Hyunjin menghempaskan badannya ke atas katil. Fikirannya mula terfikirkan insiden di rumahnya petang tadi. Di mana Lia yang tiba-tiba meluahkan perasaannya dan dia yang terus menerima gadis itu.
Juga kejadian mereka yang berciuman serta Yeji dan Eunmi yang melihat semuanya dari tingkat atas.
Hyunjin mengeluh perlahan. Choi Lia? Dia sendiri tidak pernah terfikir hujung minggu itu bakal mengubah status hubungan mereka.
Walaupun Lia itu teman rapat kembarnya, namun dia jarang bersua muka dengannya. Berbeza dengan Eunmi yang boleh dikatakan hampir setiap hari ke rumahnya.
Cakap tentang Eunmi, dia nampak gadis itu keluar dari rumahnya petang tadi. Dia ingin menegur namun Eunmi dengan laju berjalan. Malah gadis itu hanya menunduk dengan topi yang tersarung di kepalanya.
Puncanya? Dia tahu kenapa. Semuanya ada kaitan dengan apa yang terjadi antara dia dan Lia.
"Kau datang sini sebab Hyunjin kan?"
"Yeji, diamlah. Nanti kembar kau tu dengar kantoi pula yang aku suka dia,"
Perbualan Yeji dan Eunmi beberapa bulan lepas masih segar di ingatannya. Ya, dia tahu Eunmi menyukainya. Namun dia hanya diam.
Sehingga lama-kelamaan dia juga mula jatuh suka pada gadis itu. Kalau boleh setiap kali Eunmi datang untuk bertemu Yeji, dia ingin membuka pintu rumah buat gadis itu.
Tetapi ada sesuatu yang menghalangnya. Biarlah hanya dia yang tahu.
"Yaa, Hwang Hyunjin!" pintu biliknya dibuka kasar dari luar menyebabkan dia terbangun dari baringannya.
"Yaa, kau kenapa?" soalnya hairan melihat wajah Yeji saat itu.
"Choi Lia? Seriously kau dengan dia dah jadi couple?" soal Yeji.
Hyunjin mengetap bibirnya perlahan sebelum dia mengangguk.
"Jadi selama ni, layanan kau dekat Eunmi tu semua takde apa-apa makna pun lah?"
"Yeji ah, aku—,"
"Lupakan! Congrats untuk kau dan Lia!"
Yeji terus melangkah keluar kembali dari biliknya. Hyunjin meraup wajahnya kasar.
Kalaulah dia boleh beritahu semuanya pada Yeji. Haishh.
YOU ARE READING
I Like You
Fanfiction" I really really really like you" Start |9/3/2021| End |11/3/2021|