Luku 27

834 59 21
                                    

Perjantai 13.11

"Eemi ollaa peril" Jamilah ilmoittaa ja havahdun omasta maailmastani. Nostan katseeni käsistäni ja katson auton ikkunasta näkien suuren talon, jonka pihalla on paljon autoja ja ihmisiä polttamassa. Katson hetken menoa, kunnes tajuan astua ulos autosta. Tutkin hieman ympäristöäni kuullen nyt tarkasti musiikin jumputuksen. Rankka viikko oli ohi ja viimein saavuimme niihin bileisiin mitä olin niin odottanut. Viimein saan pääni ihan sekaisin.

Lähdemme Lean, Adomin, Ainon ja Jamilan kanssa kävelemään kohti talon ovea. Jamilah tunkee käteeni kaljatölkin ja avaan sen heti epäröimättä ottaen ison hörpyn siitä. Ai saatana miten hyvää.

Adom avaa talon oven pimpottamatta ja astumme sisään. Heitän kenkäni lattialle muitten joukkoon ja laitan vielä takin naulakkoon joka näyttää siltä, että se putoaa tällä sekunnilla.

"Nonii mennäähän kattoo vähä mitä on tarjolla" Adom sanoo hieroen käsiään yhteen näyttäen pelottavalta.

"Mennää vaa" sanon katsoen poikaa kulmat kurtussa. Lähdemme eteisestä kävelemään kohti keittiötä hirveän ihmisjoukon läpi. Keittiö näkyy suoraan eteisestä, mutta sinne pitää jotenkin pujotella tämän ihmismäärän läpi. Hetken päästä kuitenkin pääsemme kohteeseemme ja näen suuren kasan tölkkejä ja pulloja edessäni. Tartun ensimmäiseen pulloon katsellen sitä, kunnes kaadan sitä vain kuppiin jonka Lea antoi minulle. Juon sen shottina. Koko kehoni värähtää ja irvistän.

"Ootko sä noi heikko??" Adom sanoo lyöden minua selkään. "Anna kun ammattilainen näyttää" tuo vitsailee saaden minut naurahtamaan. Hän ottaa pullon täyttäen kolme shottilasia sillä ja juo ne irvistämättä.

"Oisin jo oksentanu" sanon ja Adom vain naurahtaa kovaa. Alan nauramaan mukana hörpäten kaljasta saaden viinan maun pois suustani. Adom on jo törkyttämässä Lealle jotain, mutta tuo tyytyy siideriinsä.

"Jumalauta mitä nynnyjä teistä on tullu" Adom vitsailee ja Lea lyö tuota olkapäähän kun Aino ja Jamilah nauravat mukana. Liityn itsekkin taas nauramiseen ja minulla on jo nyt semmoinen hassu olotila. Minusta tosiaan on tulossa nynny kun tulen jo känniin yhdestä hörpystä.

Ehkä vartin höpöttely tuokion jälkeen huomaan nuo tutut kasvot keittiön ovenraossa. Oi minun uljas prinssini, Jesse. Poika puhuu jonkun brunen tytön kanssa ja tuo näyttää selittävän jotain erittäin kiihkeästi saaden Jessen näyttämään siltä, että haluaa pois. Jesse nostaa katseensa tytöstä huomaten minut ja tuon naamalle ilmestyy hymy. Hymyilen tuolle takaisin heilauttaen kättä ja tuo kohauttaa päätänsä tervehdykseksi.

**

Heilun musiikin mukaan muitten kanssa ja juon juomaani. Olimme olleet keittiössä aika kauan, kunnes siirryimme olohuoneeseen tanssimaan. Noh on tässäkin veivattu jo aika kauan.

"Mennäänks röökille?" Lea kysyy yhtäkkiä minulta ja ottaa hihastani hennosti kiinni. Juon kuppini jämät loppuun kääntäen katseeni tuohon.

"Okei iha mite vaa" sanon ja olen kysymässä Jamilaa, Ainoa ja Adomia mukaan, mutta he ovat kadonneet johonkin. Sekuntti sitten he olivat vieressäni. "Hei mihin ne yhet meni?" kysyn melkein huutaen musiikin läpi.

"En mä tiedä. Mennää ny vaa" Lea sanoo ja nyökkään lähtien tuon perään eteiseen.

Laitan kenkäni jalkaan heiluen puolelta toiselle ja nappaan vielä takkini tai oikeastaan jonkun takin naulakosta, koska en enää löydä omaani. Odotan ovella Leaa, että tuo saa laitettua takkinsa, kunnes astumme kylmään pakkasiltaan. Terassilla ei ole hirveästi ihmisiä. Ehkä muutama.

Kun Me Oltiin KauniitaWhere stories live. Discover now