14

241 34 14
                                    

Lia melangkah masuk ke dalam rumah milik keluarga Yeji bila pintu dibuka. Hyunjin melemparkan senyuman buatnya.

"Yeji dengan Eunmi dekat atas? Pergilah naik," ujar Hyunjin.

"Okay," Lia melangkah ke arah tangga.

Dia sempat menoleh ke belakang seketika untuk melihat lelaki itu. Hyunjin sudah kembali ke sofa di hadapan televisyen di ruang tamu. Lelaki itu nampak santai berbaring sambil menonton rancangan sukan.

Lia mengetap bibirnya sebelum dia kembali meneruskan langkah. Kakinya berhenti di hadapan bilik tidur Yeji. Pintu bilik itu tidak ditutup dengan rapat membuatkan dia dapat mendengar suara Yeji dan Eunmi dari dalam.

"Bila? Bila kau nak confess? Lagi berapa bulan kita nak habis sekolah. Tak nak ke graduate dengan boyfriend nanti?" suara Yeji diikuti tawa kedengaran.

"Yaa, kau cakap macam dia confirm jadi boyfriend akubje. Macam mana kalau kembar kau reject aku? Malulah aku," itu suara Eunmi.

"Belum cuba belum tahu. Lagipun kau sendiri kan yang cakap Hyunjin macam bagi positive respond kat kau,"

"Kalau aku silap? Macam mana kalau dia sebenarnya dah ada orang yang dia suka?"

"Tak kisah lah. Yang penting kau kena confess kat dia. Esok, esok lepas game bola dia habis esok. Okay tak?" Yeji kedengaran sangat teruja.

"Kau gila ke? Cepatnya!"

"Ah takde, takde. Kau kena confess juga esok. Dia reject atau tak, tu belakang cerita,"

Lia yang masih berdiri di luar pintu mula tidak keruan. Belakang lehernya mula diusap dan bibirnya diketap.

"Mana Lia ni? Lambatnya. Kita tunggu kat bawah lah,"

Lia yang mendengar suara Yeji itu dengan pantas bergerak ke arah tangga dan turun ke bawah.

"Lia, kenapa turun semula?" Hyunjin yang muncul dari dapur menyoal bila dia sampai di bawah.

"Hyunjin ah, aku ada sesuatu nak bagitahu kau," ujar Lia sambil berdiri di hadapan Hyunjin.

"Apa dia?" soal Hyunjin.

"Aku suka kau. Kau nak tak jadi boyfriend aku?"

I Like You Where stories live. Discover now