Luku 6

1.1K 67 17
                                    

Torstai 29.10

"Eemi!" äitini huutaa minulle keittiöstä, kun itse istun olohuoneessa hakkaamassa pleikkariani. Tulin koulusta ehkä kaksikymmentä minuuttia sitten ja olin ottanut heti särkylääkkeen tultuani kotiin, kunnes huomasin, että mutsi olikin kotona. Selitti että hän on tehnyt etätöitä.

"Mun pitää nyt lähteä niin muista et tullaan Villen kanssa kotii vasta illalla" tuo sanoo kävellen olohuoneeseen.

"Joo. Mihi olittekaa menos?" kysyn vilkaisten mutsiani, kunnes yritän taas keskittyä peliini.

"Mä vien Villet sinne Miran synttäreille ja käyn ite vielä Itiksessä ja joogassa sen jälkeen. Kyllä sä pärjäät kun makaroonilaatikkoa on jääkaapissa ja kauppakin on lähellä. Kutsu vaikka kavereita kylään" äitini sanoo ja kävelee luokseni suukottaen poskeani.

"Hyi lopeta" sanon ja tuo vain naurahtaa lähtien eteiseen.

"Heippa"

"Moikka" vastaan ja ovi pamahtaa kiinni. Kämpässä on viimein ihanan hiljaista ja ainoa asia joka kuuluu on pelini äänet. Mietin hetken mitä mutsini oli sanonut, kunnes nappaan kännykkäni käteeni ja soitan Adomille.

"Sup" tuo vastaa parin piippauksen jälkeen ja kuulen Lean äänen taustalla.

"Moro. Missä ootte?" kysyn laittaen pelini pois ja heitän ohjaimen sivuun.

"Ollaa Lean kämpäl. Mitä siit?"

"Sitä vaa et voitteks hengaa ku meil on käty"

"Teil käty? Täähä on uskomatonta"

"Ole hiljaa. Muute missä Jamilah?"

"Sen piti jäähä himaa ku sille tuli jotai serkkui käymää"

"Aa okei. Millo ootte tääl?"

"Me ollaa siel kymmene minsan sisäl" tuo sanoo ja lopettaa puhelun. Pudistan hiukan päätäni ottaen kaukosäätimen pöydältä ja laitan YouTubesta jotain paskaa musiikkia soimaan.

Oon tuntenu Lean, Adomin ja Jamilan jo kauan. Ollaan oltu kavereita jo ehkä vuoden ja meidän ystävyyssuhteet on tosi hyvät. Tutustuin niihi melkeen heti ku Nea poistu mun elämästä. En kyl vaihtais niitä mihinkään. Me ollaan tietenki puhuttu kaikkien syvimmistä salaisuuksista ja kerrottu melkee kaikki asiat toisillemme, mut mä en oo kertonu edellenkään, että oon homo. Mä en vaa tiiä miks en oo kertonu. Pelkään vaan niitten reaktiota ja et ne jättää mut sen takia.

Oikeastaan oon mä kertonu jollekkin et oon homo. Kerroin mun tädin koiralle siitä, en kyllä tiedä, että miksi mut mun vaa teki mieli avautua siitä jollekkin. Se näytti ymmärtävän eikä se tuomitsenu mua.

Ajatteluni keskeyttää kun kuulen ovikellon soivan ja kävelen eteiseen avaten oven. Edessäni näen Lean ja Adomin, jotka tirskuvat jotenkin epäilyttävästi.

"Mitä?" kysyn hieman huvittuneena ja päästän heidät sisään sulkien oven. Nuo polkevat kengät jaloistaan kääntyen minuun suuntaani.

"Eii mitään" Lea hymyilee leveästi ja tarttuu minua kädestä ohjaten olohuoneeseen. Istumme kaikki alas sohvalle ja olen ihan hämilläni mitä nuo kaksi oikein juonittelevat.

"Iha paskaa musiikkia. Sinäkö Eemi tätä laitoit?" Adom huudahdtaa ja ottaa äkkiä kaukosäätimen vaihtaen soittolistan.

"No sori. Laitoin vaa äkkii jotai taustamelua" vastaan laittaen jalkani edessä olevalle pöydälle. "Mitä te haluutte tehä?"

"Nohh, pelataanko jotai peliä?" Lea ehdottaa kääntäen katseensa meihin.

"Ei meil oo mitää hyviä lautapelejä" vastaan ja se saa Lean ilmeen huvittuneeksi.

"Pelataa totuutta ja tehtävää!" tuo ehdottaa ja saa minut ja Adomit huokaisemaan turhautuneesti.

"Ei vitussa. En pelaa sitä vaikka maksettais" Adom toteaa ja nousee sohvalta. "Pelataa pleikal. Oha teil kolme ohjainta?"

"On, tuol" sanon ja osoitan tv-tasoa edessämme. Adom kaivaa sieltä ohjaimet, kunnes kysyy mitä pelaisimme. Lea ehdottaa heti minecraftia ja suostumme siihen, koska tiedämme, että Lea ei osaa pelata muuta. Avaamme pleikkarin alkaen pelaamaan sitä.

"Mitä tehtäis tän jälkee?" kysyn samalla kun teen jotain rumaa taloa minessä.

"Mennään vaikka kauppaan ja sit tullaa vaikka takasi tänne tai jotai" Lea ehdottaa.

"Njoo vois" Adom vastaa ja nyökyttelen vieressä.

"Sitä vaa Adomin kaa naurettii et sain kuulla että sun parikses tuli Aino ja Jesse. Uuuuu" Lea sanoo kiusoitellen.

"Adom vitun juorukello" sanon ja lyön tuota taas päähän. Häntä saa lyödä aika useasti.

"Sä ja Aino oisitte niin söpö pari. Iske se!!" Lea huudahtaa.

"Joo.. todellaki" naurahdan kiusaantuneesti ja siirrän katseeni ohjaimeeni.

"Se on ihan sun tyylinen. Oon jutellu sille pari kertaa ja se on niin mukava" tuo vielä jatkaa.

"Se sano et se tulee sinne bileisiin" sanon.

"Äää! Sittehän voit tutustua siihen siellä enemmän!"

"Lea rauhotu" Adom naurahtaa ja saa meidätkin nauramaan.

"No sori. Tykkään parittaa ihmisiä. Sä ja se historian tunnilta oleva Matilda ois aika hyvä sulle" Lea sanoo ja osoittaa Adomia joka punastuu heti.

"Nyt turpa kii ja me lähetään sinne kauppaan" Adom tiuskaisee äkkiä ja nousee ylös juosten eteiseen. Sammutan itse äkkiä pleikkarin ja käyn sammuttamassa kaikki kämpän valot. Menen sitten eteiseen, jossa Lea ja Adom tappelevat jotain takit päällä. Kai taistelevat kenkälusikasta.

"Rauha maahan" sanon ja vedän kenkäni jalkaani ja heitän äkkiä takin päälleni mennen ulos ovesta napaten naulakosta vielä avaimet. Lea repii äkkiä Adomin kädestä kenkälusikan ja naurahtaa ilkeän kuuloisena. Nuo kaksi ovat ihan kuin jotain pikkulapsia. He pääsevät viimein ulos kämpästä ja lähdemme kohti lähikauppaa. Ulkona on noin kuusi astetta pakkasta ja todella pimeä vaikka kello on ehkä yksi päivällä.

"Adom heitä rööki" sanon ja tuo heittää minulle askinsa sytkäreineen. "Thanks" kiitän ottaen yhden röökin askista sytyttäen sen heti. Vedän tuota myrkkyä keuhkoihini, kunnes puhallan sen ulos ja kuulen kun Leakin kysyy yhtä.

"Oho et sä oo ikinä ees polttanu" Adom ehtii sanoa ennen minua.

"No haluun nyt testaa" Lea toteaa ja sytyttää röökin vetäen henkoset siitä alkaen yskimään heti. Alamme Adomin kanssa nauramaan todella kovaa ja Lea vain näyttää meille keskaria.

"Lol anna mä opetan sua polttaa" Adom sanoo ja alkaa opettamaan Leaa, kunnes huomaamme, että olemme jo kaupalla. Jäämme siis katokseen vielä polttamaan röökit loppuun. Nuo kaksi säätävät jotain ja nauran heille vierestä tumpaten röökini maahan, koska sain sen jo poltettua ennen. Katson kun Adom yrittää opettaa Leaa polttamaan oikein, mutta hän ei oikein hiffaa sitä.

"Lea ei oo noi vaikeeta" Adom kiljahtaa ja saa minut vain entistä enemmän nauramaan, kunnes kuulen tutun äänen edessämme.

"Saanks mä yhen?" Jesse kysyy naurahtaen. Hänellä on aivan ihanan kuuloinen nauru. Vittu voinko lopettaa tämän unelmoinnin.

Vilkaisen tuota ja hän tietenkin vilkaisee minua takaisin sillä sekunnilla. Käännän äkkiä katseeni pois punastuneena.

"Sure, siin" Adom sanoo ja ojentaa Jesselle yhden röökin.

"Kiitti. Voin heittää joskus takas" tuo sanoo ja alkaa tutkimaan taskujaan. "Vittu ei mul oo sytkärii. Saanks sitäki lainaa?" Jesse kysyy katsoen Adomia joka taas puolestaan alkaa tonkimaan taskujaan.

"Se on Eemil. Sytytä tolle se" Adom sanoo ja muistan, että olin laittanut sytkärini omaan taskuuni enkä antanut sitä Adomille. Voi vittu.

Otan sytkärin taskustani ja Jesse tulee lähelleni. Laitan käteni sytkärin eteen ja sytytän tuon röökin yrittäen olla tyynisti, mutta käteni hieman tärisevät. Rööki syttyy ja Jesse hymähtää.

"Kiitti. Nähää" tuo sanoo ja lähtee pois kaupalta. Jestas en ikinä ole ollut noin lähellä tuota poikaa.

________________________________

Kun Me Oltiin KauniitaWhere stories live. Discover now