Hoofdstuk 28

595 14 2
                                    

"Wat willen jullie drinken?" vroeg Isis terwijl ze allemaal op de hoekbank gingen zitten. 

"Doe maar water." antwoordde Carel en Jurgen allebei tegelijk. "Is goed, en jij, Eef?" vroeg Isis gniffelend. "Doe maar sinaasappelsap, moet ik helpen?" vroeg ze. 

"Graag." knikte Isis en de twee meiden verdwenen naar de keuken om het drinken in te schenken. 

"Hoe is het tussen jou en Jurgen?" vroeg Isis toen ze bezig gingen. "Heel goed, alleen hij is soms wat jaloers." antwoordde Eva eerlijk en pakte vier glazen vanuit de kastjes. "Ah, dat had Carel ook heel vaak." zuchtte Isis. 

"Net in het spelershome was ik goed in gesprek met Antony en meneer dacht gelijk dat er iets gaande was." vertelde Eva. "Zo schattig." glimlachte Isis. "Ja, dat wel. Maar een beetje irritant. Verder is hij hartstikke lief hoor." antwoordde Eva, ook glimlachend. 

"Ik zie het. Hij is stapelgek op je, Eef." Eva werd rood en Isis gaf haar een bemoedigend knikje. "Ik weet zeker dat jullie het lang vol gaan houden met zijn tweetjes." Isis gaf haar een schouderklopje en dankbaar glimlachte Eva naar haar. "En bij jou en Ca?" vroeg ze aan haar beste vriendin terwijl ze de volle glazen op een dienblad plaatste.

"Heel goed. We zijn gelukkig met Milan en elkaar. Er zijn natuurlijk af en toe wat irritaties maar dat is meestal snel opgelost. Carel kan nooit lang boos blijven." zei Isis en Eva knikte begrijpend. "Het lijkt me een hele lieve jongen." zei ze en Isis stemde daarmee in. 

"Jij en Jurgen zijn anders ook heel cute." grinnikte ze en ze begonnen te lachen. 

"Is het gezellig, dames?" vroeg Jurgen toen ze allebei de kamer in kwamen gelopen. "Ja, heel gezellig." Carel rolde zijn ogen toen zijn vrouw dat zei. "En, mogen wij weten waar jullie het over hadden?" vroeg hij. "Nope, girls talk." Isis deed net alsof ze haar mond op slot deed en haar sleutel weg gooide. De twee jongens kreunden en de meisjes moesten lachen. 

"Hier is jullie water." Eva gaf de twee glazen aan Jurgen en Carel. "Thanks!" zeiden ze en Eva zette haar eigen glas ook op tafel. "Nu jullie hier toch zijn, willen Carel en ik jullie iets vertellen." begon Isis serieus. "Zijn jullie soms zwanger?" vroeg Jurgen bloedserieus en ze schoten allemaal in de lach. 

"Nee, anders hadden jullie dat allang geweten. Maak je maar geen zorgen, Jur." grinnikte Carel. "Maar, binnenkort is het zomervakantie voor ons allemaal. Ca en ik hebben tickets geboekt voor Curaçao. Voor ons vier, Perr, Roos, Kjell en Anna." alle twee hun monden vielen open van verbazing. 

"Wat?! Dat is fantastisch!" riep Jurgen enthousiast uit en Eva was er stil van. Ging ze nou echt helemaal naar het buitenland? En vliegen? Het klonk allemaal zo onwerkelijk, tot nu. "Vind je het leuk?" Jurgen sloeg een arm rond de schouders van zijn vriendin. "Ja ja, dat zeker! Alleen het klonk tot nu toe zo onwerkelijk voor mij." antwoordde Eva ademloos en Jurgen gaf haar een kus. "Het gaat geweldig worden, daar zorg ik voor." glimlachte hij. 

"Moeten we jullie echt niks terug betalen?" vroeg Eva voor de zekerheid. Nadat Luna en Chiara haar alleen hadden achtergelaten was ze voorzichtiger geworden met dit soort uitjes. "Nee, we willen er niets van weten. Daarbij is alles al geregeld door ons." zei Carel gerustellend en gaf haar een knuffel. 

"Dan is het goed. Wanneer vertrekken we?" vroeg Eva ernaar. "Zodra de Eredivisie is afgelopen, alles op de club rond is en we vrij zijn om te gaan." antwoordde Isis en ze knikte begrijpend. "Ik heb er nu al zin in. Weten de anderen er al vanaf?" vroeg Jurgen nieuwsgierig. "Nee, die krijgen het morgen te weten. Ik denk dat ze al slapen." zei Carel. 

"Het lijkt me een prima idee dat wij dat nu ook gaan doen. Dan kunnen we het morgen tegen hen zeggen." zei Isis en de rest stemde hiermee in. "Lets go." achter de andere aan liep Eva naar boven. "Jullie mogen hier slapen." Isis liet het stel de logeerkamer zien. Er waren al twee bedden opgemaakt en ineens verlangde Eva naar een heel lang dutje. Natuurlijk hadden Isis en  Carel al wel in de gaten dat het meisje bij Jurgen in bed kroop. Maar het was voor de zekerheid. 

Isis liet ze alleen en sloot de deur achter haar. "Mag ik een shirt van jou?" vroeg Eva en Jurgen knikte. "Sure." hij gooide een zwart shirt toe en ze trok hem gelijk aan. Het Ajax shirt gooide ze morgen thuis wel in de wasmand. Eva trok een kort zacht broekje aan wat van haar zelf was. 

"Heb je zin in Curaçao?" vroeg Jurgen terwijl ze naast hem in bed ging liggen en tegen hem aan kroop. "Heel veel zin, alleen het duurt nog zo lang." zeurde Eva en hij moest lachen. "Heb geduld schat en het komt allemaal goed." Jurgen gaf haar een kus en Eva gaapte ineens. "Het gaat perfect worden." mompelde ze. 

"Jij bent perfect." ging Jurgen er tegenin. "Slijmbal." antwoordde Eva.

"Maar ik houd wel van je." voegde ze eraan toe en Jurgen glimlachte.

"Ik meer van jou." zei hij. Eva glimlachte en viel tevreden in slaap. 

Het Liefst Met Jou✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu