02

342 41 0
                                    

"Soalan ni? Aku tak berapa nak faham lah," Eunmi tersengih.

"Nak aku ajar cara senang nak selesaikan soalan macam ni?" soal Hyunjin.

"Boleh juga," Eunmi bersetuju.

"Okay!" Hyunjin melompat turun dari sofa dan terus duduk di sisi Eunmi.

Dia mengambil pen yang berada di tangan gadis itu.

"Okay, firstly kau kena—,"

Eunmi menahan senyumnya dan apa yang dikatakan Hyunjin langsung tidak masuk ke kepalanya. Dia terlalu asyik memerhatikan wajah kacak lelaki itu.

"Handsomenya,"

"Huh?" Hyunjin mengangkat sebelah keningnya.

"Huh?" Eunmi baru sedar sesuatu.

"Ah, aku cakap senangnya. Senangnya jalan kerja soalan ni," ujarnya gementar.

"Tapi aku belum habis terangkan lagi," Hyunjin mengusap belakang lehernya.

"Oh, belum habis eh?" Eunmi tersengih.

Yeji yang menjadi pemerhati sejak tadi tersenyum.

"Hyunjin ah, apa kata kau turun dan ambilkan air untuk kitorang? Aku rasa Eunmi penat sangat tu," Yeji akhirnya menyampuk.

"Oh, okay. Aku turun sekejap," Hyunjin bangun dan mula bergerak ke arah tangga.

Dan bila kelibat lelaki itu hilang Yeji menghamburkan tawanya.

"Yaa, kau kenapa? Tahulah kau suka kembar aku tu, tapi janganlah obvious sangat," Yeji masih lagi dengan tawanya.

"Lagi satu, tadi kau yang ajar aku soalan tu kan? Bila Hyunjin tanya terus kau cakap kau tak faham kan?"

"Hwang Yeji, kalau bukan sekarang, bila lagi aku nak dapat peluang macam tadi? Kita bukannya sekelas dengan dia. Lainlah kalau kita sekelas, boleh aku usyar dia setiap hari," Eunmi mencebikkan bibirnya.

"Aigoo, kau pindah rumah aku je lah Eunmi. Okay tak cadangan aku? Boleh jumpa dia hari-hari," Yeji tersenyum mengusik.

"Banyaklah kau!" pemadam dilempar ke arah Yeji.

I Like You Where stories live. Discover now