Groepsgesprek

2.6K 39 1
                                    

"2 minuten eerder dan afgesproken, zie je wel dat ik optijd kan komen!" Ik glimlach naar Kim terwijl ik uitgeput tegen het bushokje aanleun. "Waarom ben je zo aan het hijgen? Heeft iemand je onderweg verkracht ofzo." Kim begint te lachen om haar eigen grap. "Ik moest wel rennen om op tijd te komen he bitch." Ik lach en ga recht op staan. "Tenminste mis ik dit keer de bus niet!" Niet eens 30 seconden later komt de bus aanrijden. Ik pak mijn OV en begroet de buschauffeur terwijl ik incheck. "Hmm," is het enige wat uit zijn mond komt. Ik kijk hem vies aan en loop naar achter met Kim. We praten over onze leraren, totdat mn telefoon als een gek blijft trillen. "Bruh, wat is dit." Ik pak mijn telefoon uit mn zak. "Iemand heeft me in een groepsgesprek gezet, maar ik herken dat nummer niet." Ik denk eraan om mezelf uit het groepsgesprek te verwijderen terwijl kim de nummers probeert te herkennen. "Nou, aan de foto's te zien, zijn het wel derme jongens in die gg." Kim lacht en pakt mn telefoon. "Omg, amen! Preeach!" Kim trappelt met haar voeten, ze is al klein en als ze met haar voeten trappelt lijkt ze op een klein kind. Ik begin te lachen "Je bent echt belachelijk, verwijder het nou maar." "Okeeee," zegt Kim met een diepe zucht. "Als ik jou was zou ik erin blijven, maarja.." Ja, waarom ook niet? Ik ben 15, jaar en single. Nieuwe mensen leren kennen kan nooit slecht zijn. "Ik ga je eruit halen nu, ze vragen waarom je niet reageert." Kim kijkt me aan, ze ziet aan me dat ik het wel wil, met mooie jongens praten... "Laat me erin, en zeg hey!" Ik pak mn telefoon uit Kim haar handen en begin te lezen. 'hey mooie dame, hallo beauty.' dit soort reacties kwamen er dus, ik vindt de aandacht eigenlijk wel leuk.
Jongen1: Hey dame
Jongen2: heey
Ik: hey, ik heb les, ik rea zo x
Jongen1: ns
Jongen3: isgoed prettygirl
Ik glimlach, en laat Kim het gesprek zien. "Sang, Jelly van de jongens hoor." Kim begint te lachen. Na 5 minuten praten zijn we dan bij de halte die voor onze school staat. Het saaie gebouw zou eerder een gevangenis kunnen zijn. Ik check uit en loop pratend met Kim de bus uit. Kim blijft maar praten over dat groepsgesprek, volgens mij is ze enthousiaster dan ik. Ze heeft gelijk wanneer ze zegt dat die jongens mooi zijn, maar kom op, zolang erover doorgaan... Alsof 1 van die jongens ooit oprecht interesse heeft in mij. "Ze willen toch alleen maar stromen, nah, ga vanavond uit die gg." Zeg ik terwijl Kim door ratelt over die jongens. "Je doet als een oma kil, maar is je zaak." Misschien had ze gelijk en deed ik wel echt als een oma, maar waarom zouden een paar jongens, 5 om precies te zijn, zomaar met mij willen praten? Ik ben niet de slimste, maar ook niet de domste. Achja, who cares, ik blijf er wel in. Terwijl Kim en ik naar mn kluisje lopen gaat mn telefoon. "Hallo?" "Hey dame, ik ben Jay..."

Social MediaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu