"Kau nak tahu sangat kan kenapa aku macam ni?" soal Lia sambil memandang Yeji.
"Sebab Cha Eunmi. Semua ni salah dia," ujar Lia sambil menunding jari ke arah Eunmi.
"Kau lebih banyak luangkan masa dengan Eunmi bila dia muncul. Dulu bila aku cakap aku ada self tutorial kau akan ajak aku skip untuk keluar luangkan masa dengan kau. Tapi bila Eunmi ada, kau tak kisah dah dengan semua tu. Bila aku beritahu yang aku tak dapat join kau, kau okay je. Sebab kau nak luangkan masa dengan Eunmi. Kau dah jarang ajak aku datang rumah kau macam dulu,"
"Tapi kau yang selalu tolak bila aku ajak kau datang," ujar Yeji.
"Tapi kenapa kau tak pujuk aku macam dulu-dulu. Sebab kau dah ada Eunmi kan?"
Eunmi yang mendengar itu hanya diam. Dia baru tahu perasaan Lia selama ini.
"Cha Eunmi, wae? Wae, kau kena muncul? And kenapa kau boleh hidup dengan bahagianya? Parents kau dah takde tapi kau sentiasa happy? Tapi aku, aku ada semuanya. Parents aku, duit, semua aku ada. Tapi sikit pun aku tak bahagia macam kau? Macam mana kau boleh tersenyum sedangkan aku dah kalahkan kau dalam contest haritu?" Lia memandang Eunmi.
"Lia ah,"
"Waegurae?" Lia menjerit kuat.
"Wae? Kenapa hidup kau bahagia sangat sedangkan aku ada segalanya kalau nak dibandingkan dengan kau?"
"Aku dengar kau cakap kau nak confess pada Hyunjin. Sebab tu aku pun buat benda yang sama. Tapi lepas aku bercinta dengan Hyunjin pun, kau tetap tak kisah sedangkan kau suka sangat pada dia. Kau langsung tak jealous sedangkan kau sukakan dia sangat-sangat? Kau tak terkesan langsung dengan semua yang aku buat pada kau,"
"Jadi kau sengaja?" soal Eunmi.
"Jawablah Choi Lia!" Eunmi juga sudah menaikkan suaranya.
"Ya, sebab aku nak tengok kau sengsara. Tapi kau tak, kau bahagia je,"
Eunmi berdecit perlahan. Air matanya yang hampir gugur diseka.
"Kau tahu Lia, aku tak pernah sangka kau macam ni. Aku ingatkan kau kawan aku. Aku kecewa dengan kau," Eunmi terus berpaling untuk pergi dari situ.
"So what? Kau ingat aku akan kesiankan kau bila kau cakap macam tu?" soal Lia lagi.
"Choi Lia!" mereka bertiga memandang ke atas.
Kelihatan Jisung dan Hyunjin yang ternyata sudah berada di situ. Hyunjin dengan laju menuruni tangga itu untuk mendapatkan mereka bertiga.
"So, semua ni game bodoh kau? Aku ni just barang bodoh untuk game kau?" soal Hyunjin sambil memandang gadis itu tajam.
"Hyunjin ah, aku boleh explain," Lia cuba meraih tangan Hyunjin namun lelaki itu menepisnya kasar.
"Kita putus," kata Hyunjin.
"Kajja Yeji ah," lengan adik kembarnya terus ditarik pergi dari situ.
Jisung juga mulai turun untuk mendapatkan Eunmi yang masih berdiri di situ bila mendapat isyarat mata dari Hyunjin.
"Ni semua salah kau!" bahu Eunmi ditolak kuat oleh Lia.
Dan Eunmi tidak sempat mengimbangkan tubuhnya menyebabkan dia berundur ke belakang dan tangan kanannya pula melanggar besi pemegang tangga sebelum tubuhnya terjatuh. Lebih teruk, tangan yang sama menampung badannya sebelum ianya betul-betul menyentuh lantai.
"Yaa!" Jisung menjerit kuat.
Hyunjin dan Yeji pula turut turun ke bawah kembali.
"Tangan aku, tolong!" Eunmi sudah mengalirkan air matanya.
"Kau gila ke Lia?" soal Yeji sambil menolak Lia rapat ke dinding.
Lia yang mulai panik itu menolak Yeji darinya lalu dia terus melarikan dirinya.
"Jisung, call teksi cepat! Yeji pergi ambil beg korang,"
Hyunjin mengangkat tubuh Eunmi lalu dia membawanya pergi dari situ. Dan Eunmi, dia hanya menangis dalam dukungan Hyunjin.
Sekarang faham kan kenapa Lia macam tu? Oh btw, I'm not trying to throw hate to Lia. Saya pilih dia sebab muka dia terlalu innocent compared to others in Itzy (since saya guna Yeji as one of main character, so nak ambil members dia jugak, hehe) So saya try nak wujudkan watak yang luar dia nampak baik and innocent but actually dia ada bad side dia. Harap sampailah apa yang saya cuba buat ni.
YOU ARE READING
I Like You
Fanfiction" I really really really like you" Start |9/3/2021| End |11/3/2021|