C-33 | Sempat tak?

91 22 0
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

Fikiran aku diganggu dengan album tu. Sampai feyy yang berada disebelah memandang pelik pada aku. Dia lambaikan tangannya pada aku.

"Yuna are you okay?" Tegurnya.

Tersentak aku dibuatnya.

"Feyy aku nak tanya. Hyuck tu siapa?"

Terkedu dia seketika. Kemudian dia menggosok belakang lehernya. Bibir dinipiskan.

"Ma..macam mana kau tahu nama hyuck tu."

Soalan dibalas dengan soalan.

"Papa ada bagitau aku. Lepas tu dia bagi aku kotak dan ada isi album dan kotak baldu cincin. Ada sticky note jugak-"

"Kau dah tengok?" Bidasnya, namun aku menggeleng.

"Aku tak ready feyy. Aku tak tahu kenapa aku rasa macam akan ada memory buruk yang akan datang lepas aku tengok semuanya."

Feyy memejam mata dengan muka annoyed dia.

"Kotak tu ada dekat mana?" Tanya dia lepas celikkan balik mata dja dan tenung aku sekilas.

"Ada dekat rumah."

"Baik kau pergi tengok sekarang. Sebelum terlambat. Better sebelum petang ni." Dahiku berkerut.

"Tapi kenapa?"

"Aku tak boleh nak bagitahu yuna. Ianya akan lebih sakit kalau orang lain yang bagitahu kau. Kau balik sekarang ni pergi tengok sendiri."

"Tapi kan kejap lagi ada kelas-"

"Cepat dah pukul 2.30 petang ni. Takut kau tak sempat. Please yuna, aku taknak kau menyesal nanti. Dengar cakap aku tolonglah." Aku pandang feyy tak percaya.

Kami berdua yang berada di thearete hall bangun dari duduk. Feyy dah tolak tolak aku untuk pergi cepat.

"Go, tak pe kelas designing nanti aku ajar kau apa yang belajar harini. Kau tolong pergi cari kotak tu. Tengok dan kau sendiri akan terkejut apa isi daam tu." Feyy tolak - tolak aku.

"Apa yang special sangat kotak tu?" Bidas aku.

"Ini bukan tentang special atau tidak. Ini tentang masa. Orang yang kau tak sangka dah nak tinggalkan bumi korea ni. Dah aku tak tau bila dia akan balik sini. Gooo!" Tolak feyy kasar dan membuatkan aku kebelakang dan hampir jatuh.

"Please yuna! Pergi cepat atau kau menyesal nanti." Arah feyy.

Aku mengangguk kecil kemudian berlari ke arah parking kenderaan student. Student lain yang mahu ke kelas memandang pelik kearah aku yang berlari laju meninggalkan dewan theatrete.

S

K

I

P

METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now