Hoofdstuk 21

649 16 9
                                    

a/n :

wowww, even heel goed nieuws! :)
ik ben voor het eerst op nummer 1 gekomen in een categorie van 2 duizend verhalen!!!!! love naar jullie! hier een extra update!!

liefs, lotte.
~~~~~~~~~~~~

Het was een paar dagen later en Eva had haar eigen ritme weer terug gevonden. Door hun nacht in het hotel was dit een beetje verwaterd. Eva zou vandaag met de meiden als verrassing naar de training komen van de jongens. Het was alweer een hele tijd geleden dat ze op het sportcomplex geweest waren. 

Eva stapte uit haar bed en besloot om voor een lekker makkelijk outfit te gaan. Het was fris maar erg lekker weer. Het zonnetje begon door te breken en het was mooi lenteweer. Ze trok een leuke trui aan met een spijkerbroek. Eva keek even in de spiegel en knikte goedkeurend. Ze had veel zin in de training. 

Jurgen had ze al een paar dagen niet gezien. Ze waren volop aan het trainen voor de finale van de KNVB Beker. Als de jongens die haalde, konden ze Europa in. Tenminste, Jurgen vertelde op de terugweg naar Amsterdam dat ze erg hard aan het trainen waren. Daarom wilde Eva hem liever niet storen en Jurgen had ook nog geen bericht gestuurd. 

Eva pakte haar telefoon en ze zag dat Roos haar een bericht had gestuurd. Er stond in dat ze voor haar huis stonden. Eva maakte nog een Snapchat dat ze onderweg was. Normaal gesproken gebruikte ze nooit zoveel social media. Maar sinds ze Jurgen had leren kennen was ze helemaal omgeslagen. Eva vergrendelde haar telefoon en liep vervolgens naar beneden. 

"Ik ga!" riep Eva richting de keuken. "Veel plezier, schat!" beantwoordde Joris, haar vader. Hij stond vandaag op stand-by voor kantoor hij was dus de hele dag thuis. "Thanks!" zei ze terug, pakte haar spijkerjack en liep naar buiten. De matzwarte Mercedes van Isis stond inderdaad geparkeerd voor haar huis. Ze begroette de meiden vrolijk bij het instappen en klikte haar gordel vast. 

"Zo, jij hebt er zin in." grijnsde Anna, die aan de andere kant van het raam zat. Roos zat voorin naast Isis, die vervolgens de auto startte en weg reed. "Ja, ik heb Jurgen al een paar dagen niet gesproken." zei Eva verlegen en voelde dat ze rood werd. "Cute." vond Roos en draaide zich om in de bijrijdersstoel. 

"Ook niet naar jullie date?" vroeg Anna en fronste kort. "Nope." Eva dacht eventjes na maar schudde haar hoofd. "Wat? Is dat raar?" vroeg ze onzeker toen de meiden elkaar verbaast aan keken. "Uh, nee hoor. Het is juist ook goed dat jullie beiden even je eigen gang gaan." antwoordde Isis snel vanachter het stuur en Eva knikte. 

"Maar hoe was jullie date?" terwijl Isis op de weg lette, hingen de andere twee meisjes aan haar lippen. Eva begon vanaf het begin tot aan de eind van de avond te vertellen. Ze haalde eventjes adem nadat ze uitgepraat was. "Zo leuk! Jullie zijn schattig samen." kirde Roos en Eva grinnikte. "Bedankt, denk ik." zei ze met een glimlachje. Isis draaide de hoofdweg op en ze gingen onderweg naar Duivendrecht. 

Toen ze bij de slagbomen waren van het sportcomplex, staken de meiden hun hand op naar de bewaker in het hokje en reden naar de parkeerplaats. Eva had inmiddels door hoe goed de meiden bekend waren op het terrein. Ze werden altijd even aangesproken door medewerkers van De Toekomst. Bij Eva was dit al een klein beetje het geval maar zolang was ze ook nog niet hier. 

Eva stapte uit en hield haar hand tegen de zon omdat die zo fel was. Ze stopte haar telefoon in de achterzak van haar spijkerbroek en liep naar de andere meiden toe. "Zenuwachtig?" vroeg Isis aan haar terwijl ze richting het trainingsveld liepen waar de A1 trainde. "Ja, wel een beetje. Maar dat komt denk ik vooral omdat Jur van niets weet." gaf Eva toe. 

"Jur? Jullie zijn echt close hé en wel schattig die bijnamen." plaagde Isis haar en Eva werd knalrood. "Maar heb je al met hem gepraat?" vroeg ze en Eva fronste. "Waar over?" antwoordde ze verbaast. "Of je worst lust, nou goed. Over jullie band, natuurlijk, oen. Weet je al of je een relatie met hem wil?" vroeg Isis en wapperde ongeduldig met een hand voor Eva haar ogen. 

"Uh, geen idee, eigenlijk. Het Liefst Met Hem, maar we hebben nooit echt serieus gepraat." mompelde Eva toen ze er even over nagedacht had. "Jurgen Ekkelenkamp." verzuchtte Isis, licht geïrriteerd en schudde vervolgens haar hoofd. "Ik ga met hem praten, maak je maar geen zorgen." knikte ze naar Eva. "Dank je wel." antwoordde deze opgelucht en ze kwamen op het veld aan. 

"Ha meiden." verrast keek Erik hen aan terwijl ze naar het goede gedeelte liepen. Aan de andere kant was namelijk Jong Ajax aan het trainen omdat de jeugd op hun veld was. Beleefd begroette ze de trainer en gingen langs de kant staan tegen het hek. Antony was de eerste die het groepje door had naar een paar minuten en zwaaide vrolijk grijnzend naar hen.

Eva zwaaide lachend terug. Ook al kende ze de verdediger niet erg goed, ze vond hem in elk geval heel aardig en attent. Jurgen was met Daley Blind aan het overschieten op het midden van het veld. Hij was geconcentreerd bezig en had haar nog niet gezien. Eva liet hem maar en nam gebruik van het moment door naar Jurgen te kunnen kijken. 

Antony kwam voorbij het tweetal gelopen. Hij stootte Jurgen aan en wees hun richting uit. Nu kregen Kjell en Perr het ook door wie er langs de kant stonden en kregen een glimlach op hun gezicht. Kjell en Perr kwamen naar hen toe gejogd maar Jurgen bleef overschieten met Daley. Verrast knipperde Eva met haar ogen of ze het goed gezien had. 

Maar misschien kwam Jurgen straks nog naar haar toe...

Het Liefst Met Jou✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu