Haechan Pov
"Fuck fuck fuckk" carutku sambil menyerabutkan rambut aku sendiri. Kakiku laju melangkah kearah bangunan akademik. Aku sendiri tak tahu kenapa aku tak boleh halang kaki aku untuk melangkah tinggalkan yuna tadi.
"Apa yang kau buat ni bodohhh hyuckk bodohhh tchhh" aku menggumam dan berdecit sendiri. Tangan dicekak dipinggang. Mata dipejam dan didongak keataas. Aku kucelik kembali.
Lama aku begitu sehingga aku disapa seseorang.
"Haechan-ahhh" jerit seseorang dari belakang membuatkan aku terus menoleh kearah belakang.
Jaemin yang meluru kearah aku terus menumbuk aku. Tumbukan dari jaemin menyebabkan aku jatuh terduduk. Aku pandang dia tidak percaya.
Tidak lupa juga riak tidak puas hati dipamerkan.
"Kau pehall-"
"KAU TU YANG PEHALL BODOHH" jaemin meluru menarik kolar baju aku yang sedang terduduk untuk menghadap dia..
S
K
I
P
Jeno Pov
"Babe how?" Tanya yeon risau. Lepas je mark dengan feyy paut yuna. Yuna terus melarikan diri. Dorang cari satu dewan besar tapi still yuna tak ada.
Kami sekarang berada di hadapan pintu masuk dewan besar. Tiba - tiba Taeya menghampiri kami. Feyy dengan mark masih lagi mencari yuna.
"Weh asal? Yuna mana? Haechan? Jaemin?" Tanya taeya bertubi - tubi. Aku menggeleng.
"Aku tak rasa yuna dekat dalam ni lagi. Sebab aku dah mintak tolong guard cari tapi still tak ada jawapan. Dorang cuma nampak jaemin dengan haechan bergaduh dekat dewan theatrete. Feyy dengan mark masih cari lagi dekat area tandas. Takut dia menyorok dekat sini." Taeya menepuj dahi.
"Habis tu macam mana ni?" Celah taeya lagi. Yeon dah menggigit kuku. Terus jeno tahan tangan yeon.
"Jangan gigit kuku sayang. Nanti rosak kuku you." Yeon tatap jeno.
"Kami baru je berbaik. Yuna hilangkan diri pulak. Saya risau" Jeno mengangguk. Yeon punya bad habit memang macam ni. Kalau dia marah sedih dan risau dia akan tiba - tiba gigit kuku untuk buat dia tenang sikit.
"I faham. Ok macam ni i call jisung supaya carikan yuna sekali dekat luar." Yeon mengangguk.
"Nak aku buat apa ni?" Aku tengok taeya sebentar. Lepastu aku berfikir jap.
"Ok camni. Kau stay je dekat majlis sampai habis. Tak pe. Yuna tak pergi mana pun." Pujukku. Taeya mengangguk faham.
Aku mula ligat mendail number jisung.
"Jisung..urgent ni"
"Kau nak apa?"
"Yuna hilang ni. Tolong cari dia dekat luar kejap. Tempat dia biasa pergi."
"Pergi matilah dengan perempuan tu. Aku tak peduli"
Panggilan dimatikan oleh jisung.
"Fuck" aku tatap skin telefon aku.
"Jom cari yuna. Saya risau." Ajak yeon sambil mencapai tangan aku.
"Wey tapi korang menang ni. Macam mana?" Terbeliak mata kami berdua. Kami berdua sama - sama tatap taeya.
Kemudian aku dengan yeon bertatapan seketika. Yeon genggam tangan aku.
"Tak apa. Saya tak kisah tentang itu lagi. Saya lebih risaukan kawan baik saya." Jawap yeon sungguh - sungguh.
"Are you sure babe? You teringin nak menang tapi?" Aku tanya untuk kepastian, dia mengangguk.
"Kawan saya lagi penting dari tu. Tak guna saya happy tapi kawan saya dalam bahaya."
Ya tuhan
Choi Dayeon
Baiknya kau.
Untung aku dapat orang sebaik dan sepositif dia.
Aku grab tangan yeon.
"Ok kita cari yuna."
Aku memberi signal pada taeya bahawa kami nak keluar cari yuna. Budak seketul ni kalau tak menyusahkan orang tak boleh ke?
Rimas betul aku lama - lama.
Haechan pun satu tak stick dengan plan pastu blah macam tu je. Bodoh tau bodoh? Dah dua - dua meringkuk dalam balai polis semalaman.
Padan muka dua ketul tu.
Kesian yeon kene korbankan apa yang dia teringin selama ni.
Aku toleh pada yeon yang jelas risaukan yuna. Matanya meliar di dalam kereta melihat keluar tingkap mencari kelibat yuna.
I'm sorry sayang.
Aku genggam tangannya.
Memberi semangat.
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..