Hyunjin memandang jisung yang baru masuk ke kelas bersama beg kertas di tangannya. Jisung mengambil tempat di sebelahnya dengan senyuman yang tidak lekang di bibir.
"Suka betul kan kau pergi kelas sebelah tu," tegur Hyunjin.
Jisung tersengih.
"Nak buat macam mana, crush aku ada kat sebelah,"
Lelaki itu kemudiannya membuka beg kertas itu dan mengeluarkan isinya.
"Tengok ni. Cute kan?"
Hyunjin mengambil balang yang diberikan Jisung. Isi di dalamnya adalah biskut coklat cip. Matanya tertancap pula pada sticky note yang dilekatkan di situ.
'Enjoy your cookies'
Cha Eunmi : )
"Nak rasa?" soal Jisung.
Dia mengambil kembali balang itu lalu dibuka penutupnya. Satu keping biskut dicapai dan disuap ke mulutnya. Balang yang masih terbuka itu disua ke hadapan Hyunjin.
"Kalau ikutkan aku tak nak share tau. Tapi, kau kan best friend aku. Ambillah,"
Hyunjin mengambil sekeping biskut lalu disuapkan ke dalam mulutnya.
"Biskut tu Eunmi yang buat. Sedap kan?"
"Yaa, janganlah makan banyak sangat! Eunmi buat untuk aku lah!"
Hyunjin teringat saat dia mencuri biskut di dalam bilik Yeji. Biskut yang sama dia makan sekarang.
"Sedap kan?" soal Jisung.
Hyunjin hanya mengangguk. Kalau ikutkan hati, dia ingin mengambil lagi. Tetapi apa pula yang difikirkan Jisung nanti.
"Wah, Jisung! Apa tu?"
Jisung dengan laju menyimpan kembali balang tadi ke dalam beg kertas di atas mejanyam. Dalam masa yang singkat meja mereka dikerumuni oleh rakan sekelas mereka yang lain.
"Apa tu? Apa tu?" Daehwi cuba mengintai isi beg kertas di atas meja milik Jisung.
"Jangan sibuk," beg kertas itu ditariknya.
"Ala, berkira lah kau!" Sanha menolak bahu Jisung perlahan.
"Hadiah dari girlfriend ke?" soal Felix.
"Takde apa lah," Jisung merampas beg kertas yang cuba diambil oleh Seungmin itu.
"Tch, berahsia sangat," Seungmin berdecit sebelum dia kembali ke tempat duduknya.
"Seronoknya ada girlfriend bagi hadiah. Nampak gayanya, aku pun kena cari girlfriend lah lepas ni," Daehwi mencebikkan bibirnya sebelum dia mengikut Seungmin.
Begitu juga dengan Sanha, Felix, Bomin dan Sunwoo yang berkumpul di mejanya tadi.
"Girlfriend," Jisung tersenyum lebar.
Manakala Hyunjin, dia hanya menggelengkan kepalanya perlahan sebelum dia mengeluarkan bukunya dari dalam laci meja.
YOU ARE READING
I Like You
Fanfiction" I really really really like you" Start |9/3/2021| End |11/3/2021|