36

219 31 0
                                    

"Jisung ah, mianhei," Eunmi menghulurkan kembali kotak yang pernah dihadiahkan Jisung padanya.

Jisung dengan berat mengangkat tangannya dan menyambut huluran itu.

"Gwaenchanha," ujarnya perlahan.

"Aku happy bila spend time dengan kau, tapi—,"

"Sebagai kawan, kan?" potong Jisung.

Eunmi mengangguk.

"Aku faham. Bukan senang kita nak lupakan orang yang kita suka dan sukakan orang baru," ujar Jisung lagi.

"Kau baik Jisung ah. Aku yakin kau akan dapat perempuan yang lebih baik dari aku. Yeji ke?"

Jisung tertawa mendengar kata-kata Eunmi.

"Yaa, takkan lah Yeji,"

"Okay apa kau dengan Yeji. Nampak sepadan," komen Eunmi.

"Kau pun nampak sepadan dengan kembar Yeji,"

Eunmi terdiam.

"Tengok, dia usik orang boleh. Orang usik dia terus diam," kata Jisung.

Eunmi berdecit perlahan.

"Eunmi ah, bagilah peluang pada Hyunjin tu. Dia tu mana pandai nak luahkan apa yang ada dalam hati dia. Jadi, kalau kau betul sayang dia lagi, kau yang kena bertindak," pesan Jisung.

"Tengoklah macam mana," balas Eunmi.

Jisung hanya mengangguk.

"Aku dah nak kena pergi tau. Harini nak buka ni," Eunmi menunjuk tangannya yang berbalut itu.

"Okay. Jumpa kat sekolah nanti!" Jisung melambai ke arah gadis itu.

Eunmi tersenyum sebelum dia bangun dan berjalan ke arah kereta milik Eunwoo yang sudah berada di hadapan taman itu sejak tadi.

Satu keluhan terlepas dari Jisung bila Eunmi pergi. Kotak di tangannya diperhatikan.

"Kau menang tanpa bertanding Hyunjin," ujarnya.

"Kau baik Jisung ah. Aku yakin kau akan dapat perempuan yang lebih baik dari aku. Yeji ke?"

Kata-kata Eunmi tadi kembali kedengaran di fikirannya.

"Hwang Yeji? Aku dengan Yeji?" Jisung ketawa hambar.

Dan pada masa yang sama, telefon di poket seluarnya bergetar. Dia terkejut melihat nama yang tertera di skrin alat komunikasi itu.

Hwang Yeji.

Dan sebuah senyuman perlahan terukir di bibirnya sebelum dia menerima panggilan tersebut.

I Like You Where stories live. Discover now