40

422 34 3
                                    

"Yeji ah," Eunmi menutup kembali pintu rumah milik keluarga Hwang itu.

Seperti biasa, dia akan ke rumah itu terlebih dahulu untuk menjemput Yeji. Kata Yeji, orang tuanya tiada di rumah gara-gara ada sahabat bapanya yang meninggal dunia di Daegu.

"Ni mesti tak bersiap lagi ni," Eunmi menggelengkan kepalanya sebelum naik ke tingkat atas.

"Dah lah pintu rumah tak berkunci. Dia tak takut ke kalau ada perompak masuk?" omel Eunmi lagi.

Dia berdiri di hadapan bilik Yeji, bersedia untuk memulas tombol pintu dan mengomeli Yeji.

Klak!

Pintu bilik sebelah dibuka. Belum sempat Eunmi menoleh, tangannya tiba-tiba ditarik dan dia tidak sempat mengelak. Dan dalam masa yang singkat, tubuhnya kini sudah berada di dalam bilik Hyunjin.

"Hey," Hyunjin tersenyum manis ke arahnya sambil menolak tubuhnya rapat ke pintu dan menguncinya.

"Yaa, macam mana kalau Yeji nampak?" soal Eunmi.

"Haish, berhenti sebut nama dia sekali je boleh tak?" soal Hyunjin geram.

"Tapi, aku dah janji dengan dia nak—,"

Hyunjin mencium bibir Eunmi selamba menyebabkan gadis itu terdiam.

"Yaa," tubuhnya ditolak perlahan dan Eunmi sudah tertunduk.

"Malu? Semalam okay je?" usiknya.

"Hish," Eunmi menampar bahu Hyunjin lembut.

Hyunjin hanya ketawa. Tangannya naik mengusap manja ubun-ubun Eunmi sambil sebelah lagi tangannya memeluk pinggang gadis itu.

Dia merapatkan wajah mereka dan mencium Eunmi lagi. Sambil itu, tangannya menarik pinggang Eunmi sehingga mereka ke katil.

"Hyunjin ah," Eunmi meleraikan ciuman mereka.

"Kali ni aku serius. Yeji, dia mesti tengah tunggu aku," kata Eunmi.

Hyunjin mencebik perlahan sebelum dia bangun dan mengambil telefon bimbitnya di meja belajar. Alat nipis itu kemudiannya disuakan ke arah Eunmi.

Yeji My Twin

Enjoy the date! Jangan lebih-lebih pulak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Enjoy the date!
Jangan lebih-lebih pulak.
Aku belum bersedia nak ada
anak buah😛

"Haish, Hwang Yeji," Eunmi berdecit geram.

"So, sekarang tinggal kita berdua je," Hyunjin mengambil tempat di sisi Eunmi di atas katil.

"Ada idea nak buat apa? Tiket wayang aku macam dah diambil Jisung je,"

Hyunjin berbaring dan menarik Eunmi agar ikut berbaring di sebelahnya.

"Aku nak spend time dengan kau je harini. Nak gantikan balik masa yang kita bazirkan selama ni," kepala Eunmi diangkat dan dibaringkan di atas lengannya.

"Okay," Eunmi memeluk tubuh Hyunjin.

Hyunjin menepuk-nepuk bahu Eunmi perlahan.

"Sayang,"

Eunmi memandang lelaki di sebelahnya itu sambil mengangkat sebelah keningnya.

"Wae? Salah ke panggil girlfriend sendiri macam tu?" soal Hyunjin.

"Girlfriend? Sejak bila kita—,"

"Eh, bukan eh? Habis tu kalau bukan girlfriend, kenapa ada orang tu semalam siap menangis lagi sebab risau kita ni tak sayangkan dia. Lepas kena cium baru dia diam,"

"Hish," Eunmi mencubit pinggang Hyunjin menyebabkan lelaki itu ketawa suka.

"Okay, kali ini kita buat properly. Cha Eunmi, joahe. Nak jadi girlfriend aku tak?" soal Hyunjin sambil memandang anak mata Eunmi.

Eunmi tersenyum dan mengangguk. Hyunjin kemudian menarik gadis itu lebih rapat padanya.

"Tapi kan, aku ada satu soalan,"

"Apa dia?" soal Hyunjin dengan tangannya yang masih setia memeluk bahu gadis itu.

"Betul ke kau memang takde perasaan pada Lia?" soal Eunmi.

"Ada, sikit. Lia tu kan cantik, lepas tu suara dia macam lembut je. Lagi-lagi bila dalam telefon, manja sangat bunyinya. Lagi—,"

"Hish, dah lah!" Eunmi menolak tubuh Hyunjin dan cuba untuk bangun.

"Okay, sorry. Aku main-main je lah. Siapa suruh tanya macam tu," lengan Eunmi kembali ditarik.

Eunmi tersenyum lalu menyembamkan wajahnya ke dada Hyunjin.

"Hyunjin ah," dia mendongak sedikit untuk melihat wajah lelaki itu.

"Hmm?"

"Nado joahe. Neomu neomu neomu neomu joahe," kata Eunmi beserta sebuah senyuman.

Hyunjin turut tersenyum. Bibirnya kemudian mengucup dahi Eunmi lama.


The End

Thank you sebab baca cerita mengarut dari saya✨

I Like You Where stories live. Discover now