Luku 36

466 30 13
                                    


perjantai 20.11

"Niin mistäs me haetaan kaikki?" äitini kysyy samalla peruuttaen autoa parkkipaikalta.

"Mennään Valtterille. Kaikki meni kuulemma sinne" sanon ja laitan Jesselle viestiä, että lähdemme nyt tulemaan.

"Okei, taidanki muistaa mikä se osoite on" äiti sanoo ja lähtee ajamaan.

Loppuviikko menikin siinä, että minä ja Jesse lintsasimme koulusta ja löhöilimme meillä. No jesse kävi salilla välissä, mutta muuten emme tehneet mitään. Ei huvittanut yhtään mennä istumaan koulunpenkille ja tietenkin mieluummin nukun Jessen vieressä. Äiti ei nyt tietenkään ollut yhtään iloinen tästä ja sanoi, että tämä ei saa enään ikinä toistua ja me lupasimme niin, mutta hän kyllä tietää, että en ole hyvä pitämään lupauksia. Kerrankin lupasin mennä serkkuni synttäreille, mutta unohdinkin koko synttärit ja menin ryyppäämään jonnekkin bileisiin. Äitini on varmasti ylpeä minusta..

Hetken päästä äiti ajaa kerrostalon parkkipaikalle ja huomaan, että viisikko onkin jo kävelemässä autolle päin. Nostan kättä tervehdykseksi ja he huomaavat minut tervehtien takaisin.

"Moro!" Hugo sanoo iloisesti astuen ensin autoon ja äitini tervehtii tuolle takaisin. Tervehdin itsekkin takaisin katsoen poikia, jotka kapuavat autoon. Ei mene kauaa, kun kaikki ovat autossa ja lähdemme kohti mökkiä

*

Tunnin kuluttua saavumme viimein määräänpäähämme. Matka menikin siinä, että pojat puhuivat lätkästä ja salilla käymisestä, kun minä katsoin puhelinta hiljaa ja äiti tietenkin ajoi. Olisi ollut kiva osallistua keskusteluun, mutta se olisi ollut etupenkiltä hieman vaikeaa ja en edes tiedä mitään jääkiekosta tai edes salilla käymisestä. En varmaan ikinä edes uskaltaisi mennä salille, koska vain nolaisin itseni jotenkin ja kaikki vain katsoisivat, että mikä helvetin luuseri täällä taas sekoilee. Ei se ole oikein minun juttuni.

Auto kurvaa melko ison mökin eteen ja katson tuota lukaalia silmät lautasen kokoisena. Herran jumala. Kenellä on tälläiseen edes varaa??

"Noniin hyvää reissua pojat ja olkaapa sitten kiltisti" äitini sanoo ja kaikki kiittävät poistuen autosta. Avaan itsekkin oven ottaen samalla reppuni jalkatilasta ja hyppään ulos kääntyen vielä katsomaan äitiä.

"Tuuks sä siis hakee vai tullaanko me bussilla?" kysyn.

"Mulla tais olla sunnuntaina menoja nii tulkaa bussilla" tuo sanoo ja nyökkään.

"Okei no heippa"

"Hei hei" nainen sanoo ja suljen auton oven. Pyörähdän ympäri lähtien kävelemään kohti mökkiä kuulien kuinka autokaartaa pois pihasta. Saavun muitten luo ja Juho avaakin jo kaljan kädessään.

"Alottaaks äijä jo nyt?" Hugo kysyy kävellen mökin oven luo, avainsäiliö sijaitsee.

"No onhan se kello jo viis. Hyvä aika alottaa" Juho naurahtaa ja katsoo aikaa rannekellostaan. Hymähdän ja Hugo saa viimein avaimen mökkiin. Tuo avaa mökin oven ja astumme kaikki sisälle. Heti mökkiin astuttua näkyy pitkä käytävä, josta sitten avartuu olohuone ja ruokapöytä. Mökki näyttää sisältäkin todella siistiltä ja modernilta. Riisumme äkkiä ulkovaatteet ja astelemme peremmälle.

"Äkkiä ne kaljat jääkaappiin, että pääsee juomaa!!" Niklas huutaa ja istahtaa sohvalle.

"Laita ite! Mä vien kyl tavarat mun huoneeseen" Hugo huutaa pojalle takaisin suunnaten kohti yläkertaa. Päätän itsekkin mennä katsomaan huonetta ja lähden seuraamaan Hugoa. Kapuan portaat ylös ja jään katselemaan hieman ympärilleni. Molempiin suuntiin menee käytävät ja edessäpäin on jonkinlainen oleskelutila telkkarineen ja sohvineen.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 28 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kun Me Oltiin KauniitaWhere stories live. Discover now