"Lia, kau nak join group kitorang? Sorang lagi belum cukup," Mia berdiri di sisi meja Lia.
Puan Jung, guru matapelajaran sejarah mereka mengarahkan mereka untuk membentuk kumpulan untuk sesi pembentangan. Dan setiap kumpulan mesti terdiri dari lima orang.
"Yaa, Lia mesti satu group dengan Yeji," Karina yang duduk di sebelah Lia menyampuk.
Yeji hanya memandang mereka sekilas bila namanya disebut.
"Oh, lupa pula aku. Takpe lah kalau macam tu," ujar Mia sambil tersengih.
"Aniya, aku nak join group kau Mia. Korang okay kan?" Lia memandang Yeji dan Eunmi.
"Okay je," balas Yeji dengan senyuman yang dipaksa.
Eunmi pula hanya mengangguk. Harus diakui yang sejak Lia dan Hyunjin bercinta, semuanya berubah. Mereka bertiga tidak lagi seperti dahulu.
"Kita kena cari group baru. Jom," Yeji bangun diikuti Eunmi.
Mereka berjalan ke sebelah kiri kelas di mana pelajar lelaki berada.
"Jaemin, group kau dah cukup orang?" soal Yeji.
Jaemin yang sedang menatap telefon itu mengangkat wajahnya.
"Dua orang lagi," ujarnya.
"Kitorang berdua join boleh?"
"Korang okay ke?" kerusi milik Jeno disepak.
"Aku okay," ujar Jeno.
"Aku pun. Janji korang rajin," tambah Haechan pula.
"Alright, set. Nanti aku create chatroom, kita discuss kat sana," ujar Yeji.
"Okay, onz," sahut Jaemin.
Yeji dan Eunmi kemudiannya berjalan ke luar kelas untuk ke tands. Dan saat mereka melalui kelas Hyunjin, Jisung sedang berdiri di tingkap dan melambai ke arah mereka.
Eunmi ketawa perlahan lalu kembali melambai ke arahnya. Jisung membalas dengan melemparkan flying kiss ke arahnya.
Dan bila dia memandang ke hadapan pula, Hyunjin sedang berjalan dari arah bertentangan.
"Yeji ah, nanti balik dengan aku. Omma nak makan tengahari sama-sama harini," ujar Hyunjin bila dia berhenti di hadapan dua gadis itu.
"Oh, okay. Nanti aku datang kelas kau. Eunmi kau okay ke pergi kedai buku sorang-sorang nanti?" Yeji menyiku Eunmi di sebelahnya.
"Aku ajak Jisung teman lah nanti,"
Dan Hyunjin hanya memerhatikan Eunmi yang kemudiannya menarik tangan Yeji pergi dari situ. Dia mengeluh perlahan.
YOU ARE READING
I Like You
Fanfiction" I really really really like you" Start |9/3/2021| End |11/3/2021|