18

216 32 1
                                    

Yeji memandang Lia yang mengulang kaji seperti biasa di hadapannya. Dan dia menoleh pula pada Eunmi yang sedang membuat latihan di sebelahnya.

Oh, tidak. Eunmi lebih kepada termenung dari menyiapkan kerjanya. Dari tadi gadis itu hanya menulis sepatah perkataan di ruangan jawapan.

"Yaa!" Yeji menyepak kerusi Lia sedikit.

Lia dan Eunmi keduanya tersentak dengan perbuatan Yeji itu. Pertama kali Yeji menggunakan cara itu untuk memanggil Lia.

"Wae?" soal Lia sambil menoleh ke belakang.

"Ikut aku sekejap," ujar Yeji lalu bangun.

Lia hanya ikut bangun dan menuruti langkahnya sehinggalah mereka sampai di tangga.

"Sejak bila kau ada perasaan pada Hyunjin?" soal Yeji tanpa berselindung.

"Aku—," Lia mula gelisah dan mengusap belakang lehernya untuk mencari jawapan.

"Kau tahu kan Eunmi suka dia?" soal Yeji lagi.

Lia tiba-tiba berdecit perlahan mendengar soalan itu. Yeji mengerutkan dahinya melihat tingkah Lia itu.

"Cha Eunmi? Yaa, kau sedih ke sebab aku yang bercinta dengan kembar kau dan bukannya Eunmi?" soal Lia sambil tersenyum sinis.

"Apa maksud kau?" soal Yeji sambil menjelingnya tajam.

"Kau lagi suka kalau Eunmi yang jadi girlfriend Hyunjin kan?"

"Mianhei Yeji ah sebab impian kau yang satu ni takkan tercapai. Hyunjin dah jadi boyfriend aku sekarang. Mungkin Eunmi boleh cari crush baru?" Lia ketawa kecil.

Yeji tersentak. Lia nampak sangat berbeza hari ini. Selalunya Lia bersikap lembut baik dari percakapan ataupun tingkah lakunya.

"Choi Lia, kenapa kau—,"

"Apa? Kau ingat aku nak berlembut dengan kau soal ni? Atau kau expect aku akan lepaskan Hyunjin untuk Eunmi kesayangan kau tu?"

"Yaa!"

"Wae? Betul lah kan Eunmi tu kawan baik kesayangan kau? Kau kan sayang sangat dekat dia. Sampai kau lupa siapa kawan kau yang sebenarnya,"

"Choi Lia!" Yeji memandang gadis itu tajam.

"Dah lah Yeji. Aku nak masuk kelas," tanpa menunggu balasan dari Yeji, Lia terus berlalu pergi.

Meninggalkan Yeji yang masih keliru dengan perubahan drastik sahabatnya itu.

I Like You Where stories live. Discover now