I saw you on a Sunday in a cafe
And all you did was look my way
And my heart started to race
And my hands started to shake, yeah
I heard you asked about me through a friend
And my adrenaline kicked in
'Cause I've been askin' 'bout you too
And now we're right here in this room
Half zingend en half neuriënd stond Eva hun avondeten te maken in de keuken. Het was een paar weken later. Gelukkig was haar arm al helemaal hersteld. Gisteravond was ze bij Jurgen blijven slapen en vandaag ging ze voor het eerst naar een wedstrijd van hem.
Eigenlijk wilden ze het een paar weken terug doen. Maar het was niet realistisch met haar arm dus hadden ze een paar weekjes moeten wachten. Nu was het dan eindelijk zo ver. Eva had er veel zin in om haar vriend te zien voetballen. Ineens hoorde ze geluid bij de deur en geschrokken keek ze op
Jurgen stond geamuseerd in de deuropening te kijken naar haar. "Jurgen!" zei Eva geschrokken en hij schoot in lach. "Sorry schat." hij trok er een onschuldig gezicht bij. "Het zag er gewoon zo leuk uit." grijnsde hij en Eva rolde haar ogen. "Jaja, slijmbal. We moeten gaan eten anders komen we te laat bij je wedstrijd." antwoordde ze.
"Jur." zei Eva terwijl hij zijn armen van achteren om haar heen sloeg. "Ik wil niet." mompelde hij. "Jurgen Ekkelenkamp, je maakt vandaag kans op je debuut bij Ajax 1. Natuurlijk ga je en ik blijf bij je." antwoordde Eva streng. "Oke mama." zei Jurgen grinnikend en ze rolde opnieuw haar ogen.
"Kleuter. Mag ik gaan? Ik wil eten?" vroeg Eva met haar allerliefste gezicht. "Eerst een kus." zeurde Jurgen en Eva moest lachen. "Nu tevreden?" zei ze nadat ze hem een kus had gegeven. "Helemaal." knikte Jurgen en sprong op. Snel dekte hij de tafel en genoten de twee samen van hun avondmaal.
****
"Ben je er klaar voor?" vroeg Jurgen toen Eva beneden kwam. "Jep." knikte deze en trok haar jas aan over haar Ajax tenue. Vanavond speelde Ajax in de Champions League tegen Juventus. Dat betekende dus dat ze oud Ajacied Matthijs de Ligt tegen kwamen. Eva was erg benieuwd naar hoe hij was."Vind je het spannend om tegen Ronaldo te voetballen?" vroeg Eva terwijl ze in de auto richting de Johan Cruijff Arena zaten. "Een beetje." antwoordde Jurgen en Eva kon hem heel goed begrijpen. Maar ze vond het stiekem wel schattig dat hij zo gespannen was om het feit dat hij tegen een groot bekende voetballer moest spelen.
"Hoe is Matthijs?" wilde Eva weten terwijl Jurgen op de weg lette. "Een erg aardige gozerd! Die vent is echt gezellig, niet normaal. Ik weet zeker dat hij nog even langs ons komt want dat doet hij altijd. Je gaat het goed met hem vinden, geloof me." zei Jurgen enthousiast en Eva moest lachen. "Nou, ik ben benieuwd." glimlachtte ze.
De Johan Cruijff Arena kwam al snel tevoorschijn. Zoals altijd waren de auto ritjes met Jurgen enorm gezellig zodat de tijd voorbij vloog. Eva kon het nog nauwelijks geloven dat ze hem haar vriend kon noemen én dat er nare dingen over hem gezegd waren. Jurgen was er precies het tegenovergestelde van.
"We zijn er." glimlachte hij terwijl ze de privé parkeerplaats optreden van de Arena. De spelers, trainers en staff van Ajax mochten hier speciaal hun auto's allemaal parkeren. Dit was zodat ze rustig naar binnen konden gaan zonder de drukte in te hoeven van de supporters. Naarmate ze naar binnen liepen begon Jurgen steeds meer gespannen te worden. Eva merkte het aan alles.
"Jur, rustig, het komt wel goed." suste ze hem terwijl de twee richting het spelershome liepen. "Ja, maar het is fucking Ronaldo, hè." snauwde Jurgen en Eva fronste. "Maak je niet druk. Perr kan er anders ook wat van bij dit soort belangrijke wedstrijden." zei Roos gerustellend, die naast hun verscheen toen ze gearriveerd waren. Eva besefte dat dit haar eerste voetbal wedstrijd was. Ze had het wel eens op televisie gezien maar nog nooit in het echt.
"Sorry." fluisterde Jurgen schuldig. "Geeft niets." antwoordde Eva begrijpend en gaf hem een knuffel. "Ga nou maar omkleden." zei ze en gaf hem een kus. Er doorbrak een glimlach op zijn gezicht en hij liep gelijk weg naar Kjell en Perr die al op hem stonden te wachten. "Ik wist het al." Eva maakte een sprongetje van schrik en draaide zich om.
"Wat wist u al?" vroeg ze verbaast aan Edwin van der Sar die achter haar stond. "Dat jullie een relatie zouden krijgen." Eva voelde zichzelf rood worden. "Die ene eerste keer op de training toen wij stonden te praten, zag ik het al." glimlachte Edwin en Eva verschoof ongemakkelijk haar voet.
"Uhm, toen was er een klik, ja." knikte ze en werd lichtjes rood. Stond ze daar, tegenover de directeur van Ajax, haar liefdesverklaring te doen voor één van zijn spelers. "Alleen maar leuk hoor, meis. Geniet ervan samen." glimlachte Edwin gerustellend en ze zuchtte opgelucht. "Dank u wel." zei ze en liep snel naar haar vriendinnen toe.
"Waar hadden jullie het over?" vroeg Isis grijnzend terwijl ze een biertje gaf aan Eva. Door de jongens had ze het drankje leren drinken en eigenlijk was het wel prima. Maar nog steeds had ze niets met alcohol. De afgelopen tijd nam ze er een of twee.
"Cheers, op een geweldige uitslag." Anna tikte haar glas wijn tegen hun glazen aan.
"Cheers!" en de zenuwen begonnen nu omhoog te komen bij Eva.
JE LEEST
Het Liefst Met Jou✔
FanfictionEva heeft er nooit bijgehoord op school. Haar ouders zijn heel arm. Hierdoor werken ze constant om een beetje bij te verdienen. Eva is genoodzaakt om op haar jongere broertje Xem te passen. Haar leven verandert als ze hem kwijt raakt bij de voedselb...