Lia dan Yeji akhirnya meleraikan pelukan mereka. Keduanya mula mengelap kesan air mata di pipi masing-masing.
"Mianhei, Eunmi ah. Kau jadi macam ni sebab aku," Lia merenung sayu tangan Eunmi itu.
"Gwaenchanha. Lagipun seronok tau macam ni. Kau tengok eh," Eunmi tersenyum nakal.
"Junho yaa! Cha Junho!" dia memanggil adiknya itu.
Dan Junho muncul dalam waktu yang singkat.
"Tolong buatkan air untuk Noona dengan kawan-kawan Noona," ujar Eunmi.
"Okay, tunggu sekejap," Junho pantas ke dapur.
"Tolong hidangkan biskut sekali!"
"Okay, Noona!"
"Tengok? Aku boleh suruh dia buat macam-macam," ujar Eunmi sambil tersenyum bangga.
Lia ikut tersenyum sambil mengusap lehernya janggal.
"Wait," Eunmi menahan tangan Lia.
"Wae, wae, wae?" soal Yeji.
"Gelang ni. Aku macam pernah tengok—," gelang silver di tangan Lia dibelek.
Lia mengetap bibirnya.
"Aku macam pernah nampak dekat—" Eunmi cuba mengumpul memorinya kembali.
"Jemput minum semua," Junho muncul lalu meletakkan dulang berisi air di atas meja.
"Eunmi," Yeji menunjuk ke arah Junho yang sedang menuangkan air ke dalam cawan.
"Yaa, apa ni?" Eunmi menarik pergelangan tangan Junho dan melihat gelang yang dipakai adik bongsunya itu.
"Oh my god, korang—," Yeji menekup mulutnya kaget.
"Haish, dah kantoi lah Noona," kata Junho lalu bangun dan berdiri di sebelah Lia.
Tangan Lia dicapai lalu disatukan dengan tangannya dan tangan mereka diangkat di hadapan Yeji dan Eunmi.
"Lia Noona sekarang dah jadi Junho punya," kata Junho sambil tersenyum.
Lia pula menunduk malu.
"Yaa, Cha Junho! Berani kan mengurat kawan Noona!" Eunmi memukul bahu adiknya itu.
"Biarlah, Noona jangan jealous eh. Ni, semua tadi dah settle kan? Junho nak pergi sambung date dengan girlfriend Junho,"
Tangan Lia tadi ditarik untuk mengikutnya.
"Jumpa nanti korang!" Lia sempat melambai ke arah mereka.
"Lia pun dah happy after break up dengan Hyunjin. Kau, tak nak happy kan Hyunjin?" soal Yeji.
Hehe, saje selitkan special part untuk Lia dengan Junho. Next, kita fokus pada Hyunjin dengan Eunmi semula.
YOU ARE READING
I Like You
Fanfiction" I really really really like you" Start |9/3/2021| End |11/3/2021|