08

252 38 0
                                    

"Mana Eunmi?" Lia meletakkan buku miliknya di atas meja.

Yeji yang sudah sampai di perpustakaan terlebih dahulu itu mengangkat wajahnya dari buku yang dibaca.

"Dia pergi jumpa Jung Saem,"

"Buat apa?" soal Lia lagi.

"Ingat tak contest book review tu? Eunmi nak join,"

"Eunmi join?" soal Lia agak terkejut.

Yeji mengerutkan dahinya.

"Ya. Kau kenapa terkejut sangat?" soalnya hairan.

Lia menggeleng perlahan sambil mengusap lehernya. Dia kemudian duduk di kerusi hadapan Yeji.

Dia membuka buku rujukan namun fikirannya tidak dapat difokuskan. Bibirnya diketap sambil otaknya mula berfikir sesuatu.

"Boleh kitorang duduk sini?"

Kedua mereka menoleh. Hyunjin dan rakannya Jisung sedang berdiri dengan buku di tangan masing-masing.

"Duduk je lah," balas Yeji.

Dia kemudiannya kembali fokus pada bukunya sehinggalah Eunmi muncul.
Jelas sahabatnya itu terkejut melihat Hyunjin dan Jisung di meja yang sama.

"Mianhei kalau kau tak selesa. Meja lain dah penuh," Hyunjin menarik kerusi kosong di sebelahnya buat Eunmi.

"Gwaenchanha," Eunmi tersenyum nipis.

"Hai Eunmi, aku Jisung," Jisung bersuara sambil tersenyum lebar.

"Tch, dia kenal kau lah Jisung. Haritu kan korang dah jumpa waktu kat rumah aku," ujar Yeji sambil ketawa perlahan.

"Oh ada eh?" Jisung tersengih kekok.

"Lia, kau okay? Senyap je?" Eunmi memandang Lia di sebelahnya.

"Aku okay," balas Lia pendek.

Yeji mengangkat kedua bahunya bila Eunmi memandang dia. Dia sendiri pun pelik dengan sikap Lia yang tiba-tiba berubah itu.

I Like You Where stories live. Discover now