33

226 32 0
                                    

"Aku dengar Jisung confess kat kau," kata Yeji.

"Mana kau dengar?" soal Eunmi pula.

Waktu itu mereka sedang duduk di ruang tamu rumahnya. Tadi mereka menyiapkan kerja sekolah dan sekarang mereka duduk di depan televisyen menonton drama.

"Jisung yang bagitahu,"

Eunmi hanya mengangguk.

"So, kau nak terima ke tak?" soal Yeji lagi.

Eunmi mengangkat bahunya.

"Aku tak tahu,"

"Kau dah lupakan Hyunjin?"

"Eh, mianhei. Maksud aku, kau dah takde perasaan pada dia?"

"Entah. Rasa macam dah move on. Tapi—,"

"Kau teringat yang dia tolong kau semalam kan?" Yeji memotong.

"Macam mana kau tahu?" soal Eunmi sedikit terkejut.

Rasanya dia tidak menceritakan hal semalam kepada sesiapa pun.

"Hyunjin bagitahu aku yang dia balik lambat. Jadi, aku suruh dia tengokkan kau dah balik ke belum. Rupanya memang kau belum balik," Yeji tersengih.

"Yaa, aku tahu kau kecewa dengan Hyunjin. Tapi, aku rasa Hyunjin mesti ada sebab kenapa dia terima Lia waktu tu,"

"Sebab apa?"

Yeji mengangkat kedua bahunya.

"Kenalah tanya dia sendiri," sambung Yeji.

Eunmi menjeling Yeji yang sudah ketawa itu.

"Okay, tapi back to the topic. Kau akan terima Jisung atau tak? Atau kau nak teruskan crush kau pada kembar aku tu?"

Eunmi mengetap bibirnya.

"Jisung tu, dia baik sangat sampai aku jadi tak sanggup nak tolak dia. Tapi—kalau aku terima dia, and hati aku sukakan orang lain pun tak guna juga,"

"Betul," Yeji mengangguk tanda setuju.

"So, nak reject dia?"

Eunmi akhirnya mengangguk.

"Good. Maksudnya masih ada peluang kau nak jadi kakak ipar aku," Yeji ketawa suka.

Eunmi menunjukkan penumbuknya kepada gadis itu.

Mereka berdua kemudiannya ketawa sehinggalah pintu rumah dibuka dari luar dan Junho muncul.

"Sekejapnya keluar," Eunmi memandang adiknya itu.

"Entah. Tak sampai sejam pun," kata Yeji pula.

"Ah, Noona berdua. Ada orang nak jumpa Noona," kata Junho sambil tersenyum nipis.

"Siapa?" soal mereka serentak.

Junho bergerak ke tepi dan menolak sedikit pintu. Dan pada saat itu Lia muncul di hadapan mereka.

Yeji dan Eunmi berpandangan sesama sendiri.

I Like You Where stories live. Discover now