Luku 12

1K 64 5
                                    

Lauantai 31.10

Herään yhtäkkiä hätkähtäen ja nostan pääni ylös katsoen seinää jonka silmäni kohtaavat. Räpäytän silmiäni ja alan katsoa ympärilleni. Olen Adomin huoneessa tuon sängyllä. Lea ja Jamilah nukkuvat vieläkin patjoilla ja Adomia en edes näe. Päähäni alkaa heti sattumaan kun yritän nousta ylös. Voi vitun darra. En edes muista mitään eilis yöltä. En mitään. Nousen seisomaan ja lähden ulos Adomin huoneesta kohti keittiötä toivoen, että siellä olisi buranaa.

Näen matkallani vilauksen Adomia kuinka hän nukkuu sikeästi olohuoneen sohvalla. Hymähdän, kunnes viimein pääsen keittiöön. Otan kupin kaapista täyttäen sen vedellä ja alan etsimään buranaa jos sitä olisi keittiössä. Löydänkin yhdestä kaapista buranapurkin ja otan sieltä yhden sen toivossa, että se vaikuttaa nopeasti. Vedän sen veden kanssa alas ja lähden takaisin Adomin huoneeseen.

Avaan varovasti huoneen oven ja näen takkini sängyn vieressä. Nostan sen ja kaivan puhelimeni sen taskusta. Avaan näytön näkien, että minulla on tullut viesti Ainolta.

Aino
Muista tulla sit meille huomenna! Tehää sitä esitelmää :) lähetän mun sijainnin nii kato sitä kautta. Keltanen talo pitäis löytyä sitte.

Aino lähetti sinulle sijaintinsa

Ainiin. Voi helvetti. Katson puhelimeni yläkulmasta kelloa ja se on kaksitoista.

Minä
Joop

Huokaisen ja istahdan sängylle katsoen puhelimeni tyhjää näyttöä. Kuulen kun Jamilah mumisee jotain unissaan ja Lea hengittää rauhallisesti. Kumpa muistaisin mitä tein viime yönä. Edes jotain, mutta ei en muista mitään. Ehkä sen kun menimme sinne bileisiin ja join erittäin paljon Adomilta ja sitten minulta katosi muisti. No ehkä jotenkin muistan sen Jamilah jutun, kun hän meni kodinhoitohuoneeseen ja avautui minulle, mutta siitä en muista enempää.

"Eemi" kuulen Adomin äänen kuiskaavan ovelta.

"Mitä?" kuiskaan takaisin.

"Tuu tänne nii tehää jotai syötävää" tuo kuiskaa ja nousen sängyltä hiljaa.

Menen Adomin mukana keittiöön ja tuo alkaa ottamaan jääkaapista ruokaa esille.

"Ei vittu et sattuu päähän ja on huono olo. Pitäs jotaki vitun esitelmää mennä huomenna tekee" sanon istahtaen tuolille laittaen kädet syliini.

"Aijaa. Ketkä sun parit olitkaa?" Adom kysyy samalla kun laittaa paistinpannun levylle.

"Aino ja Jesse" sanon hiljaa.

"Jaajaa, vituttais muaki" Adom sanoo tyhmällä virneellään ja näytän tuolle keskaria. "Kyl sä siitä selviit" tuo kuitenkin sanoo ja hymyilee minulle outoa hymyään.

"No ehkä. Kiitti kuitenki" sanon ja otan taas puhelimeni esille samalla kun kuulen lattian narahduksen keittiön ovelta. Nostan katseeni ja huomaan, että Lea ja Jamilah ovat ovella ihan kuolleen näköisinä.

"Wooow nyt ei näytä freshiltä" Adom sanoo ja saa tytöt pyöräyttämään silmiään.

"No et sinäkää miltää täydelliseltä näytä. Uskon varmaa et teil molemmilla on ihan hirveet krapulat" Lea sanoo ja istahtaa pöytään minun viereeni ja Jamilah menee toiselle puolelle.

"Ihan vitunmoinen krapula. Onko teil?" sanon ja alan selaamaan puhelintani haukotellen.

"Mmm no semmone pieni" Jamilah sanoo ja lea sanoo, että hänellä on samoin kuin Jamilalla.

"No öö mul on semmone semi paha" Adom sanoo ja alkaa paistamaan kananmunia pannulla. Heti kun haistan ne niin minua alkaa vain oksettamaan.

"Muistatteko te mitää tältä yöltä?" Lea kysyy.

"En vitussa. En legit muista mitään. Huumattiinkohan mut ku en muista mitää??" sanon ja käännän katseeni Leaan.

"Äh no tuskin. Haluutko kuulla mitä teit?" Lea virnistää ja tuo lause saa minut ahdistuneeksi. "Hei ei oo nii pahoja. Vois olla pahempia"

"No ok kerro"

"Hmm no ainakin pelasit joittenkin ihan randomeitte kaa totuus vai tehtävä ja nuolit jonku muijan kaa, öö jotaki sekoilit ennen ku lähettii ulos ja tarkotus oli mennä Ainon auton luo mut sä jäit keskelle matkaa, kunnes Jesse tuli siihen ja anto sulle jotai ja sit lähit siitä sen luota, mutta kaaduit johoki lumikasaan ja aloit nauraa ihan vitun täysiä, kunnes sammuit Ainon autoon. Aloit polttaa tupakkaa mut sit vaa oksensit toho talon pihalle ja jouduttiin kolmestaan kantaa sut tänne kämppään" Lea listaa kaiken mitä olin tehnyt ja myötähäpeä iskee heti. Piiloudun äkkiä käsiini nauraen pienesti.

"Mitä vittua. En enää ikinä juo" sanon ja muut naurahtavat.

"Äh Eemi oon ite tehny ihan vitusti nolompia asioita kännissä. Tuo ei ees oo paha" Adom sanoo ja naurahtaa.

"Njoo totta. Ne sun kännitarinat on kyl aika järkyttävää kamaa" sanon ja naurahdan, kunnes Adom antaa meille ruokaa eteemme. Kaikki muut alkavat syömään, mutta itselläni ei oikein ole nälkä.

**

Avaan kotini oven ja kuulen äitini puhuvan jonkun toisen naisen kanssa. Suljen oven takanani ja potkin kenkäni sivuun ja heitän takkini penkille joka on eteisessä. Kävelen kohti huonettani, mutta äitini tervehtii minua sanoen, että minun täytyy tulla keittiöön tervehtiän Paulaa. Huokaisen hiljaa, kunnes peruutan mennen keittiöön.

"Oi kuinka Eemi on kasvanut! Viimeksi näin hänet ehkä 4 vuotta sitten. Muistaakohan Eemi edes minua!" tuo Paula alkaa nauramaan ja äitinikin nauraa tuolle. Hymähdän ja tervehdin kuitenkin kohteliaasti.

"Noni Eemi ootko sä syöny?" äiti kysyy minulta ottaen pöydältä keksin.

"Joo. Söin Adomilla" vastaan.

"Noni hyvä. Me lähetään Paulan kanssa kohta ulos shoppailemaan nii ooppas sitte Villen kanssa" tuo sanoo ja nyökkään lähtien keittiöstä kohti omaa huonettani. Vilkaisen matkalla Villen huoneeseen ja hän katsoo vain tabletilta jotain videota. Koputan tuon huoneen oveen pienesti ja Ville nostaa katseensa äkkiä.

"Eemiii!!" Ville ilahtuu ja laittaa äkkiä tabletin sivuun ja juoksee sängyltä luokseni. Otan tuon syliini naurahtaen ja tuo halaa minua tiukasti. "Missä Veikka on ollu?"

"Kaverilla olin" sanon ja päästän tuon alas sylistäni.

"Okei. Mä nyt meen tota kattomaan minecraft videota" Ville sanoo ja menee takaisin sängylle. Hymähdän ja lähden huoneesta omaan huoneeseeni.

Avaan oven ja astun tylsään huoneeseeni, jossa ei ole muuta kuin sänkyni, työpöytäni ja vaatekaappi. Seinillä ei ole mitään ja huone on todella tylsä. Kuulemma seinille ei saa laittaa mitään, koska asumme kerrostalossa ja sinitarra mukamas pilaa seinät. Noh en olisi edes varmaan laittanut seinille mitään, jos olisi saanut. Istahdan sängylle ja otan puhelimeni esiin nähden, että minulle on tullut yksi uusi ilmoitus, mutta se onkin vain joku viesti wilmasta. Kaadun selälleni ja menen snäppiin katsomaan, että onko sinne laitettu jotain kontenttia viime illasta. Huomaan, että jonkun my storyssä on jonkinlainen video bileistä, mutta se onkin vain heilutusvideo josta ei saa mitään selvää. Jonkun toisen tarinassa oli tappeluvideo, jossa oli paljon ihmisiä ympärillä ja tappelemassa oli kuka muukaan kuin Olli Salminen ja joku toinen jätkä ketä en tunne. Se Salminen on kyllä joka ikinen viikonloppu jossain tappelussa.

Menen pois snäpistä, kunnes minulla tulee mieleen käydä katsomassa galleriaani siinä toivossa, että siellä olisi joitain kuvia mitä olisin ottanut, mutta huomaankin ensimmäisenä Jessen naaman galleriassani. Mitä vittua? Avaan kuvan ja katson sitä tarkemmin. Pakko sanoa, että Jesse näyttää siinä kyllä ihan helvetin hyvältä. Hän varmaan otti kuvan kun kadotin puhelimeni kännissä ja toi sen sitten minulle niinkuin Lea kertoi, että Jesse antoi minulle jotain. Aika kohteliasta.

________________________________

Kun Me Oltiin KauniitaWhere stories live. Discover now