.
Dia buat aku tak wujud dekat situ. Setelah dia selesai memakai kasut terus dia capai beg dan luggage dia.
Tarik tombol pintu rumah. Aku membuntutinya dari belakang. Dia keluar nak menuju kearah keretanya. Sesudah dia menekan punat unlock pintu kereta dia terus masukkan luggage dia di seat belakang.
Tidak lupa juga beg sandang dia.
Dia yang baru nak masuk ke bahagian tempat pemandu aku tahan dia dari masuk dengan memegang lengannya.
"Kau nak apa" dia langsung tak pandang aku.
"Jisung nak pergi mana?"
"Aku dah tak nak tahu tentang hidup kau."
"Dan kau tak payah sebuk dengan life aku lagi."
Serentak itu dia tarik tangan dia dengan kasar dan menghempas pintu kereta dengan kuat. Laju sahaja keretanya melucur keluar dari halaman rumah.
Aku masih terkedu disitu.
Air mata hampir saja nak jatuh ke pipi.
Hey jangan ignore author :(
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..