Haechan Pov
Aku berpeluk dengan jaemin buat seketika. Lama pelukan kami. Jaemin jugak ada berikan kata - kata semangat dan jangan risaukan mereka dekat sini.
Terus untuk fokus kejar cita - cita aku untuk pindah cawangan syarikat mereka ke seoul korea.
Itu impian aku.
Lagipun aku tidak suka sangat bermastautin di negara orang lama - lama. Sampai bila aku sekeluarga dan menjadi orang disana.
Lagipun kami bukan rakyat belgium pun. Kami sekeluarga tidak mahu menukar kerakyatan kami.
"Jangan risau orang dekat sini haechan. Kau tu. Jaga diri elok - elok." Ucap jaemin sambik menepuk bahu aku.
"Aku akan rindukan koramg semua. Entah bilalah aku dapat balik sini." Keluhku.
"Alah cuti panjang kau balik lah" ucap jaemin.
"Surat ni. Bagi dekat dorang ikut nama dekat sini tau. Aku yang cakap dengan dorang supaya tak oayah hantar aku ke sini. Takut aku tak jadi balik hahahaha" aku terus menyerahkan beberapa sampul surat berwarna coklat pada jaemin.
"Jangan risau bro..aku sampaikan nanti."
"Dah sampai masa dah tu." Tolak jaemin..
"Ishh yelahh.." Aku terus menapak kearah karina yang tidak jauh dari kami.
"Dah siap?" Tanya karina. Aku mengangguk kecil...
"Jom" dan kami pun berjalan masuk kedalam bayan lepas dan beratur untuk pengesahan passport dan tiket. Lepas aku check aku toleh kearah jaemin yang jauh disana.
Dia seakan call dengan orang dan mukanya tampak terkejut. Pada mulanya aku rasa sangsi dan ingin tahu tapi..
Dah terlambattt..
Aku tenung ke luar tingkap. Pukul 7.30 malam berada di dalam kapal terbang dan dan melihat suasana langit yang berwarna pink ke orenan bercampur dengan biru. Awan berkepul - kepul di langit tidak lupa juga.
Cantik
Desis aku perlahan
Jujur aku rasa nak nak menangis bila aku sedar yang aku tinggalkan yuna lagi. Dan aku pun tak tahu bila aku boleh balik ke sini. Aku kene jaga syarikat appa di belgium memandangkan appa dah tak larat.
Yuna..
Am sorry for leaving you again..
Karina mengenggam tanganku. Memberi aku semangat. Rasa serbasalah ditambah rasa kecewa pada diri sendiri.
Aku gagal.
Aku gagal untuk dapatkan yuna balik.
Dan aku tak janji untuk dapatkan dia balik.
YOU ARE READING
METAPHORA [이해찬] 1st Series
FanfictionI'm sorry for leaving you.. I will back to you.. DEAR..