27

225 35 1
                                    

"Jisung!" Lia mengangkat tangannya ke arah Jisung bila lelaki itu masuk ke kelas mereka.

Seperti yang dijanjikan, mereka akan ke pusat karaoke petang itu.

Yeji yang memerhatikan tingkah Lia itu mengetap bibirnya.

"Lia, teman aku pergi toilet jom," lengan Lia dipeluknya mesra.

"Huh?" Lia sedikit terkejut bila Yeji tiba-tiba mesra dengannya.

"Pergilah. Kitorang tunggu kat bawah," ujar Jisung.

"Okay, jumpa nanti," Yeji menarik Lia supaya mengikutnya.

Sehinggalah mereka berdua sampai di tangga hujung blok. Yeji terus menarik Lia turun sehingga mereka berada di atas anak tangga untuk ke tingkat dua bangunan sekolah itu.

"Kau ni kenapa?" soal Lia geram.

"Tadi tu apa? Kenapa tiba-tiba mesra semacam kau layan Jisung? Selama ni tak pernah-pernah kau tegur dia?" soal Yeji kasar.

"Wae? Salah ke tegur kawan Hyunjin?" soal Lia kembali sambil menyilangkan tangannya ke dada.

"Ya, memang salah. Sebab obvious sangat yang kau sebenarnya tak suka tengok Eunmi rapat dengan mana-mana lelaki. Kau ingat aku tak tahu, kau ada minta Jaemin buat group baru untuk presentation sejarah tu sebab kau jealous tengok Jaemin dengan kawan-kawan dia layan Eunmi dengan baik kan?"

"Tu kembar aku tu pun sama. Selama ni kau tak kisah pun pasal dia. Bila kau tahu yang Eunmi suka dia baru kau terhegeh-hegeh nak mengaku kau sukakan dia juga. Sekarang Eunmi dah rapat dengan Jisung pun, kau nak menyibuk?" sambung Yeji lagi.

"Kau cakap apa ni?" soal Lia sambil mengelak dari memandang wajah Yeji.

Yeji menolak rambutnya dengan kasar lalu menghampiri Lia.

"Choi Lia, kau jangan fikir kau boleh simpan semuanya sampai bila-bila. Kau tahu, aku terjumpa Chan Oppa weekend haritu. And dia dah ceritakan semuanya. Apa motif kau eh buat macam tu? Kau memang tak boleh nak tengok Eunmi bahagia ke?"

Lia mengetap bibirnya.

"Memang! Memang aku sengaja buat semua tu! Aku memang jealous dengan Cha Eunmi pun!" Lia menjerit tanpa sedar.

Yeji terkejut melihat Lia saat itu.

"Yaa,"

"Tak sangka kau akhirnya sedar juga semua ni. Kau sedar juga yang sebenarnya aku memang jealous dengan Eunmi tu," Lia tersenyum sinis di  akhir ayatnya.

"Apa maksud kau?"

Kedua mereka menoleh dan melihat Eunmi yang berjalan ke arah mereka. Eunmi berhenti di anak tangga terakhir di mana betul-betul di hadapan Lia.

"Kau cakap apa Lia? Kau jealous dengan aku?" soal Eunmi.

I Like You Where stories live. Discover now