Het was alweer een paar dagen later. Sinds Eva Jurgen had leren kennen vloog de tijd. Hun vriendschap versterkte iedere dag en daar was ze blij mee. Die ene dag op de voedselbank leek wel een eeuw geleden. Het was natuurlijk niet zo maar het voelde zo voor Eva.
Na haar conversatie met Luna op WhatsApp had ze niets meer van de meiden gehoord. Maar Eva had nieuwe vriendinnen gemaakt en daar was ze meer druk mee. Voordat ze het in de gaten had, was het alweer donderdag. Zondag zou Jurgen pas een wedstrijd hebben en morgenavond was de musical van de Lion King. Vandaag ging Eva onverwacht naar hem toe om hem te verrassen.
Door de Ajax groepsapp wist Eva dat ze ochtendtraining hadden om half tien. Dus als ze vanmiddag rond twee uur voor Jurgen zijn deur zou staan had ze genoeg kans dat Jurgen er al was. Ze had er ontzettend veel zin in maar was ook bloednerveus. Onder haar ontbijt was ze met Isis aan het bellen.
"Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn, Eef, Jur gaat het hartstikke leuk vinden dat jij hem uit gaat nodigen." moedigde Isis haar aan. "Is een musical niet te saai?" vroeg Eva onzeker. "Nee joh! Juist leuk. Het is eens iets anders dan de bioscoop bijvoorbeeld. Ik heb veel goede verhalen gehoord over de Lion King." antwoordde ze enthousiast.
"Carel en ik gingen vroeger altijd…-" begon Isis toen haar zoon haar onderbrak. "Ja mam, dat hebben we al vaak genoeg gehoord." hoorde Eva Milan op de achtergrond praten. *zie Buiten Spel, H1* De twee meiden schoten in de lach toen ze dit hoorden.
"Maar anyways, jij en Jurgen zijn echt schattig samen." zei Isis met een lichte grijns. "Hoezo zegt iedereen dat?" vroeg Eva, lichtelijk geïrriteerd. "Heb je het dan echt niet door?" vroeg Isis en ze schudde verbaast haar hoofd.
"Jurgen kan zijn ogen echt niet van je afhouden. Is de musical een date?" vroeg Isis nieuwsgierig.
"Wat? Nee, ik…-" begon Eva. "Lieve schat, iedereen kan het al zien hoor, je hoeft je nergens voor te schamen." glimlachte Isis. "Ik ben niet verliefd op Jurgen." herhaalde Eva. "Uhu. Daarom ben je ook zoveel bij hem." gniffelde Isis. "Ach, ik zie wel waar het heen gaat. Maar we hadden het over de musical…" antwoordde Eva nuchter.
Nadat ze eventjes met Isis gekletst had sloot ze het gesprek af. Eva stond op en ruimde haar spulletjes in de vaatwssser. De afgelopen dagen had ze Isis, Roos en Anna ook iets beter leren kennen en het waren hele aardige vrouwen. Ze hadden maar geluk met Perr, Kjell en Carel. Eva zag dat ze nog twee uurtjes had voordat ze naar Jurgen kon gaan….
XXX
Rond twee uur fietste Eva alvast richting Jurgen zijn huis. Ze had het vaak genoeg met de auto gereden dus ze wist ongeveer waar ze zijn moest. Eva hoopte maar dat ze hem niet onderweg tegenkwam met de auto. Dan was de hele verrassing verpest en had ze voor niets alles zo uitgerekend.
Maar gelukkig kwam Eva aan bij Jurgen zijn huis zonder hem gezien te hebben. Ze keek rond en zag zijn auto op de oprit staan van het appartementencomplex.
Nu pas werd ze echt zenuwachtig. Waarom wist Eva niet want ze kende de jongen al langer dan vandaag. Ze viste haar telefoon uit haar rugzak en zocht zijn nummer op.
"Met Jurgen." klonk er verbaast door de telefoon. Eva en Jurgen hadden vandaag helemaal niets afgesproken. Eva moest naar school vanochtend en Jurgen had training. Ze kon zich goed voorstellen dat hij zo reageerde. "Hey, met Eva. Kan ik binnenkomen?" vroeg ze met een lichte grijns.
"Huh, ben je hier dan?" vroeg Jurgen verrast.
"Kijk maar uit het raam." gniffelde Eva. Niet veel later zag ze zijn hoofd bij het raam en lachend zwaaide ze naar Jurgen. "Wacht, ik kom er meteen aan!" hij verbrak de verbinding en liep naar beneden. Eva haar hart begon te kloppen en ze haalde eventjes diep adem.
"Hey Eef! Wat doe jij nou weer hier?" vroeg Jurgen. "Ik heb een verrassing voor je." glimlachte ze verlegen en hij liet haar gauw binnen. "Wat? Maar waarom? Waar heb ik dit aan verdient?" vroeg Jurgen verward maar Eva kon aan hem zien dat hij het heel leuk vond.
"Omdat je al zoveel voor me gedaan hebt, wilde ik je bedanken." ze haalde de twee geplastificeerde tickets uit haar tas en gaf het aan hem. Nadat Jurgen ze bestudeert had keek hij op. "Wat leuk! Is de musical morgenavond al? Dan gaan we daar gezellig heen toch, met zijn tweetjes!" glimlachte Jurgen en gaf haar een knuffel. Een opgelucht gevoel overspoelde Eva. Ze hoefde nergens bang voor te zijn…
"Wanneer heb je de kaartjes gekregen?" vroeg Jurgen. Hij had voor hen allebei een kop koffie gemaakt en zette die op tafel. "Vorige week van mijn tante uit Utrecht." glimlachte Eva en nam het kopje in haar handen. "Dus je had het de hele tijd geheim weten te houden?" vroeg Jurgen.
"Jep." knikte ze. "Dat vind ik knap hoor. Ik zou het echt niet kunnen." "Ik heb het er gewoon niet over." antwoordde Eva simpel en ze lachte.
"Heb je zin om tot vanavond te blijven? Vanavond komen Kjell en Perr met hun vriendinnen. We spreken altijd samen af met z'n allen." stelde Jurgen toen voor. "Ja gezellig!" hij glimlachte naar Eva. "Wat is er?" vroeg ze onzeker.
"Eerst twijfelde je altijd maar nu zei je direct ja. Trots op je." antwoordde Jurgen en hij gaf haar een knuffel.
*H1: Milan is de zoon van Isis en Carel.Van het verhaal Vrije Trap en Buitenspel.*
JE LEEST
Het Liefst Met Jou✔
FanfictionEva heeft er nooit bijgehoord op school. Haar ouders zijn heel arm. Hierdoor werken ze constant om een beetje bij te verdienen. Eva is genoodzaakt om op haar jongere broertje Xem te passen. Haar leven verandert als ze hem kwijt raakt bij de voedselb...