C-13 | Curious

110 19 0
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

Aku memandang kearah haechan yang ligat memasang device yang kami perlukan untuk labdari luar kelas. Dari ke power supply sampaila ke function generator dan ocsilloscope. Aku yang baru masuk kelas terus meluru kearahnya.

"Sorry saya lewat. Jalan raya jamm" aku meletakkan bag diatas kerusi dan zip beg dibuka. Aku mengeluarkan kertas lab dan pencil. Toolbox aku dah letak atas meja.

"Aku dah setting device. Kau pergi amik component. Aku nak setting Osci dulu." Arahnya dengan riak serius. Aku terus pergi ke belakang dimana adanya component - component yang telah disediakan.

Dan aku sangat awkward sebab ada feyy tengah mencari komponen. Dia tidak hiraukan aku yang berada disebelahnya dan terus pergi ke tempatnya setelah selesai mencari component.

Aku kembali ke tempat haechan berada. Dia yang duduk sambil tekan punat di osci dengan khusyuk. Muka serius je. Aku letakkan component di atas meja dan berdiri di situ sambil pandang dia.

Dalam 5 minit macam tu dia lirik mata dia kat aku. Dia angkat kening.

"Tak reti nak duduk ke?" Aku yang mengelamun terus tersedar..

"oohh em nak duduk mana?" aku terus melirik msta dekat kerusi yang ada bag aku dan dia yang duduk atas kerusi tu.

Dia capai kerusi dia dan tepuk kerusi tu.

"Duduk belah sini." aku yang berada di kiri dia terus bawak kertas lab serta component untuk duduk sebelah kanan dia. Serta merta dia bangun.

"Kau ni macam selalu la asyik lupa je amik jumper. Aku amik jumper jap" dia bukak toolbox aku dan capai cutter. Dia pergi ke belakang.

Aku rasa pelik. Kemudian aku pandang component. Ya aku terlupa amik jumper. Tapi ayat dia macam.

Dah kenal aku lama.

Tapi aku tepis dulu perasaan ragu - ragu dan pertanyaan di dalam fikiran. Kene fokus lab. Aku mula susun component yang nak didesign diatas breadboard digital trainer.

Tiba - tiba haechan letak jumper diatas meja dan duduk kembali. Dia pandang aku dan begitu juga aku pandang dia.

"Nasib baik lecturer takde kalau tak mau kau nak kene dengar dia berleter dulu kat kau." tegur dia.

"Amm lecturer pergi man-"

"Kau susun component aku cut jumper." pintas dia dan terus buat kerja dia.

"Dia ada meeting. Dia suruh aku jaga korang dalam lab. Kau buat kerja kau dulu aku nak pergi check budak lain." sambung dia pastu dia blah..

Aku hanya melihat dia berjalan kearah group lain. Ada beberapa orang panggil dia untuk tengokkan osci. Osci buat hal la tuh.

15 minit kemudian.

Aku yang dah nak hampir siap susun component didatangi Sora.

"Yuna... Boleh tolong tak tengokkan litar aku? Macam ada something wrong." aku balas dengan anggukan dan ikut dia pergi kst tempat dia.

"Kertas lab" pinta aku. Partner dia Chaeya menghulurkan pada aku. Kertas lab dorang aku capai dan mula check.

"Korang susun ok tapi takut component tu dah burn cuba awak check connection dia guna multimeter. Saya rasa ic burn takpun salah connect"

"Thanks yuna" ucap chaeya dan aku terus bergerak ketempat aku. Disana dah ada haechan yang sambung kerja aku.

"Kau pergi tolong dorang ke tadi?" tanya dia tapi tak pandang aku. Sebuk pasang jumper.

"Ya.. Sorang minta tolong tengokkan litar dorang." dia balas dengan anggukan.

Aku duduk dan tengok dia buat kerja. Tiba - tiba mata aku tertumpu pada cincin yang dia pakai.

Macam pernah nampak.

Dia yang terasa diperhatikan oleh aku. Dia kalihkan mata dia melihat aku.

"Asal?" tanya dia.

Aku menggeleng.

"Crush kat aku ke sampai tengok aku macam tu sekali? Sorry aku taken not available"

EH MAMAT NIII

Aku menggeleng laju..

"Bukanlahhh.. Cincin kat jari awak tu. Macam pernah nampak" ucapku.

"Tak kuasa saya nak crush crush orang ni." sambungku.

Dia tunjuk cincin yang dia pakai.

"Ni.. Cincin ni? Oh ni girlfriend aku yang bagi. Tapi tulah dia yang bagi tapi dia tak pakai." dia sambung kerja dia.

"Dah ada girlfriend tapi awak suka stalk stalk saya." sindirku.

Sindiranku membuatkan dia terberhenti melalukan kerja. Dia berjeda seketika. Kemudian anak mata dia pandang aku.

Dalam..

"Kau lah girlfriend aku"

"Kau lah girlfriend aku"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
METAPHORA [이해찬] 1st Series Where stories live. Discover now