29

224 31 5
                                    

"Apa yang ada dalam fikiran kamu Choi Lia? Sampai patah tangan si Eunmi tu! Nasib baik lah Appa kenal dengan Eunwoo tu dan dia setuju untuk tak ambil apa-apa tindakan pada kamu!"

Tuan Choi memandang anak tunggalnya itu tajam.

"Wae? Kenapa Appa tiba-tiba kisah pasal Lia? Selama ni Appa sibuk dengan business Appa je sampai takde masa langsung untuk ambil tahu tentang Lia! Biar je lah kalau Eunwoo Oppa dengan Eunmi nak ambil tindakan pun. Biar Lia masuk lokap or maybe kena buang sekolah!" Lia menjawab dengan beraninya.

"Anak tak guna!" Tuan Choi hampir menampar wajah Lia namun isterinya menghalang.

"Awak uruskan lah budak bermasalah ni," Tuan Choi segera berlalu dari situ.

"Lia, kenapa melawan Appa macam tu? Lagi satu, kenapa sampai buat macam tu pada Eunmi? Kalau kawan-kawan business Appa tahu kes ni, boleh rugi tau company kita?" Puan Choi memandang anaknya itu.

"Seriously Omma cuma fikirkan tentang company je? Omma tak nak tanya Lia apa yang Lia fikir sekarang? Apa yang buatkan Lia boleh bertindak bodoh macam tu?" soal Lia.

Air matanya cuba ditahan.

"Bukan macam tu sayang," Puan Choi cuba meraih tangan anaknya itu namun Lia mengelak.

Dia bangun dari sofa ruang tamu rumahnya itu.

"Omma sama je dengan Appa. Business Appa Omma tu lagi penting dari diri Lia," Lia berlari naik ke biliknya.

Pintu biliknya dikunci lalu tubuhnya dihempas ke atas katil. Wajahnya disembamkan pada bantal dan dia mula menangis.

"Yaa, Omma dengan Appa kau tu sayangkan kau lah. Diorang kerja keras sebab nak bagi kesenangan pada kau,"

Suara Eunmi tiba-tiba menerjah ke dalam fikirannya.

"Okay, macam ni. Kalau kau sedih, kalau kau rasa macam kau tak boleh tahan dan benci duduk dalam rumah. Kau datang lah rumah aku. Aku boleh buat kau rasa macam mana seronoknya duduk kat rumah. Tapi, aku boleh bagi kau rasa perasaan bila ada abang dengan adik je lah. Omma Appa aku dah takde,"

"Kalau macam tu, korang berdua datanglah rumah aku. Omma Appa aku boleh bagi korang kasih sayang extra,"

Lia makin kuat esakannya bila dia teringatkan perbualannya bersama Yeji dan Eunmi. Baru dia sedar yang selama ini, mereka berdua sentiasa ada untuk menggembirakannya.

"Mianhei Cha Eunmi, Hwang Yeji. Jeongmal mianhei,"

I Like You Where stories live. Discover now